problemer med Airport ved ny bruger
Fra : Allan

Dato : 20-09-06 14:19

Jeg har lige oprettet en ny bruger på min powerbook 15'' der kører
Tiger.

Men jeg har fået et problem, da den nye konto ikke vil koble sig på
mit trådløse netværk via airport. Den spørger først om koden til
nettet, og derefter skriver den at der har været et problem med
tilknytningen og om man vil prøve igen. Det kan man så prøve et par
gange indtil man opgiver.

Hvis jeg så skifter til en anden bruger, og kobler mig på med
Airport, og skifter tilbage, så er der ingen problemer og jeg kan
komme på det trådløse netværk.

Hvad dælen sker der her?

mvh
Allan

Fra : Allan

Dato : 21-09-06 17:10

Er der ingen der har nogle ideer? Er helt blank.

mvh
Allan

Fra : Niels Jørgen Kruse

Dato : 22-09-06 14:09

Allan <minkonto@gmail.com> wrote:

> Er der ingen der har nogle ideer? Er helt blank.

Jeg fik lige det samme problem på min iMac G5, da jeg vækkede den. Når
jeg loggede på en anden konto kunne jeg godt forbinde.

Jeg har repareret tilladelser på min disk og nu har jeg lige vækket
maskinen uden problemer med at forbinde.

Fra : Allan

Dato : 23-09-06 12:11

tak for ideen,
desværre løste det ikke mit problem, selvom der var nok af
tilladelser at reparere. Jeg har også lige installeret den nye
airportdriver opdatering, men det hjalp heller ikke :(

/Allan

Fra : Niels Jørgen Kruse

Dato : 24-09-06 15:06

> [...]

> tilladelser at reparere. Jeg har også lige installeret den nye
> airportdriver opdatering, men det hjalp heller ikke :(

Prøv at slette Airport password i nøgleringen.

Fra : Allan

Dato : 24-09-06 15:56

hej niels:

på den bruger der ikke ville logge sig på var der ikke et
airportpassword i nøgleringen. Så forsøgte jeg at slette det på de
andre kontoer, hvilket resulterede i at nu er der ingen af dem der kan
koble sig på det trådløse netværk(!!)

damn..

lorte#€%€&%€& computer..:)

Flere ideer? ;)

mvh
Allan

Fra : Niels Jørgen Kruse

Dato : 24-09-06 16:28

> [...]

> airportpassword i nøgleringen. Så forsøgte jeg at slette det på de
> andre kontoer, hvilket resulterede i at nu er der ingen af dem der kan

Selvfølgelig, så får du lov til at taste password ind, istedet for at
den prøver med nøglen fra nøgleringen. Lad i første omgang være med at
hakke af i boksen med at gemme password i nøgleringen.

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 25-09-06 22:57

> [...]

> airportpassword i nøgleringen. Så forsøgte jeg at slette det på de
> andre kontoer, hvilket resulterede i at nu er der ingen af dem der kan

Passwordet skulle gerne blive gemt i System.key nøgleringen. Hvad har
du fået slettet? entries i nøgleringe eller hele nøgleringe?

Du har prøvet at nulstille accesspointet og rekofigurere det?

> lorte#?%?&%?& computer..:)

I ni af ti tilfælde er der jvf. min erfaring tale om lorte#?%!brugere.

2006 Merlin Works CR-3/2.5, 1998 Chorus 9-speed suppleret med billigt
Mirage 06 bras der er langt bedre...

Fra : Allan

Dato : 24-09-06 20:01

Så langt var jeg kommet :)

Har prøvet at gemme password og lade være. Stadig blot "There was an
error joining the airport network..."

/Allan

Fra : Allan

Dato : 24-09-06 20:32

Har fået powerbooken på internettet, ved at fjerne krypteringen(WEP).

Det er dog ikke en langtidsholdbar løsning :)

mvh
Allan

Fra : Henrik Münster

Dato : 24-09-06 21:33

On 2006-09-24 21:32:01 +0200, "Allan" <minkonto@gmail.com> said:

> Har fået powerbooken på internettet, ved at fjerne krypteringen(WEP).
>
> Det er dog ikke en langtidsholdbar løsning :)

Det ved jeg nu ikke. Den har da fungeret fint for mig i årevis.
--
Venlig hilsen
Henrik Münster

Fra : Allan

Dato : 24-09-06 20:40

Så fik jeg løst problemet ved først at fjerne krypteringen og så
lave en ny, med en ny kode. - Mystisk problem.

Tusind tak for hjælpen

mvh
Allan

Fra : Allan

Dato : 25-09-06 08:55

Tjah, hvis man bor i hus virker det måske nok, men i en lejlighed, kan
naboerne jo hoppe på ens net og lave alverdens ting. Og jeg vil helst
have min båndbredde for mig selv:)

/allan

Fra : Axel Hammerschmidt

Dato : 25-09-06 17:57

Allan wrote in dk.edb.mac:

> Tjah, hvis man bor i hus virker det måske nok, men i en lejlighed, kan
> naboerne jo hoppe på ens net og lave alverdens ting. Og jeg vil helst
> have min båndbredde for mig selv:)

Og naboen risikerer at blive opdaget, og få ballade hvis det ikke er et
uheld. Det er ikke andeledes end med en Ruko lås og en banke nøgle. Sådan
fungerer social kontrol.

I øvrigt har du løst dit problem med Airport ved at indtaste en ny nøgle
kan jeg se. Den fejlmelding du fik får jeg osse i øjeblikket, når jeg
skifter access point. Sommetider løser jeg det ved at bruge Internet
Connect, eller ved at åbne Network i System Preferences og trykke Apply
Now knappen. Men jeg har en mistanke til at den seneste Software Update
til Airport kan være fejlbehæftet.

Fra : Allan

Dato : 26-09-06 08:59

> I ni af ti tilfælde er der jvf. min erfaring tale om lorte#?%!brugere.

He..ja eller ens forventninger til mac os X, der bliver svigtede:)

- it just works

/allan