Nike+Ipod
Fra : Søren

Dato : 14-09-06 16:44

Hej

Er der nogen der kan forklare mig hvad min Ipod Nano kan hvis jeg køber
tilbehøret + et par Nike sko.

Har kigget på Apples side, men er i tvivl om den kan måle den distance jeg
løber ?

Søren

Fra : Morten Vadskær

Dato : 14-09-06 17:43

> [...]
> tilbehøret + et par Nike sko.
>
> Har kigget på Apples side, men er i tvivl om den kan måle den distance jeg

Ja - den kan måle din distance. Men når det er sagt, skal du huske på,
at den måler den på, hvor mange "stød" den modtager. D.v.s. du
kalibrerer den ved at løbe f.eks. 1 km. Og så ved den, at du tager X
antal skridt på 1 km. Derfor vil der være større unøjagtighed end ved en
GPS. Er der f.eks. glat eller løber du op ad bakke, tager du mindre skridt.

Derudover kan den løbende fortælle dig distancen og din hastighed.

Jeg har selv tænkt mig at købe een, men nægter at skifte til Nike sko.
Har læst om adskillige, som bare sætter den der bønne fast i
snørebåndene på deres nuværende løbesko, så du behøver ikke købe Nike sko.

--
www.mXchange.dk - køb og sælg brugte mobiler

Fra : Niels Jørgen Kruse

Dato : 15-09-06 13:58

Morten Vadskær <vadskaer@gmail.com> wrote:

> [...]
> GPS. Er der f.eks. glat eller løber du op ad bakke, tager du mindre skridt.

Efter hvad jeg har læst er den mere avanceret end som så. Den måler
accelerationen når du bevæger dine fødder og kan derfor regne ud hvor
hurtigt og lang bevægelsen er.

En dum skridttæller behøvede ikke sidde i skoen.

Fra : Søren

Dato : 15-09-06 15:11

Tak for jeres svar.

Er der nogen der ved hvor man kan købe den dims til Ipod'en + det til
skoene.
Har prøvet Fona men de har det ikke.

Er der nogen der har erfaring med at benytte "ikke Nike" sko sammen sættet ?
Tror i den måler afstanden korrekt hvis den bare sidder fast i snørrebåndene
?

Søren

Fra : :o\)

Dato : 16-09-06 13:15

Kan sagtens lade sig gøre - jeg har sættet og skoene. Købt i USA, me4n de
sko jeg har er ikke så gode og jeg ville jo gerne benytte det andet
alligevel, så anskaffede:
http://www.marware.com/cgi-bin/WebObjects/Marware.woa/1/wa/selectedCategory?catalogCatID=226&wosid=PV98vWhdLj0vT8wsvCFOBg
og så spiller det bare. Måler som det andet, så ingen problemer der.

Vh.
:))

"Søren" <Fjern_Dette _srl@get2net.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Er der nogen der har erfaring med at benytte "ikke Nike" sko sammen sættet
> ? Tror i den måler afstanden korrekt hvis den bare sidder fast i

Hent en gratis SPAMfighter her.

Fra : Niels Jørgen Kruse

Dato : 16-09-06 14:10

"Søren" <Fjern_Dette _srl@get2net.dk> wrote:

> Er der nogen der ved hvor man kan købe den dims til Ipod'en + det til
> skoene.

Apple Store på nettet. Måske butikker med sportsudstyr.

Fra : Søren

Dato : 16-09-06 19:09

Er der nogen der ved hvor man kan købe den dims til Ipod'en + det til

> Apple Store på nettet. Måske butikker med sportsudstyr.

h./Regards, Niels Jørgen Kruse, Vanløse, Denmark

Hej

Har prøvet Apple Store DK men kan ikke finde den der. Har fundet den på
Apple Store UK, men det ser ikke ud til at de vil sende til andre lande end
England.

Jeg har lagt den i indkøbskurven, men vil ikke acceptere DK.

Hvad kan man gøre for at bestille Nike+Ipod sættet ?

Søren

Fra : Niels Jørgen Kruse

Dato : 16-09-06 22:08

> [...]

> England.
>
> Jeg har lagt den i indkøbskurven, men vil ikke acceptere DK.

Det ser unægteligt ud som den ikke sælges i DK (og heller ikke Norge,
Sverige, Tyskland og Frankrig). Måske en godkendelse som mangler.