Iomega MiniMax 250GB
Fra : Henrik

Dato : 06-10-06 15:30

Hej så har jeg fået dyret.

Har bare et par problemer, der sikkert ikke er problemer. Men når jeg
ligger f.eks. film ned på drevet, kan jeg ikke umidelbart finde dem med
Front Row, jeg køre både Fire W og USB 2 forbindelse. skal jeg sætte et
eller andet op???

Hvordan med fotos, kan jeg have to forskellige biblioteker, f.eks. nye
fotos på Macens drev, og alle mine gamle arkiv fotos på den eksterne
disk, og stadig åbne begge dele via iPhoto?

Det samme med musik, jeg ved godt det letteste er at have det alt
sammen et sted, men bær over med mine særheder

Hilsen Henrik

Fra : Henrik

Dato : 06-10-06 17:15

On 2006-10-06 16:30:02 +0200, Henrik <dyk@mil.dk> said:

> [...]
>
> Det samme med musik, jeg ved godt det letteste er at have det alt
> sammen et sted, men bær over med mine særheder

Ps.: Er det normalt at ventilatoren på sådan et drev køre konstant?
Ikke fuld fart men står og brummer??? Det er lidt irriterende når nu
MacM er stort set lydløs, jeg ville ellers gerne bare bruge den som
konstant slave.

Henrik

Fra : Karl Antz

Dato : 06-10-06 18:01

Hej Henrik,Henrik <dyk@mil.dk> wrote:

> [...]

FrontRow forventer at alting ligger på faste pladser. MHT musik og
billeder ved jeg det ikke. Men med film kan du prøve at lave et Symbolic
Link og lægge det ind i Movies/Film-mappen.

Nemmest går det ved at du downloader denne:

<http://www.versiontracker.com/dyn/moreinfo/macosx/17655>

Du installerer den, og derefter højreklikker/ctrl-klikker du på din
disk, vælger "Make Symbolic Link" og trækker link'et ind i din
filmmappe; evt. kan du jo derefter ombenævne det så det kun har diskens
navn.

> [...]
> Ikke fuld fart men står og brummer??? Det er lidt irriterende når nu
> MacM er stort set lydløs, jeg ville ellers gerne bare bruge den som

På min 500GB-LaCie-MiniHub/disk kører blæseren kun når disken er hårdt
belastet; men når du ser en film derfra så bliver disken jo brugt
Når den ikke er i brug er den lige så musestille som macmini'en.

Hilsen ka'l
--
Karl Antz
Albaniensgade 4,1th

Fra : Henrik

Dato : 06-10-06 20:18

On 2006-10-06 19:00:42 +0200, karl@antz.dk (Karl Antz) said:

> [...]
> disk, vælger "Make Symbolic Link" og trækker link'et ind i din
> filmmappe; evt. kan du jo derefter ombenævne det så det kun har diskens

Det virket med filmene så det var en stor hjælp tak for det. Men det
ser ud til at fotos skal ligge samlet, det samme gælder musik.

> [...]
> belastet; men når du ser en film derfra så bliver disken jo brugt
> Når den ikke er i brug er den lige så musestille som macmini'en.

Det kan jeg så røbe at det er iomega'en ikke, den står og summer som
min gamle windåse pc, men det kan da gå hvis man bare slukker den når
man sider og skriver.... Har fået svar tilbage at det er normalt,
så............. Godt jeg ikke har givet så meget for den, men den ser
da pæn ud om ikke andet

Tak for hjælpen Karl

Hilsen Henrik

--
Armageddon was yesterday
Today we have a serious problem

Fra : Stig Leerbeck

Dato : 07-10-06 12:18

Karl Antz <karl@antz.dk> wrote:

> [...]
> belastet; men når du ser en film derfra så bliver disken jo brugt
> Når den ikke er i brug er den lige så musestille som macmini'en.

Både min iTunes og mine film ligger udenfor brugermappen med blot en
alm. henvisning liggende inde i de respektive mappe under brugeren.

Det fungerer fint til iTunes og EyeHome, så jeg gætter på at alm.
henvisninger også er nok til Front Row.

Stig Leerbeck
--
www.simplesoft.dk - www.fileoffice.dk

Fra : Karl Antz

Dato : 07-10-06 12:55

Stig Leerbeck <stigleerbeck@nypost.dk> wrote:

> Det fungerer fint til iTunes og EyeHome, så jeg gætter på at alm.
> henvisninger også er nok til Front Row.

underligt ... hvis jeg bruger en almindelig henvisning i eyehome så
funker det ikke, hvorimod det fint kører med et symbolsk link; og
desuden er det den fremgangsmåde elageto (firmaet der _har_ lavet
eyehome) anbefaler.

Iøvrigt apropos eyehome - hvis man kan læse tysk er der en interessant
artikel på <http://www.macnews.de/tagesthemen/Special_Event/93828.html>

Kort sagt fortæller Markus Fest, som leder Elgato, at Apple's iTV, hvad
den så kommer til at hedde når den kommer, i praksis vil være
efterfølgeren af Eyehome. De er glade for at Apple går ind i dette
marked. At de ikke selv har videreudviklet Eyehome beror på Apple's
tøven med at åbne op for FairPlay. Men de vil under alle omstændigheder
gøre alt hvad der skal til for at eyeTV kommer til at fungere også med
"iTV".
--
Karl Antz
Albaniensgade 4,1th

Fra : Martin Bredthauer

Dato : 08-10-06 23:16

Karl Antz <karl@antz.dk> wrote:

> [...]
> tøven med at åbne op for FairPlay. Men de vil under alle omstændigheder
> gøre alt hvad der skal til for at eyeTV kommer til at fungere også med

Ja det er lidt af et had/kærligheds forhold der er mellem Elgato og
Apple. Den sidste opdatering af eyetv var i hvert fald ikke en
"opgradering" men nærmere en "nedgradering" i forholdet mellem eyetv og
frontrow. (Bl.a. kunne man med den forrige ver. af eyetv styre frontrow
med eyetvs fjernbetjening og eyetv og frontrow lignede hinanden så meget
at det var svært at se hvornår man gik fra det ene til det andet. Men
den bestående version er det alt sammen ændret - til det negative.) På
den anden side så leverer Elgato rigtig gode programmer som udnytter 3.
parts hardware på Mac'en som ingen andre p.t. kan. Det kan Apple jo kun
være glad for.

Jeg håber at iTV kommer til at fungere godt med eyeTV, men frygter at
Apple igen vil gøre sit til at det ikke bliver helt optimalt. Ifht.
eyehome håber jeg at iTV vil kunne bruges med eyetv og især kunne vise
undertekster fra dennes programmer, hvilket eyehome vist ikke kan.
(Hvilket gør at eyehome, som jo ellers er ret smart, ikke har en chance
hos resten af min familie.)

--
Mvh Martin

Fra : Stig Leerbeck

Dato : 10-10-06 09:15

Karl Antz <karl@antz.dk> wrote:

> [...]
> tøven med at åbne op for FairPlay. Men de vil under alle omstændigheder
> gøre alt hvad der skal til for at eyeTV kommer til at fungere også med

Ja, det er jo fuldstændigt samme grundidé, men mon ikke iTV får et lidt
pænere interface på TV-skærmen end EyeHome tilbyder. Det er ikke kønt!

Stig Leerbeck
--
www.simplesoft.dk - www.fileoffice.dk

Fra : Stig Leerbeck

Dato : 10-10-06 09:19

Karl Antz <karl@antz.dk> wrote:

> [...]
> funker det ikke, hvorimod det fint kører med et symbolsk link; og
> desuden er det den fremgangsmåde elageto (firmaet der _har_ lavet

Min Eyehome henter filmene i min "Film" mappe under min bruger.

Et alternativt sted har jeg en mappe med nogle film i.

Jeg laver en henvisning af denne mappe og lægger ind i "Film" mappen
under min bruger.

Hvis jeg derimod havde ønsket et link til hele filmmappen, skulle det
nok gøres med et symbolsk link.

Det virker!

Stig Leerbeck
--