Filer pludselig forsvundet!!
Fra : kaddier

Dato : 15-09-06 18:50

I en mappe på min PB havde jeg en hel del filer liggede. I formiddags
var de der stadig og her til aften var de pludselig væk. Og det uden at
systemet var brut ned eller ellers havde opført sig mærkeligt. Nogle
enkelte var tilbage og allesammen af samme file type.
Det har jeg aldrig opdaget før!! Er der nogen der kan forklare dét? Og
kan de fås tilbage igen? Jeg laver ikke backup af der mappe, det er ikke
så vigtige ting, og jeg kan hente dem igen, men det fenomenet bare undre
mig!
Hilsen Per

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 16-09-06 12:29

kaddier <113@andersen.cc> wrote:
> [...]
> kan de fås tilbage igen? Jeg laver ikke backup af der mappe, det er ikke
> så vigtige ting, og jeg kan hente dem igen, men det fenomenet bare undre

Filer forsvinder ikke pludseligt. Er det ikke bare din Finder der er
gået agurk og ikke vise hele indholdet af mappen? Har du prøvet at
genstarte?

2006 Merlin Works CR-3/2.5, 1998 Chorus 9-speed suppleret med billigt
Mirage 06 bras der er langt bedre...

Fra : kaddier

Dato : 24-09-06 19:40

> Filer forsvinder ikke pludseligt. Er det ikke bare din Finder der er
> gået agurk og ikke vise hele indholdet af mappen? Har du prøvet at
> genstarte?

Sorry, det tog lidt tid med svar!!
Ja, jeg har genstartet og filerne er stadig forsvundet!! Underligt!
Per

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 25-09-06 23:37

kaddier <113@andersen.cc> wrote:

> Ja, jeg har genstartet og filerne er stadig forsvundet!! Underligt!

Du har formegenlig enten fået slette eller flyttet dem ved et uheld.

Fra : kaddier

Dato : 26-09-06 20:57

> Du har formegenlig enten fået slette eller flyttet dem ved et uheld.

Ret usandsyneligt, men ja, helt kan jeg jo ikke udelukke det, selvom det
nu aldrig er sket før. Jeg vil prøve Eriks råd med DiskWarrior.

Tak og hilsen, Per

Fra : Henrik Münster

Dato : 26-09-06 23:30

On 2006-09-26 21:56:51 +0200, 113@andersen.cc (kaddier) said:

> Ret usandsyneligt, men ja, helt kan jeg jo ikke udelukke det, selvom det
> nu aldrig er sket før. Jeg vil prøve Eriks råd med DiskWarrior.

Er det ikke det, Apple har lavet Time Machine til? Da Steve Jobs
demonstrerede den, gik han også lidt let henover, hvordan nogle filer
pludselig var væk fra mappen. Måske har de opdaget, at filer forsvinder
i OS X, og derfor har de lavet Time Machine.
--
Venlig hilsen
Henrik Münster

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 26-09-06 02:27

Hej Per

kaddier wrote:
> [...]
> systemet var brut ned eller ellers havde opført sig mærkeligt. Nogle
> enkelte var tilbage og allesammen af samme file type.

Det kan ske engang imellem, hvis/når der opstår en fejl i enten Extend
B-tree eller i Main B-tree i en directory fil. Hvis fejlen i
formatteringsstrukturen ligger lige netop hvor dine filer skulle kunne
ses, vil de blive usynlige.

> [...]
> kan de fås tilbage igen? Jeg laver ikke backup af der mappe, det er ikke
> så vigtige ting, og jeg kan hente dem igen, men det fenomenet bare undre

Hvis du har Alsoft DiskWarrior 3.0.3 CD'en, vil den kunne lægge en ny
directory filstruktur, og hvis filerne er til at redde, vil de komme til
at ligge i en mappe, der hedder 'Rescued Items' i roden på din harddisk.

Du kan måske også bruge DataRescue II. Demoversionen kan dog kun tage 1
fil ad gangen... http://www.prosofteng.com/products/data_rescue_info.php

mvh. Erik Richard

PS. bor du i Århus området, kan du bare sige til, så kan du komme forbi
og låne min DiskWarrior CD. Send en mail til
<erikrichard_NOSP@M_stofanet.dk> eller ring på 86136640, så kan vi
aftale nærmere.

<kmldenmark_NOSP@M_stofanet.dk>

Fra : kaddier

Dato : 26-09-06 20:57

Hej Erik Richard

tak for svar!

> [...]
> directory filstruktur, og hvis filerne er til at redde, vil de komme til
> at ligge i en mappe, der hedder 'Rescued Items' i roden på din harddisk.

Det har jeg, jeg har bare ikke brugt noget i den retninng i lang tid
fordi Tigeren løber så godt. Men jeg vil prøve det ved lejlighed (efter
min freie som starter lige nu ....... : )

> [...]

> PS. bor du i Århus området, kan du bare sige til, så kan du komme forbi
> og låne min DiskWarrior CD. Send en mail til

Mange tak for tilbudet ; ) men det gør jeg desværre ikke længere. Jeg
bor i Tyskland nu, og det er jo li´som lidt langt!!

Hilsen og tak, Per