cd-rom, brænde til anden platform?
Fra : thomas t

Dato : 23-09-06 20:47

Jeg går til salsa* og har købt lærerens cd-rom.

Den kører ikke ordentligt på Mac. - hverken under 9.2 eller X.3.9.

Kan vise teksten og billederne, men alle video-bidderne afspiller ikke.

Begge steder siger Quicktime, at den mangler noget for at afspille denne cd,
og dette Noget findes ikke på Quicktime hjemmesiden, siger dialogvinduet.

Kan jeg på en eller anden måde brænde en kopi af cd-rommen, men i et format
som min Mac kan afspille ordentligt?

Info'en siger
Format ISO 9660 Lvl3 + Joliet

* (hos Stine Ortvad, anbefales)

Fra : Bruno

Dato : 23-09-06 21:35

thomas t wrote:
> [...]
> og dette Noget findes ikke på Quicktime hjemmesiden, siger dialogvinduet.

Du skal bare bruge noget andet afspille software, så går det sikkert.
Prøv og kig efter Flip4Mac, det er vist universal løsningen.

> Kan jeg på en eller anden måde brænde en kopi af cd-rommen, men i et format
> som min Mac kan afspille ordentligt?

Nej, det er ikke et problem med at læse data på CD'en.

Mvh

Bruno

Fra : thomas t

Dato : 24-09-06 00:58

Bruno at dont.use@this.address.ever ha scritto:

> Du skal bare bruge noget andet afspille software
> kig efter Flip4Mac

Hej.
Tak. Jeg downloadede Flip4Mac free trial og installerede.

Gjorde ingen forskel. Lyd stadig fin, men filmstumperne's billedside
afspilles stadig ikke. (X.3.9)

Måske gør jeg et eller andet forkert? I vejledningen til Flip4Mac er der
forskellige steder, hvor der står man skal ind i Flip4Mac vinduet og ind
under et faneblad. Men jeg kan slet ikke finde Flip4Mac vinduet ...?

I Applications har installationen blot lagt en Flip4Mac -mappe med netop
vejledningen og lidt andet, men ikke en applikation.

Hvordan finder jeg Flip4Mac-vinduet?

Fra : Michael Holm

Dato : 24-09-06 08:08

> Hvordan finder jeg Flip4Mac-vinduet

Åben SystemPreferences, der har Flip4Mac fået sit eget ikon hvor du kan
instille forskellige ting.

--
Michael Holm - ichat: kiaikido [at] mac.com
http://toitsu.dk - http://alexanderteknik.tk

Fra : thomas t

Dato : 24-09-06 09:38

Michael Holm at fakeemail@anthro.ku.dk ha scritto:

> Åben SystemPreferences, der har Flip4Mac fået sit eget ikon hvor du kan
> instille forskellige ting.

Tak.

Dog kan den (windows-skabte) cd-rom stadig ikke afspille billedsiden af sine
video-stumper.

Jeg tror ikke, formatet understøttes af Flip4Mac.

Mon der findes en anden måde at brænde en form for kopi, der så vil kunne
afspilles korrekt på Mac?

Min kæreste har en Windows XP-maskine ... kan man evnt gøre det der?

Fra : Michael Holm

Dato : 24-09-06 10:34

thomas t <spam.tomcat@pc.dk> wrote:

> [...]
> afspilles korrekt på Mac?
>
> Min kæreste har en Windows XP-maskine ... kan man evnt gøre det der?

Det lyder ikke som om det handler om måden filerne er brændt på CD'en
eller CD'ens format. Det handler snarere om den måde filerne er skabt på
oprindeligt.
Jeg har f.eks. en video med noget Aikido, når man åbner filerne på er
det ligesom en hjemmeside, hvor video klippene ikke virker, men så kan
jeg gå ned på CD'en og finde de enkelte video klip og afspille dem
direkte fra CD'en.
Hvordan det virker på din, bliver man nødt til at se den for præcist at
kunne fejlsøge og hjælpe :)

Fra : Niels Jørgen Kruse

Dato : 24-09-06 11:06

thomas t <spam.tomcat@pc.dk> wrote:

> Dog kan den (windows-skabte) cd-rom stadig ikke afspille billedsiden af sine
> video-stumper.

Har du prøvet VLC?

Fra : Kaj Christiansen

Dato : 24-09-06 11:08

thomas t <spam.tomcat@pc.dk> wrote:

> Dog kan den (windows-skabte) cd-rom stadig ikke afspille billedsiden af sine
> video-stumper.

Hvilket format ligger videoklippene i ?

Prøv evt. om du kan afspille i vlc:
<http://www.macupdate.com/info.php/id/5758 >
eller MPlayer:
<http://www.macupdate.com/info.php/id/10784>

Mvh.
Kaj.

--
Never mind the dog
-BEWARE OF OWNER!

Fra : thomas t

Dato : 29-09-06 14:49

Kaj Christiansen at kajc@ofir.dk ha scritto:

> Hvilket format ligger videoklippene i ?

format er .avi

> Prøv evt. om du kan afspille i vlc:
> <http://www.macupdate.com/info.php/id/5758 >
> eller MPlayer:
> <http://www.macupdate.com/info.php/id/10784>

Hov, den kan faktisk godt afspille video filerne.

Tak for dén :)

- Men jeg er nødt til at vælge dem enkeltvis.

den dér oversigt, hvor video er i den ene halvdel (af et explorer vindue) og
man vælger frit fra hele rækken af videostumper m/titler, virker ikke. Dér
afspilles stadig kun lydsiden. (det fungerer fint på kærestens gl. pc).

Fra : spam.tomcat@pc.dk

Dato : 27-09-06 17:16

Kaj Christiansen skrev:

> Hvilket format ligger videoklippene i ?

Hm ,jeg er hos kæresten i Kbh nu, og på hendes gamle W98 pc kører
det fint.
Jeg kan dog ikke se, hvilket format klippene er: på en Mac kommer
cd-en frem som ikon på skrivebordet, det sker ikke her: Windows
starter bare "afspilningen" af cd'rommen i Explorer. Ingenting på
skrivebordet at tage info på.

Når jeg igen er hjemme ved Mac'en, vil jeg checke format.

> Prøv evt. om du kan afspille i vlc:

.... og så vil jeg også prøve vlc.

Tak skal I have.

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 27-09-06 18:20

spam.tomcat@pc.dk wrote:

> [...]
> skrivebordet at tage info på.

> Når jeg igen er hjemme ved Mac'en, vil jeg checke format.

Det lyder som noget om der anvendes html. Du har tjekket at det ikke
skyldes at der bruges \\ i stiangivelserne?

2006 Merlin Works CR-3/2.5, 1998 Chorus 9-speed suppleret med billigt
Mirage 06 bras der er langt bedre...

Fra : thomas t

Dato : 29-09-06 14:51

Morten Reippuert Knudsen at spam@reippuert.dk ha scritto:

> Det lyder som noget om der anvendes html. Du har tjekket at det ikke
> skyldes at der bruges \\ i stiangivelserne?

HVor checker heg stiangivelser?
(min eneste idé var at tage æble+i, og der står ikke noget med sti... Jeg
har X.3.9 engelsk udg).

Fra : thomas t

Dato : 29-09-06 17:41

thomas t at spam.tomcat@pc.dk ha scritto:

> stiangivelser?

Nåh, stiangivelser, er det dét, der står i adresselinien i browseren? Altså
det samme som "URL"?

Fra : thomas t

Dato : 30-09-06 11:20

thomas t at spam.tomcat@pc.dk ha scritto:

> Nåh, stiangivelser, er det dét, der står i adresselinien i browseren? Altså
> det samme som "URL"?

--- hvis DET er stiangivelser, så bruges der ikke \\ i stiangivelserne...