Ny itunes + QT opgradering
Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 12-09-06 21:28

Så er der ny iTunes 7 + Quicktime 7.1.3 via softwareopdatering. De er
endnu ikke på <http://www.apple.com/support/downloads/>
mvh. Erik Richard
<kmldenmark_NOSP@M_stofanet.dk>

Fra : Henrik Münster

Dato : 12-09-06 22:54

On 2006-09-12 22:27:36 +0200, Erik Richard Sørensen <NOSPAM@NOSPAM.dk> said:

> Så er der ny iTunes 7 + Quicktime 7.1.3 via softwareopdatering. De er
> endnu ikke på <http://www.apple.com/support/downloads/>

Den er godt nok smart. Det er alle tiders, at man nu kan lede i sin
musik ved at søge i albumforsider. Desværre mangler mange af mine
billede, da jeg selv har rippet dem fra en cd. Den nye iTunes skulle
selv kunne hente albumbilleder på iTunes Music Store. Jeg synes bare
ikke rigtig, det sker. Er der nogen, der kan få det til at virke?
--
Venlig hilsen
Henrik Münster

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 12-09-06 23:07

Hej Henrik

Henrik Münster wrote:

> Den er godt nok smart.

Ja, det nye 'look' passer også mig en del bedre, men jeg skulle lige
vænne mig til, at 'update' knappen nu sidder nederst.

Desuden er der kommet adskilliget flere nye radiostationer til i 'Radio'
- bl.a. et par stykker, jeg hidtil kun har kunnet lytte til i den gamle
Audion X 3.x.

> [...]
> selv kunne hente albumbilleder på iTunes Music Store. Jeg synes bare
> ikke rigtig, det sker. Er der nogen, der kan få det til at virke?

Hm, kan måske skyldes, at ITS endnu ikke er oppe at køre. - Det var den
ihvertfald ikke for et kvarter siden...

Fra : Jesper Mehlsen

Dato : 12-09-06 23:46

Erik Richard Sørensen skrev:
> [...]
> Audion X 3.x.

> Hm, kan måske skyldes, at ITS endnu ikke er oppe at køre. - Det var den

Hej

Jeg har lige brugt funktionen. Den hentede en del albumbilleder ned -
461 for at være præcis. Det tog omkring 5 min.

Jeg synes da det ser meget fint ud. Om jeg kommer til at bruge
funktionen ved jeg ikke. Allerede nu kan jeg se det tager adskillige
sekunder at switche fra et view uden albumart til et view uden (listen).

Ærgerligt film-versionen af Itunes store ikke er lanceret i DK. Så må vi
bruge Azureus og andre programmer lidt endnu

Hilsen Jesper

Fra : Henrik Münster

Dato : 13-09-06 00:04

On 2006-09-13 00:45:58 +0200, Jesper Mehlsen
<jesperSLETDETTEmehlsen@gmail.com> said:

> Jeg har lige brugt funktionen. Den hentede en del albumbilleder ned -
> 461 for at være præcis. Det tog omkring 5 min.

Hvordan ved du, hvor mange den hentede ned? Hvordan ser man, om den har
hentet? Er der en måde at sætte det i gang på?
--
Venlig hilsen
Henrik Münster

Fra : Martin Ammentorp

Dato : 13-09-06 06:46

> Hvordan ved du, hvor mange den hentede ned? Hvordan ser man, om den har
> hentet? Er der en måde at sætte det i gang på?

Nej men Henrik dog: menu Avanceret->hent albumbilleder

synes for øvrigt brugerfladen er meget mere brugervenlig i 7'eren
(bortset fra den nemme adgang til at "gendanne ipod" når den er
tilsluttet - pas på)
--og ærgerligt man ikke kan bladre i albums på potten
--
MA @ 55.01.43N/11.50.38E www.ammentorp.org - fjern xyz fra mailadresse
-- and don't forget to boogie

Fra : Henrik Münster

Dato : 13-09-06 21:52

On 2006-09-13 07:46:08 +0200, martinx@yzammentorp.org (Martin Ammentorp) said:

> Nej men Henrik dog: menu Avanceret->hent albumbilleder

Nååårh ja. Jeg har bare kigget i indstillinger, hvor man kan krydse af,
om man vil hente albumbilleder eller ej. Da jeg installerede iTunes 7
spurgte den, om den skulle hente albumbilleder. Jeg svarede ja, og så
regnede jeg da med, at det skete automatisk. Tak for hjælpen. Den er
ved at hente 200 albumbilleder, kan jeg se.

> [...]
> tilsluttet - pas på)
> --og ærgerligt man ikke kan bladre i albums på potten

Jeg har ikke en iPod, så det ved jeg ikke. Men det er utroligt, at de
kan blive ved med at gøre programmerne smartere. Men det er jo dejligt.
På en måde er det lidt som at få en ny computer, og så er det helt
gratis.
--
Venlig hilsen
Henrik Münster

Fra : Henrik Münster

Dato : 13-09-06 22:24

On 2006-09-13 22:51:42 +0200, Henrik Münster <henrik@muenster.dk> said:

> [...]
> regnede jeg da med, at det skete automatisk. Tak for hjælpen. Den er
> ved at hente 200 albumbilleder, kan jeg se.

Så, nu er det hentet. Det er vel nok lækkert. Nu kan jeg kende Apple
igen. Jeg kan bare ikke finde ud af, hvad jeg skal sortere efter for at
holde album samlet. Det duer ikke at sortere efter kunstner, for mange
har et par numre med gæstesolister på deres album. Hvis jeg sorterer
efter album, så bliver alle de album, der hedder Greatest hits blandet
mellem hinanden med et enkelt nummer ad gange. Jeg har sat den til at
gruppere samlinger, men det virker heller ikke rigtig. Er der nogen,
der har en smart måde at sortere på i iTunes?
--
Venlig hilsen
Henrik Münster

Fra : Martin Ammentorp

Dato : 14-09-06 05:36

> Er der nogen,
> der har en smart måde at sortere på i iTunes?

I'm back: Alle de numre der er fra een cd markerer du som del af en
samling (du skal måske lig oprette en ny spilleliste, og trække dem
derhen). Vupti - your problem no 2 should be solved dear doctor. (An
apple a day, nej undskyld det sagde jeg ikke)

Og jeg har præcis samme oplevelse som du: Næsten som at få ny computer

Fra : Jesper Juellund Jens~

Dato : 14-09-06 07:23

Henrik Münster skrev:

> Jeg kan bare ikke finde ud af, hvad jeg skal sortere efter for at holde
> album samlet. Det duer ikke at sortere efter kunstner, for mange har et
> par numre med gæstesolister på deres album.

Jeg havde samme problem, men fandt så den nye egenskab "Albumkunstner".
Vælg alle sangene på albummet og indstil "Albumkunstner" til den
overordnede kunstner - så holdes albummet sammen.

--
Jesper Juellund Jensen

Fra : Henrik Münster

Dato : 14-09-06 15:56

On 2006-09-14 08:23:29 +0200, jjj@cyrk.dk (Jesper Juellund Jensen) said:

> Jeg havde samme problem, men fandt så den nye egenskab "Albumkunstner".
> Vælg alle sangene på albummet og indstil "Albumkunstner" til den
> overordnede kunstner - så holdes albummet sammen.

Det er godt nok smart. Det er lige det, man har savnet. Der er masser
af album med en kunstner, hvor nogle af sangene er lavet sammen med
gæsteartister. De bliver jo ellers grupperet for sig. Det lader til, at
Apple lytter til, hvad folk efterspørger.
--
Venlig hilsen
Henrik Münster

Fra : Henrik Münster

Dato : 14-09-06 21:15

On 2006-09-14 16:56:15 +0200, Henrik Münster <henrik@muenster.dk> said:

> [...]
> gæsteartister. De bliver jo ellers grupperet for sig. Det lader til, at
> Apple lytter til, hvad folk efterspørger.

Ja det er smart med "albumkunstner". Jeg kan se, at det allerede er
udfyldt f.eks. for et album med Anastacia, som vi har købt på iTunes
Music Store.

Jeg har fundet endnu et fif i samme retning. I ved, at man kan sortere
efter kunstner, album, sang osv. ved at klikke på feltet øverst i
kolonnen. Men hvis man klikker flere gange på feltet "Album", skifter
det til "Album efter kunstner" og "Album efter år". På den måde kan man
have det grupperet, som man normalt har det i en pladesamling, i album
under de forskellige kunstnere. Det her er lige præcis grunden til, at
jeg er så glad for Apple. De laver nogle fantastisk gode programmer, og
de bliver ved med at finde på ting, jeg dårligt nok anede, jeg havde
brug for. Den nye måde at organisere på er jo genial. Jeg var ved at
synes, at det var svært at finde rundt i min musik.
--
Venlig hilsen
Henrik Münster