XML på OS X
Fra : soren

Dato : 21-09-06 21:03

Jeg skal til at programmere i XML på min mac og er faldet over
programmerne

oxygen XML på http://www.oxygenxml.com
og
eclipse på http://www.eclipse.org

Er der nogen der har erfaring med programmerne eller har et helt
tredie, der bedre kan anbefales til XML programmering? Jeg har
umiddelbart kun hørt positivt om eclipse men ved ikke om det er nemt
at gå til både med hensyn til installering og selve programmeringen.
Jeg håber, at der er nogen der har erfaringer med området.

Søren

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 21-09-06 22:20

"soren" <sorenhv@gmail.com> writes:

> tredie, der bedre kan anbefales til XML programmering? Jeg har

Man programmerer ikke i XML på samme måde som man ikke programmere i
en ZIP-fil.

Hvad skal du lave?

Fra : soren

Dato : 22-09-06 09:44

Thorbjørn Ravn Andersen skrev:

> Man programmerer ikke i XML på samme måde som man ikke programmere i
> en ZIP-fil.

Nej, det gør man sikkert ikke.

> Hvad skal du lave?

Som jeg skrev i spørgsmålet skal jeg programmere i XML og søger et
udviklingsmiljø til det.

Søren

Fra : Martin R. Ehmsen

Dato : 22-09-06 10:21

Fra : soren

Dato : 22-09-06 11:29

Martin R. Ehmsen skrev:

> XML er _ikke_ et programmeringssprog, så du kan altså, som Thorbjørn
> skrev, ikke programmere i XML.
> XML er en måde at organisere data i en fil, altså et filformat (okay,
> måske mere et meta-filformt).

Det er det jeg er ude efter - jeg har udtrykt mit spørgsmål forkert i
forhold til det jeg gerne vil. Jeg skal have organiseret en mængde
data v. hj. a. XML i et begrebshieraki. Jeg arbejder en del med
ontologier og dermed værktøjer som XML, XSLT og på sigt også RDF.
Der findes selvfølgelig en række værktøjer til at få vist data fra
f. eks. en XML fil og dem har jeg mere styr på. Derfor er jeg ude
efter et udviklingsmiljø til det, som jeg er i gang med.

Søren

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 22-09-06 11:56

> [...]

> f. eks. en XML fil og dem har jeg mere styr på. Derfor er jeg ude
> efter et udviklingsmiljø til det, som jeg er i gang med.

Du skal altså bruge en XML-editor som kan håndtere store mængder data.

De gode XML-editorer koster penge, og her er den bedste jeg har set
XML-Spy til PC i en betalingsudgave (pga gridview).

Alternativt kan du skove dine data i en database og lave et
udtræksmodul. Oracle (som fåes til OS X) understøtter komplekse
strukturer.