|
| Min MacBook slukker tilfældigt Fra : Mads |
Dato : 17-09-06 18:45 |
|
Hej
Min MacBook er begyndt at opleve tilfældige power cuts. Skærmen bliver
sort, harddisken slukker, dvd drevet slukker. Kort sagt strøm afbrydelse.
Når jeg trykker på power knappen, så kommer der nogle gange kun et
enkelt blink på skærmen, hvorefter den slukker, andre gange slukker den
under system boot (den grå skærm), og andre gange kan jeg komme helt op
og taste kodeord, hvorefter den slukker når jeg forsøger at starte
f.eks. iPhoto.
Er der nogen der har oplevet sådanne tilfældige strømafbrydelser før?
Tror jeg ringer til Apple i morgen. Men ville lige høre om det var en
kendt problem.
MacBook'en er kun 1 måned gammel, og står ved normal stue temp på et
bord, så der burde ikke være varme problemer. Problemet opstår også
uanset om den har kørt i lang tid, eller kort tid. Og med og uden strøm
kabel.
Venlig hilsen
Mads
| |
Jon (17-09-2006)
| Kommentar Fra : Jon |
Dato : 17-09-06 19:05 |
|
Mads <mads@iname.com> wrote:
> Er der nogen der har oplevet sådanne tilfældige strømafbrydelser før?
> Tror jeg ringer til Apple i morgen. Men ville lige høre om det var en
> kendt problem.
Det er et kjent problem fra USA. Jeg har ikke URL her og nå, men Apple
bør kjenne til det.
--
/Jon
For contact info, run the following in Terminal:
Mail: echo 36199371860304980107073482417748002696458P|dc
Skype: echo 139576319600233690471689738P|dc
| |
Mads (17-09-2006)
| Kommentar Fra : Mads |
Dato : 17-09-06 20:28 |
|
Jon wrote:
>
> Det er et kjent problem fra USA. Jeg har ikke URL her og nå, men Apple
> bør kjenne til det.
>
Okay, kan du huske hvad løsningen var?
Venlig hilsen
Mads
| |
Peter Bjørn Perlsø (17-09-2006)
| Kommentar Fra : Peter Bjørn Perlsø |
Dato : 17-09-06 20:41 |
|
Mads <mads@iname.com> wrote:
> Jon wrote:
> >
> > Det er et kjent problem fra USA. Jeg har ikke URL her og nå, men Apple
> > bør kjenne til det.
> >
> Okay, kan du huske hvad løsningen var?
>
> Venlig hilsen
> Mads
Du kan også have et batteriproblem. Uanset hvad, kontakt Apple's
kundeservice.
--
regards , Peter B. P. - liberterran.org, markedspartiet.dk, macplanet.dk
"The politicians don't just want your money. They want your soul. They
want you to be worn down by taxes until you are dependent and helpless."
- James Dale Davidson, National Taxpayers Union
| |
Jon (17-09-2006)
| Kommentar Fra : Jon |
Dato : 17-09-06 21:22 |
|
Peter Bjørn Perlsø <peter@DIESPAMMERDIE.dk> wrote:
> Du kan også have et batteriproblem. Uanset hvad, kontakt Apple's
> kundeservice.
Nemlig. Sorry.
--
/Jon
For contact info, run the following in Terminal:
Mail: echo 36199371860304980107073482417748002696458P|dc
Skype: echo 139576319600233690471689738P|dc
| |
Mads (17-09-2006)
| Kommentar Fra : Mads |
Dato : 17-09-06 21:43 |
|
Peter Bjørn Perlsø wrote:
> Mads <mads@iname.com> wrote:
>
>> Jon wrote:
>>> Det er et kjent problem fra USA. Jeg har ikke URL her og nå, men Apple
>>> bør kjenne til det.
>> >
>> Okay, kan du huske hvad løsningen var?
>>
>> Venlig hilsen
>> Mads
>
> Du kan også have et batteriproblem. Uanset hvad, kontakt Apple's
> kundeservice.
>
Det sker desværre både med og uden batteri. Efter at have google'et
virker det til at være Random Shutdown Syndrome.
Venlig hilsen
Mads
| |
Henrik Münster (17-09-2006)
| Kommentar Fra : Henrik Münster |
Dato : 17-09-06 21:30 |
| | |
Mads (17-09-2006)
| Kommentar Fra : Mads |
Dato : 17-09-06 21:43 |
| | |
Jesper Mehlsen (18-09-2006)
| Kommentar Fra : Jesper Mehlsen |
Dato : 18-09-06 12:06 |
|
Mads skrev:
> Hej
>
> Min MacBook er begyndt at opleve tilfældige power cuts. Skærmen bliver
> sort, harddisken slukker, dvd drevet slukker. Kort sagt strøm afbrydelse.
>
> Når jeg trykker på power knappen, så kommer der nogle gange kun et
> enkelt blink på skærmen, hvorefter den slukker, andre gange slukker den
> under system boot (den grå skærm), og andre gange kan jeg komme helt op
> og taste kodeord, hvorefter den slukker når jeg forsøger at starte
> f.eks. iPhoto.
>
> Er der nogen der har oplevet sådanne tilfældige strømafbrydelser før?
> Tror jeg ringer til Apple i morgen. Men ville lige høre om det var en
> kendt problem.
>
> MacBook'en er kun 1 måned gammel, og står ved normal stue temp på et
> bord, så der burde ikke være varme problemer. Problemet opstår også
> uanset om den har kørt i lang tid, eller kort tid. Og med og uden strøm
> kabel.
>
> Venlig hilsen
> Mads
Hej Mads
Jeg har en MacBook der er begyndt at gøre nøjagtigt det samme. Jeg fik
min 1. juni og den virkede upåklageligt de første 8 uger. Ca 1. august
begyndte den med Random Shutdown og den har gjort det ofte lige siden.
Her i weekenden gjorde den det 4 gange på 20 minutter. Det er frustrerende.
Jeg snakkede med Apple i torsdags. De havde ikke rigtig andre forslag
end at jeg skulle resette min PMU. Det gjorde jeg så, men problemet er
uændret. Jeg ringer til Apple igen i dag og brokker mig.
Hvis det går, som det er gået hos mange andre, så kan jeg se frem til at
undvære min mac LÆNGE
Hilsen Jesper
| |
Mads (19-09-2006)
| Kommentar Fra : Mads |
Dato : 19-09-06 06:54 |
|
Jesper Mehlsen wrote:
> Jeg har en MacBook der er begyndt at gøre nøjagtigt det samme. Jeg fik
> min 1. juni og den virkede upåklageligt de første 8 uger. Ca 1. august
> begyndte den med Random Shutdown og den har gjort det ofte lige siden.
> Her i weekenden gjorde den det 4 gange på 20 minutter. Det er frustrerende.
>
> Jeg snakkede med Apple i torsdags. De havde ikke rigtig andre forslag
> end at jeg skulle resette min PMU. Det gjorde jeg så, men problemet er
> uændret. Jeg ringer til Apple igen i dag og brokker mig.
>
> Hvis det går, som det er gået hos mange andre, så kan jeg se frem til at
> undvære min mac LÆNGE
>
Jeg snakkede med dem i går. Han mente jeg skulle prøve at tjekke min RAM
sad ordentlig og hvis det ikke hjalp indlevere den til humac her i Århus.
RAM'en sad fint. Så nu må jeg desværre undvære den
Venlig hilsen
Mads
| |
Jon (19-09-2006)
| Kommentar Fra : Jon |
Dato : 19-09-06 07:10 |
|
Mads <mads@iname.com> wrote:
> Jeg snakkede med dem i går. Han mente jeg skulle prøve at tjekke min RAM
> sad ordentlig og hvis det ikke hjalp indlevere den til humac her i Århus.
> RAM'en sad fint. Så nu må jeg desværre undvære den
Men det høres jo ut som fornuftige råd og kan tyde på at problemet
anerkjennes, om enn i det stille.
--
/Jon
For contact info, run the following in Terminal:
Mail: echo 36199371860304980107073482417748002696458P|dc
Skype: echo 139576319600233690471689738P|dc
| |
Mads (20-09-2006)
| Kommentar Fra : Mads |
Dato : 20-09-06 13:45 |
|
Jon wrote:
> Mads <mads@iname.com> wrote:
>
>> Jeg snakkede med dem i går. Han mente jeg skulle prøve at tjekke min RAM
>> sad ordentlig og hvis det ikke hjalp indlevere den til humac her i Århus.
>> RAM'en sad fint. Så nu må jeg desværre undvære den
>
> Men det høres jo ut som fornuftige råd og kan tyde på at problemet
> anerkjennes, om enn i det stille.
Så blev den afleveret. Manden lød dog ikke videre optimistisk da jeg
spurgte til reparationstid. Der var åbenbart leveringsproblemer på nye
macbook motherboards
Så nu må vi se hvor længe jeg skal nøjes med min gamle dell...
Venlig hilsen
Mads
| |
Jon (20-09-2006)
| Kommentar Fra : Jon |
Dato : 20-09-06 15:31 |
|
Mads <mads@iname.com> wrote:
> Så blev den afleveret. Manden lød dog ikke videre optimistisk da jeg
> spurgte til reparationstid. Der var åbenbart leveringsproblemer på nye
> macbook motherboards
Det går forlydender om oppdatering av MacBook 25. sepetember. Man kan jo
håpe at du kanskje kunne få en ny modell - men ikke hold pusten, som de
sier "over there". Det kan like gjerne være at det rett og slett _er_
leveringsproblemer om dagen.
Uansett: Lykke til.
--
/Jon
For contact info, run the following in Terminal:
Mail: echo 36199371860304980107073482417748002696458P|dc
Skype: echo 139576319600233690471689738P|dc
| |
Jonas Fyhn Vincenti (23-09-2006)
| Kommentar Fra : Jonas Fyhn Vincenti |
Dato : 23-09-06 11:18 |
|
Så kom det først shutdown :( håber jeg ikke også skal igennem hele
møllen - men jeg klynger mig stadig til håbet om det var en engangs
"fornøjelse"...
Jon skrev:
> Mads <mads@iname.com> wrote:
>
>> Så blev den afleveret. Manden lød dog ikke videre optimistisk da jeg
>> spurgte til reparationstid. Der var åbenbart leveringsproblemer på nye
>> macbook motherboards
>
> Det går forlydender om oppdatering av MacBook 25. sepetember. Man kan jo
> håpe at du kanskje kunne få en ny modell - men ikke hold pusten, som de
> sier "over there". Det kan like gjerne være at det rett og slett _er_
> leveringsproblemer om dagen.
> Uansett: Lykke til.
| |
Jesper Mehlsen (26-10-2006)
| Kommentar Fra : Jesper Mehlsen |
Dato : 26-10-06 10:03 |
|
Mads skrev:
> Jon wrote:
>> Mads <mads@iname.com> wrote:
>>
>>> Jeg snakkede med dem i går. Han mente jeg skulle prøve at tjekke min RAM
>>> sad ordentlig og hvis det ikke hjalp indlevere den til humac her i
>>> Århus.
>>> RAM'en sad fint. Så nu må jeg desværre undvære den
>>
>> Men det høres jo ut som fornuftige råd og kan tyde på at problemet
>> anerkjennes, om enn i det stille.
> Så blev den afleveret. Manden lød dog ikke videre optimistisk da jeg
> spurgte til reparationstid. Der var åbenbart leveringsproblemer på nye
> macbook motherboards
>
> Så nu må vi se hvor længe jeg skal nøjes med min gamle dell...
>
> Venlig hilsen
> Mads
Hej Mads
Har du fået dyret retur?
Min sendte jeg ind 13/10 og jeg har snakket med infocare i dag.
MacBooken er færdigrepareret og sendes til mig i dag. De har udskiften
heatsinken - sådan som der står at det er gjort mange andre steder i
nyhedsgrupper og debatfora.
Hilsen Jesper
| |
Morten Reippuert Knu~ (26-10-2006)
| Kommentar Fra : Morten Reippuert Knu~ |
Dato : 26-10-06 18:54 |
|
Jesper Mehlsen <palantas@hotmail.com> wrote:
> Har du fået dyret retur?
> Min sendte jeg ind 13/10 og jeg har snakket med infocare i dag.
> MacBooken er færdigrepareret og sendes til mig i dag. De har udskiften
> heatsinken - sådan som der står at det er gjort mange andre steder i
> nyhedsgrupper og debatfora.
Du må meget gerne melde tilbage om hvorvidt det løser problemet eller
ej.
--
Morten Reippuert Knudsen < http://blog.reippuert.dk>
Merlin Works CR-3/2.5 & Campagnolo Chorus 2007.
| |
Jesper Mehlsen (27-10-2006)
| Kommentar Fra : Jesper Mehlsen |
Dato : 27-10-06 13:02 |
|
Morten Reippuert Knudsen skrev:
> Jesper Mehlsen <palantas@hotmail.com> wrote:
>
>> Har du fået dyret retur?
>> Min sendte jeg ind 13/10 og jeg har snakket med infocare i dag.
>> MacBooken er færdigrepareret og sendes til mig i dag. De har udskiften
>> heatsinken - sådan som der står at det er gjort mange andre steder i
>> nyhedsgrupper og debatfora.
>
> Du må meget gerne melde tilbage om hvorvidt det løser problemet eller
> ej.
>
Hej Morten
Det har tilsyneladende hjulpet. Jeg har haft min macbook tændt noget tid
nu og den holder sig tændt. Håber det varer ved.
Hilsen Jesper
| |
Karl Antz (27-10-2006)
| Kommentar Fra : Karl Antz |
Dato : 27-10-06 13:12 |
|
Jesper Mehlsen <jesperSLETDETTEmehlsen@gmail.com> wrote:
> Hej Morten
>
> Det har tilsyneladende hjulpet. Jeg har haft min macbook tændt noget tid
> nu og den holder sig tændt. Håber det varer ved.
>
> Hilsen Jesper
VIGTIGT
< http://www.apple.com/support/downloads/macbooksmcfirmwareupdate11.html>
citat herfra:
"The SMC Update improves the MacBook's internal monitoring system and
addresses issues with unexpected shutdowns. This update is recommended
for all MacBook systems, including those that received warranty repair."
--
Karl Antz
Albaniensgade 4,1th
2300 København S
| |
Jesper Mehlsen (27-10-2006)
| Kommentar Fra : Jesper Mehlsen |
Dato : 27-10-06 15:20 |
|
>
> VIGTIGT
>
> < http://www.apple.com/support/downloads/macbooksmcfirmwareupdate11.html>
>
> citat herfra:
>
> "The SMC Update improves the MacBook's internal monitoring system and
> addresses issues with unexpected shutdowns. This update is recommended
> for all MacBook systems, including those that received warranty repair."
Tak .. har lige installeret det. Min auto-update fandt den selv.
Jesper
| |
Morten Reippuert Knu~ (30-10-2006)
| Kommentar Fra : Morten Reippuert Knu~ |
Dato : 30-10-06 19:26 |
|
Jesper Mehlsen <jesperSLETDETTEmehlsen@gmail.com> wrote:
> Det har tilsyneladende hjulpet. Jeg har haft min macbook tændt noget tid
> nu og den holder sig tændt. Håber det varer ved.
ok, der er også kommet en firmwareopdatering der skulle løse problemet.
--
Morten Reippuert Knudsen < http://blog.reippuert.dk>
Merlin Works CR-3/2.5 & Campagnolo Chorus 2007.
| |
Mads (29-10-2006)
| Kommentar Fra : Mads |
Dato : 29-10-06 18:31 |
|
Jesper Mehlsen wrote:
> Mads skrev:
>> Så blev den afleveret. Manden lød dog ikke videre optimistisk da jeg
>> spurgte til reparationstid. Der var åbenbart leveringsproblemer på nye
>> macbook motherboards
>>
>> Så nu må vi se hvor længe jeg skal nøjes med min gamle dell...
>>
>> Venlig hilsen
>> Mads
> Hej Mads
>
> Har du fået dyret retur?
> Min sendte jeg ind 13/10 og jeg har snakket med infocare i dag.
> MacBooken er færdigrepareret og sendes til mig i dag. De har udskiften
> heatsinken - sådan som der står at det er gjort mange andre steder i
> nyhedsgrupper og debatfora.
>
> Hilsen Jesper
Hej Jesper
Jeg fik den tilbage for en uge siden. Humac tog så en måned om at
reparere den. Men så har de også ridset låget. Taaark Humac.
Generelt var jeg meget skuffet over Humac. I den sidste måned præsterede
jeg at fange dem i 3 direkte løgne, når jeg kontaktede dem for at høre
hvordan det gik med min maskine.
Anyway, havde den med en tur til tyskland hele den sidste uge, hvor jeg
brugte den 8 til 17 hver dag, uden problemer. Så umiddelbart ser det ud
til at det er løst. Så der må åbenbart sidde én enkelt kompetent person
hos Humac et sted.
Det kunne være jeg skulle prøve infocare, hvis der er flere problemer
med den. Er det også en standart samarbejdspartner for Apple?
Venlig hilsen
Mads
| |
Jesper Mehlsen (30-10-2006)
| Kommentar Fra : Jesper Mehlsen |
Dato : 30-10-06 12:25 |
|
Mads skrev:
> Jesper Mehlsen wrote:
>> Mads skrev:
>>> Så blev den afleveret. Manden lød dog ikke videre optimistisk da jeg
>>> spurgte til reparationstid. Der var åbenbart leveringsproblemer på
>>> nye macbook motherboards
>>>
>>> Så nu må vi se hvor længe jeg skal nøjes med min gamle dell...
>>>
>>> Venlig hilsen
>>> Mads
>> Hej Mads
>>
>> Har du fået dyret retur?
>> Min sendte jeg ind 13/10 og jeg har snakket med infocare i dag.
>> MacBooken er færdigrepareret og sendes til mig i dag. De har udskiften
>> heatsinken - sådan som der står at det er gjort mange andre steder i
>> nyhedsgrupper og debatfora.
>>
>> Hilsen Jesper
>
> Hej Jesper
>
> Jeg fik den tilbage for en uge siden. Humac tog så en måned om at
> reparere den. Men så har de også ridset låget. Taaark Humac.
> Generelt var jeg meget skuffet over Humac. I den sidste måned præsterede
> jeg at fange dem i 3 direkte løgne, når jeg kontaktede dem for at høre
> hvordan det gik med min maskine.
>
> Anyway, havde den med en tur til tyskland hele den sidste uge, hvor jeg
> brugte den 8 til 17 hver dag, uden problemer. Så umiddelbart ser det ud
> til at det er løst. Så der må åbenbart sidde én enkelt kompetent person
> hos Humac et sted.
>
> Det kunne være jeg skulle prøve infocare, hvis der er flere problemer
> med den. Er det også en standart samarbejdspartner for Apple?
>
> Venlig hilsen
> Mads
Hej Mads
Det var da en dårlig oplevelse du har haft der.
Jeg købte min MacBook gennem Applestore. Da den skulle ind, var det til
Infocare. De har brugt 8 hverdage til at lave den, hvoraf de 3 har været
venten på reservedel (heatsink). Infocare har en slags "track and trace"
service online. Man får et servicenummer og en adgangskode, og så kan
man hele tiden se forløbet af reparationen. Meget tilfredsstillende.
Maskinen kører upåklageligt nu. Tidligere var der udover shutdowns også
lidt bøvl med at varmeblæseren speedede op og ned hele tiden... det gør
den ikke mere. Nu kører den bare mere eller mindre ganske svagt.
Hilsen Jesper
| |
Mads (30-10-2006)
| Kommentar Fra : Mads |
Dato : 30-10-06 20:12 |
|
Jesper Mehlsen wrote:
> Det var da en dårlig oplevelse du har haft der.
> Jeg købte min MacBook gennem Applestore. Da den skulle ind, var det til
> Infocare. De har brugt 8 hverdage til at lave den, hvoraf de 3 har været
> venten på reservedel (heatsink). Infocare har en slags "track and trace"
> service online. Man får et servicenummer og en adgangskode, og så kan
> man hele tiden se forløbet af reparationen. Meget tilfredsstillende.
>
Min var også købt online på apple.dk, men apple bad mig om at indlevere
den til Humac. Måske fordi jeg bor i Århus C.
Hilsen
Mads
| |
Jesper Mehlsen (30-10-2006)
| Kommentar Fra : Jesper Mehlsen |
Dato : 30-10-06 21:41 |
|
Mads skrev:
> Jesper Mehlsen wrote:
>> Det var da en dårlig oplevelse du har haft der.
>> Jeg købte min MacBook gennem Applestore. Da den skulle ind, var det
>> til Infocare. De har brugt 8 hverdage til at lave den, hvoraf de 3 har
>> været venten på reservedel (heatsink). Infocare har en slags "track
>> and trace" service online. Man får et servicenummer og en adgangskode,
>> og så kan man hele tiden se forløbet af reparationen. Meget
>> tilfredsstillende.
>>
> Min var også købt online på apple.dk, men apple bad mig om at indlevere
> den til Humac. Måske fordi jeg bor i Århus C.
>
> Hilsen
> Mads
hmmmm ... gør jeg også ?!
jesper
| |
|
|