Synka Nokia-telefon
Fra : Marcus

Dato : 29-09-06 14:50

Sitter här med en Nokia 7200

http://www.nokia.se/phones/7200/

som jag vill synka med min PoweBook G4, d.v.s. helst per infrarött, men
modellen finns inte med i Apples lista över iSync-kompatibla telefoner

http://www.apple.com/macosx/features/isync/devices.html

Har i.o-f.s. inte testat än (kass laddare), men ponera att iSync inte
fattar - Finns andra, alternativa men fungerande, mjukvaror jag kan använda?

/M
--
SUBLIMITETSAKADEMIEN
http://mac.abc.se/~pictor/

Fra : Espen Vestre

Dato : 29-09-06 13:07

Marcus <pictorNOSPAM@abc.se> writes:

> Har i.o-f.s. inte testat än (kass laddare), men ponera att iSync inte
> fattar - Finns andra, alternativa men fungerande, mjukvaror jag kan
> använda?

Jeg ville først googlet etter løsninger. Jeg har selv Nokia E61, som
ikke står på Apples liste, men den fungerer glimrende med iSync etter
at jeg fant et 3.parts iSync-skript på nettet.
--
(espen)

Fra : Sandman

Dato : 29-09-06 13:59

In article <efj107$lln$1@oden.abc.se>, Marcus <pictorNOSPAM@abc.se>
wrote:

> [...]
> fattar - Finns andra, alternativa men fungerande, mjukvaror jag kan använda?

så vitt jag vet så fungerar iSync bara med bluetooth-telefoner.

--
Sandman[.net]

Fra : Morten Dreier

Dato : 29-09-06 16:25

Sandman <mr@sandman.net> wrote:

> så vitt jag vet så fungerar iSync bara med bluetooth-telefoner.

Det er noen Motorola-modeller som kan synce over USB, men ingen, så vidt
jeg vet, som kan synce over IR.

--
Morten Dreier
http://morten.dreier.no/