Logic reg.problem
Fra : Ove Steen Smidt

Dato : 03-10-06 16:56

Jeg har lige nu modtaget og installeret Logic Express 7.2. Jeg skal ved
første åbning skrive det registreringsnummer, der står bag på
installationsvejledningen. Her står det ovenikøbet trykt 2 gange - en
masse tal og bogstaver.
Jeg har forsøgt mange gange at skrive det ind. Men det vil ikke lykkes
at kunne aktivere den knap, der bringer mig videre.
Nogen der ved, hvad det er, man kan komme til at gøre forkert?
Er der et nummer, man kan ringe til for at få hjælp?

Venlig hilsen

Ove Steen Smidt

Fra : Ove Steen Smidt

Dato : 03-10-06 20:18

Ove Steen Smidt <xossmidt@tdcadsl.dk> wrote:

> [...]
> Nogen der ved, hvad det er, man kan komme til at gøre forkert?
> Er der et nummer, man kan ringe til for at få hjælp?

I forbindelse med ovenstående undrer jeg mig over ordet "retail", som
står på min faktura og efter produktnavnet. Jeg har handlet hos Apple
Store for første gang (beundringsværdigt hurtig levering: bestilling
søndag, levering tirsdag. Jeg skrev min arbejdsplads på som adresse).
Jeg bestemte mig for, at Logic Pro var for meget til mit behov og valgte
Logic Express. Jeg har aldrig haft Logic før. Er der noget, jeg har
misforstået? - Jeg har nyeste OS X. Det ser ud, som installationen
regner med, at man har GarageBand i forvejen. Det har jeg ikke.

Venlig hilsen

Ove Steen

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 04-10-06 00:04

Hej Ove Steen

Ove Steen Smidt wrote:
> [...]

-Har du valgt korrekt installering? - altså ikke til et bestemt lydkort,
eller hvis du har et bestemt lydkort, har du så valgt det kort?
-Har du CD'en siddende i drevet, mens du skriver nummeret ind? - Det er
ofte, at selve CD'en fungerer som en slags 'dongle', der aktiverer koden.
-Husker du, at koden er 'case sensitive', så du skriver de rigtige
bogstaver med hhv. stor og lille?

Ja, Apple support på 70102007.

> I forbindelse med ovenstående undrer jeg mig over ordet "retail", som
> står på min faktura og efter produktnavnet.

'Retail' betyder, at det er en vare, du kan gå ned i en hvilken som
helst butik, der handler med den software og så købe den dér. - Modsat
'bundled', hvor softwaren kommer sammen med en given hardware produkt -
i tilfældet LogicExpress fx. et Logic, Steinberg eller andet kompatibelt
lydkort.

> Jeg har handlet hos Apple
> Store for første gang (beundringsværdigt hurtig levering: bestilling
> søndag, levering tirsdag. Jeg skrev min arbejdsplads på som adresse).

Det er rimelig kvikt.

> [...]
> misforstået? - Jeg har nyeste OS X. Det ser ud, som installationen
> regner med, at man har GarageBand i forvejen. Det har jeg ikke.

LogicPro er et rimelig heftigt program. Hvis du virkelig skal udnytte
det, så skal du have et i kvalitet tilsvarende lydkort fra LogicAudio,
Steinberg eller lignende. - Og så snakker vi +5000kr. bare til lydkort...

LogicExpress bør ikke kræve Garageband for at installere korrekt, men
det er muligt, at installeren i std. installering er sat til at
forudsætte det. I så fald skal du vælge 'Custom Install' og vælge alle
pakker undtagen support til Garageband.

Hvis installeren tilbyder dig at registrere under installeringen, bør du
gøre det fremfor at klikke på 'Later'. - Jeg kan huske samme problem
fra, da jeg installerede Photoshop 5.5 opg. til min PhS 4.0, som også
var en opg. fra den opr. 3.05. - Da jeg ville åbne programmet første
gang, fik jeg en venlig besked fra Adobe, - at "The software is not
properly installed. Please run the installer again and donot forget to
register"...

Håber, det hjælper...
mvh. Erik Richard

<kmldenmark_NOSP@M_stofanet.dk>

Fra : Ove Steen Smidt

Dato : 05-10-06 06:57

> [...]
> gang, fik jeg en venlig besked fra Adobe, - at "The software is not
> properly installed. Please run the installer again and donot forget to

Hej Er ik Richard

Jeg har været igennem de muligheder, du nævner. Jeg har fundet
telefonnummeret og kom frem til en engelsktalende supporter, der har
bedt om screenshot af dialogen og billede af den trykte vejledning med
nummeret, som jeg sender nu.
Mærkeligt nok sker der det, når jeg genindsætter inst. CD, at Toast
åbner, som om jeg ville bruge den til at brænde en ny CD.
Godt du nævner Garagebandproblematikken. Jeg må hellere lige skrive igen
og fortælle manden, at jeg ikke har det.

Venlig hilsen

Ove Steen