ipod/Itunes spørgsmål
Fra : Søren

Dato : 17-09-06 19:53

Hej

Jeg købte for et par år siden min først ipod Photo 60 GB. Har senere købt en
Ipod Video 60 GB. Hele min musiksamling, incl købte musik fra Itunes,
Podcast og Videopodcast kan være på mine ipod.

Konen ønsker jeg en ipod til løbeture i fødselsdagsgave, så jeg køber nok en
af de nye Nano til hende.

Men hvordan styrer jeg hvad der skal over på min ipod og hvad der skal på
hendes. Når jeg kobler min ipod til synkronisere den bare det hele, men det
kan den jo ikke hvis musiksamlingen fylder 30 GB og Nano'en kun er 2 eller 4
GB. Hvad sker der så ?

Det musik der er købt på Itunes hvor mange gange kan det kopieres til
forskellige ipod ?. Jeg har jo allerede kopieret det til mine nuværende 2.

På forhånd tak

Søren

Fra : Henrik Münster

Dato : 17-09-06 20:19

On 2006-09-17 20:52:57 +0200, "Søren" <Fjern_Dette _srl@get2net.dk> said:

> [...]
> på hendes. Når jeg kobler min ipod til synkronisere den bare det hele,
> men det kan den jo ikke hvis musiksamlingen fylder 30 GB og Nano'en kun

Det er fordi, du har indstillet dine iPod til at synkronisere
automatisk. Du kan bare sætte iPod nano til at synkronisere manuelt.
Jeg købte en iPod mini til min kones løbeture forrige år. Jeg har siden
tænkt, at faktisk ville en iPod shuffle være lige så god eller bedre
til løbeture. Den er trods alt en del mindre og lettere, og det er jo
vigtigt, når man løber. Man har alligevel ikke tid til at se på
displayet eller skifte til andre numre, mens man løber. På mange måder
ville det derfor være smartere at lave en spilleliste på computeren
hjemmefra med de numre, man vil høre, og så lægge dem over på en iPod
shuffle. Samtidig er en shuffle en del billigere, og det er trods alt
et hårdt liv at skulle med på løbeture. En iPod bliver udsat for sved,
regn og uheld, hvis man løber med den. Man kan jo tabe den, eller man
kan falde. Man vil ikke ærgre sig så meget over at have ødelagt en
billig iPod shuffle. Men det kommer selvfølgelig an på, hvordan din
kone har tænkt sig at bruge den.

> Det musik der er købt på Itunes hvor mange gange kan det kopieres til
> forskellige ipod ?. Jeg har jo allerede kopieret det til mine nuværende
> 2.

Der mener jeg ikke, der er nogen grænse. Apple vil jo gerne sælge iPod.
En iPod kan jo heller ikke overføre musik til andre computere, så evt.
piratkopiering stopper der. Vi har vores musik på tre computere og tre
iPod (en mini, en nano og en shuffle) her i huset, og det går fint.

P.S. Jeg ved godt, der findes hacks, så man rent faktisk kan tage
musikken fra en iPod og kopiere den til en computer.
--
Venlig hilsen
Henrik Münster

Fra : Søren

Dato : 18-09-06 19:09

> [...]
>
> P.S. Jeg ved godt, der findes hacks, så man rent faktisk kan tage musikken
> fra en iPod og kopiere den til en computer.

Undskyld Henrik - Jeg kom vist til at sende nedenstående til dig.

Tak for jeres fine svar.

Jeg har tænkt mig at købe Nike+ kittet til hende, når det kommer i handel
herhjemme. Og for at benytte dette skal man jo bruge en Nano.
Men ellers er jeg enig i at Shuffle er perfekt til løbeture.

Søren

Fra : Henrik Münster

Dato : 19-09-06 10:36

On 2006-09-18 20:09:01 +0200, "Søren" <Fjern_Dette _srl@get2net.dk> said:

> Undskyld Henrik - Jeg kom vist til at sende nedenstående til dig.

Helt i orden. Så fik jeg da testet min e-mail

> [...]
> herhjemme. Og for at benytte dette skal man jo bruge en Nano.
> Men ellers er jeg enig i at Shuffle er perfekt til løbeture.

Det har du jo helt ret i. Så er du nødt til at købe en Nano. Jeg har
også foreslået det system til min kone, der løber en del, men
umiddelbart gider hun ikke flere komplikationer. Jeg ved heller ikke
rigtig med den Nike+iPod løsning. I bund og grund er det jo bare en
skridttæller. Jeg går ud fra, at man skal indtaste sin skridtlængde
etc. Det gør jo afstandsmålingen usikker, for nu at sige det mildt. Jeg
synes umiddelbart, det ville være meget smartere med en GPS. Den kan jo
vise hastighed og distance helt præcist. Der findes nogle smarte
udgaver f.eks. fra Garmin, man kan have på armen, og som ikke koster en
herregård.
--
Venlig hilsen
Henrik Münster

Fra : Jon

Dato : 17-09-06 20:25

"Søren" <Fjern_Dette _srl@get2net.dk> wrote:

> Men hvordan styrer jeg hvad der skal over på min ipod og hvad der skal på
> hendes.

Lag en el flere playlists og synkroniser kun utvalgte playlists til
hennes iPod. Se iTunes --> Indstillinger --> iPod (krever tilkoblet iPod
for å synes).
--
/Jon
Mail: echo 36199371860304980107073482417748002696458P|dc