PRAM reset - problem med grafik
Fra : Jesper Mehlsen

Dato : 22-09-06 09:45

Hej

Som et forslag til at afhjælpe problemet med min MacBooks Random
shutdown problem, anbefalede Applestore at jeg nulstillede min PRAM. Som
sagt så gjort. Men nu er der kommet et nyt problem.

Hver gang jeg starter min mac op fra "kold" tilstand, så kommer der
først en hvid skærmbaggrund og hurtigt efter kommer der striber ned over
skærmen. Intet rigtigt skærmbillede som jeg kan interagere med. Dette
forsvinder først når jeg igen nulstiller PRAM.

Er der nogen der ved hvorfor min maskine gør det? Er det et kendt
problem? Forslag til at få det væk permanent?

Hilsen Jesper

Fra : Morten Lind

Dato : 22-09-06 16:57

Jesper Mehlsen <jesperSLETDETTEmehlsen@gmail.com> wrote:

> [...]
>
> Er der nogen der ved hvorfor min maskine gør det? Er det et kendt
> problem? Forslag til at få det væk permanent?

Prøv at fjerne alle dine eksterne - specielt USB - tilslutninger og
begynd forfra - husk at reparere disktilladelser.
M.

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 25-09-06 23:36

Morten Lind <forogefternavn@macintoshudenintosh.com> wrote:

> husk at reparere disktilladelser.

Hvad skulle en reperation af tilladelser afhjælpe?

2006 Merlin Works CR-3/2.5, 1998 Chorus 9-speed suppleret med billigt
Mirage 06 bras der er langt bedre...

Fra : Stig Leerbeck

Dato : 26-09-06 15:21

> Hvad skulle en reperation af tilladelser afhjælpe?

Ja, hvad skulle det egentligt hjælpe. Nogle gange hjælper det på de mest
mærkværdige ting.

Jeg har forstået det sådan at filer tilknyttet et program som har
efterladt en install-package vil få genskabt deres oprindelige
tilladelser.

Det må jo også gælde Apple opdateringer o.lign. som kan have indflydelse
på hvordan Mac'en skaber sig.

Stig Leerbeck
--
www.simplesoft.dk - www.fileoffice.dk