musik til itunes
Fra : jenny og søren

Dato : 06-10-06 10:59

Hej Ng

jeg har lige været på nettet og købt noget musik via www.bilka.dk (nye cdér
til 29,95)
og det gik jo helt fint.....men så kommer jeg til problemet og det er at jeg
kan ikke lige uden vidre overføre filerne til itunes.....pga formatet..
men det kan selvfølgelig lade sig gøre vis man er den lykkelige ejer af en
cd-brænder, og så først brænde musiken ned og derefter rippe den over i
itunes....men der må da være en lettere måde at gøre det på !!

hjælp mig Mac-folk

mvh

Søren Brix Nielsen

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 06-10-06 11:09

"jenny og søren" <jennyogsoren@mail.dk> writes:

> [...]
> cd-brænder, og så først brænde musiken ned og derefter rippe den over i
> itunes....men der må da være en lettere måde at gøre det på !!

Næppe. Det er lige præcis det som musikfirmaerne ikke vil have, og
som Bilka og iTunes derfor implementerer. (Hedder DRM :( ).

Synes også selv det er møgirriterende.

Fra : Jesper

Dato : 06-10-06 11:19

jenny og søren <jennyogsoren@mail.dk> wrote:

> [...]
> cd-brænder, og så først brænde musiken ned og derefter rippe den over i
> itunes....men der må da være en lettere måde at gøre det på !!

Det er beskyttede WMA filer (DRM). de kan hverken afspilles eller
afkodes på en mac, desværre! De skal over på en Windows PC, hvor de kan
brændes til CD med Windows Media Player, så kan du rippe CD'en på mac
med iTunes.

Alternativt kan du også købe din musik i iTunes Store, der er de i
beskyttet AAC format der umiddelbart kan afspilles og brændes fra din
mac.
--
Jesper

Der findes ingen smalle film, alle film er 35 mm brede.
- Christian Braad Thomsen

Fra : Per Rønne

Dato : 06-10-06 12:10

> [...]
> afkodes på en mac, desværre! De skal over på en Windows PC, hvor de kan
> brændes til CD med Windows Media Player, så kan du rippe CD'en på mac

Det er også muligt at nøjes med at 'brænde' på en virtuel CD, til en
image-fil.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 06-10-06 12:43

Per Rønne <per@RQNNE.invalid> wrote:

> Det er også muligt at nøjes med at 'brænde' på en virtuel CD, til en
> image-fil.

program ?

/thomas

-- Jeg beskyttes IKKE af den gratis SPAMFighter til privatbrugere...

Fra : Per Rønne

Dato : 06-10-06 14:24

Thomas von Hassel <thomas_lists@elements.dk> wrote:

> program ?

Nu nævnte Jesper jo Windows, og personligt har jeg en tv- og radiotuner
indbygget i min Windows-desktop. Her bruger jeg MovieFactory til film,
og Audio DVD Creator til lyd:

<http://audio-dvd-creator.com>

<http://www.ulead.com/dmf/runme.htm> {jeg bruger dog en ældre version}

På Mac vil jeg næsten tro at Toast Titanium kan klare det.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 06-10-06 15:38

per@RQNNE.invalid (Per Rønne) writes:

> Det er også muligt at nøjes med at 'brænde' på en virtuel CD, til en
> image-fil.

Det tror jeg altså ikke du har gjort med en lyd-cd.

Fra : Per Rønne

Dato : 06-10-06 17:02

> Det tror jeg altså ikke du har gjort med en lyd-cd.

Et forsøg med Audio DVD Creator synes at give dig ret ...
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Henrik Münster

Dato : 07-10-06 23:59

On 2006-10-06 11:59:04 +0200, "jenny og søren" <jennyogsoren@mail.dk> said:

> [...]
> en cd-brænder, og så først brænde musiken ned og derefter rippe den
> over i itunes....men der må da være en lettere måde at gøre det på !!

Jeg synes også, det er forfærdeligt, men det synes Forbrugerrådet og
dets nordiske fæller åbenbart ikke. Så det må jo være helt i orden.
Derimod er de bestyrtede over, at man skal have en iPod for at afspille
musik fra iTunes Music Store. Jeg vil ikke komme med beskyldninger om
eventuelle motiver til denne forskelsbehandling. Den beror sikkert bare
på uvidenhed.
   Hvad dit problem angår, mener jeg, jeg engang så et program, der kunne
gøre det. Men det skulle vist opdateres, hver gang der kom en ny
iTunes, så måske bliver det ikke opdateret mere. Der er i hvert fald
ikke nogen, der har nævnt noget lignende, kan jeg se.
--
Venlig hilsen
Henrik Münster

Fra : Sebastian

Dato : 09-10-06 20:12

jenny og søren <jennyogsoren@mail.dk> wrote:

> Hej Ng
>
> jeg har lige været på nettet og købt noget musik via www.bilka.dk (...).
> men der må da være en lettere måde at gøre det på !!
Kender du programment Hymn?

--
Sebastian Loeck
Frederiksberg Denmark

Fra : Henrik Münster

Dato : 09-10-06 23:09

On 2006-10-09 21:12:16 +0200, thorfinn@ofir.dk (Sebastian) said:

> Kender du programment Hymn?

<http://hymn-project.org/>

Men gør det ikke det modsatte? At fjerne DRM fra musik købt på iTunes
Music Store. Her skal vi jo fjerne DRM fra musik, der ikke er købt på
iTunes Music Store.
--
Venlig hilsen
Henrik Münster