iTunes - Album artwork - plads til forbedr~
Fra : Bruno

Dato : 23-09-06 10:30

Jeg undre mig over hvorfor processen tager så lang tid og det bliver så
ikke bedre af, at ikke alle albums bliver fundet på en gang. Det er
klart nok der kommer til og mangle nogen, men det er svært at vide hvor
mange når en ekstra gennemkørsel finder flere covers.

Nogen som har et bud på hvor mange gennemkørsler der er brug for? Indtil
nu har iTunes fundet ca. 450 ud af 650 albums, så der mangler lidt endnu.

Når jeg bladrer i albums så afslører det forøvrigt min Mini som værende
for langsom, det kører lidt i ryk så gid man kunne slå spejl effkten og
gennemsigtighed fra for at få mere glidende grafik.

Mvh

Bruno

Fra : thohei

Dato : 23-09-06 21:22

Bruno wrote:
> [...]
> for langsom, det kører lidt i ryk så gid man kunne slå spejl effkten og
> gennemsigtighed fra for at få mere glidende grafik.

Synes også det lader meget tilbage at ønske. Jeg har et eksempel
hvor iTunes selv har fundet cover art til en cd. Artworket er forkert.
Når jeg vælger alle numre og æble-i er der intet artwork i
cover-feltet og man kan derfor heller ikke slette coveret i alle
numrene på een gang. Der imod kan man vælge hvert numer enkeltvis
med æble-i og slette artworket. Mystisk, træls og uhensigtsmæssigt.
Thomas

Fra : thohei

Dato : 23-09-06 21:27

thohei wrote:

> [...]
> numrene på een gang. Der imod kan man vælge hvert numer enkeltvis
> med æble-i og slette artworket. Mystisk, træls og uhensigtsmæssigt.

En anden VIRKELIG irriterende ting jeg lige har opdaget er, at selv
når jeg manuelt har valgt et bestemt cover til en bestemt cd, går iT
ind og ændrer dette! Og jeg har ikke valgt at den automatisk skal
søge efter manglende covers (i øvrigt er det jo ikke manglende når
jeg har valgt et). Hvordan kan det ske igen og igen.
Thomas
Beklager, Bruno hvis jeg ødelægger dit tråd, det blev vist lidt ot,
men jeg bliver sgu irriteret over den tid man efterhånden skal bruge
på iT.

Fra : Bruno

Dato : 23-09-06 21:40

thohei wrote:
> Beklager, Bruno hvis jeg ødelægger dit tråd, det blev vist lidt ot,
> men jeg bliver sgu irriteret over den tid man efterhånden skal bruge
> på iT.

Ingen grund til at beklage, det passer fint under min overskrift.

Heldigvis har jeg ikke spottet nogle decideret forkerte covers, men der
er dog nogle hvor coveret ikke er i den udgave jeg kender og endda nogle
som har noget info der ikke passer helt til den indspilning jeg har.
Plus der er nogle stykker som er rigtig grimt scannet, skal det være
godt må jeg vist selv gøre arbejdet.

Mvh

Bruno

Fra : Henrik

Dato : 24-09-06 12:51

On 2006-09-23 22:39:52 +0200, Bruno <dont.use@this.address.ever> said:

> [...]
> har. Plus der er nogle stykker som er rigtig grimt scannet, skal det
> være godt må jeg vist selv gøre arbejdet.

Problemet kan også være når to titler er ens, f.eks. har jeg en cd med
Karen, der hedder Karen, det cover den så finder er en Karen Carpenter
CD???

En anden ting jeg har oplevet, er når jeg sider og bladre i cd covers
på min Mac Mini, så går der lidt tid og så går blæseren bonansa??? Det
på trods af at prosessoren angiveligt ikke bliver voldsomt belastet, og
ramene også har overskud????? Så det må være grafiken der er på
overarbejde....

MVH Henrik

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 24-09-06 13:10

Henrik <dyk@mil.dk> writes:

> og ramene også har overskud????? Så det må være grafiken der er på
> overarbejde....

Jep, det der bladrenoget er lavet med 3D-grafik.

Fra : Henrik Münster

Dato : 24-09-06 19:37

On 2006-09-23 22:26:31 +0200, "thohei" <heinesen@mail.dk> said:

> [...]
> søge efter manglende covers (i øvrigt er det jo ikke manglende når
> jeg har valgt et). Hvordan kan det ske igen og igen.

Det cover, du har valgt manuelt, er det helt væk? Eller ligger det
under billeder, hvis du lave en "vis info" på hver enkelt sang?
--
Venlig hilsen
Henrik Münster

Fra : Henrik Münster

Dato : 24-09-06 19:44

On 2006-09-23 11:29:54 +0200, Bruno <dont.use@this.address.ever> said:

> [...]
> klart nok der kommer til og mangle nogen, men det er svært at vide hvor
> mange når en ekstra gennemkørsel finder flere covers.

Vi er blevet meget forvente med hastigheder. Grafik er en hel del
tungere at arbejde med end tekst. Vi er bare så vant til, at tingene
sker næsten omgående.

> Nogen som har et bud på hvor mange gennemkørsler der er brug for?
> Indtil nu har iTunes fundet ca. 450 ud af 650 albums, så der mangler
> lidt endnu.

Det kommer an på, hvad der mangler. Jeg har vist bare kørt 2-3 gange.
De manglede var "Now that's what I call music summer 2004" eller "Hulu
bulu, Lotte hvor er du henne?" med Vesterbro Ungdomsgård. Der kunne jeg
ligesom godt regne ud, at det nok ikke nytter at blive ved. Det var dog
også mere kendte navne som Wet Wet Wet iblandt de manglende omslag. Du
kan evt. se, om den pågældende musik kan købte på iTunes Music Store.
Hvis man ikke kan købe det, så tror jeg ikke, man kan finde billeder
til musikken.

> Når jeg bladrer i albums så afslører det forøvrigt min Mini som værende
> for langsom, det kører lidt i ryk så gid man kunne slå spejl effkten og
> gennemsigtighed fra for at få mere glidende grafik.

Som sagt: Grafik er tung at arbejde med. Det kræver meget af computeren
at vise de finde bladeri. Jeg synes nu, det går meget godt med
computere med tilsvarende kraft. Man skal nok bare ikke vente alt for
meget.
   Personligt er jeg meget begejstret for den grafiske fremstilling med
albumbilleder. Min søn på seks år elsker at høre musik på computeren,
og nu kan han meget lettere finde den rigtige. Det kniber nemlig
fortsat med at læse. Jeg synes også selv, det er meget nemmere. Man kan
arrangere i "Album efter kunstner", så en kunstners album er samlede.
Det er jo det mest logiske. Jeg ved ikke, om man kunne det før, men jeg
har først bemærket det med iTunes 7.
--
Venlig hilsen
Henrik Münster

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 24-09-06 21:21

Henrik Münster <henrik@muenster.dk> writes:

> [...]
> musik på computeren, og nu kan han meget lettere finde den
> rigtige. Det kniber nemlig fortsat med at læse. Jeg synes også selv,

Samme her - det er alt andet meget nemmere for børn at bruge nu. Pas
også på med at lære ham for meget, så han ikke kommer til at kede sig
i skolen (men så kan han jo høre et sprogkursus på sin iPod imens :) ).