Sig mig lige.....
Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 12-09-06 16:24

...Hvordan pokker tvangsstarter man en QuickSilver fra en ekstern FW HD?
- Der ligger en delvis installeret OS X på disken, men jeg kan ikke få
lov at fuldføre/opdatere installeringen hverken med originale Panther
eller Tiger medier - CD/DVD...

- Jeg har prøvet div. kombinationer - C tasten for at boote fra CD/DVD -
no luck. X for at tvangsstarte fra en OS X Tiger DVD - no luck.
COM+ALT+SHIFT+BACKSPACE for at starte fra fuldt bootbar ekstern HD - no
luck. - Jeg har også valgt OS 9.2 på den eksterne HD, _før_ jeg lukkede
den anden maskine ned og flyttede FW disken til QS'eren - no luck. - Det
virker, som om den på en eller anden måde er 'låst'...

Jeg har desværre ikke en retail OS 9.2 CD, så den har jeg ikke prøvet.
QS kræver jo 9.2, så en 9.1 vil selvfølgelig ikke boote den.

Jeg har ikke forsøgt mig med at tage strømmen fra den interne HD og så
bare sætte FW disken til, - jeg vil helst ikke pille ved hardwaren...

Nogle idéer...?
<kmldenmark_NOSP@M_stofanet.dk>

Fra : Peter Bjørn Perlsø

Dato : 12-09-06 17:34

> [...]
>
> Jeg har ikke forsøgt mig med at tage strømmen fra den interne HD og så
> bare sætte FW disken til, - jeg vil helst ikke pille ved hardwaren...

Hold ALT tasten nede under boot. SÅ kommer der en simpel menu hvor du
kan vælge de diske der kan bootes fra.

--
regards , Peter B. P. - liberterran.org, markedspartiet.dk, macplanet.dk
"The politicians don't just want your money. They want your soul. They

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 12-09-06 19:18

Hej Peter

Stadig no luck.
mvh. Erik Richard

Fra : Stig Leerbeck

Dato : 12-09-06 21:30

> [...]
> - Der ligger en delvis installeret OS X på disken, men jeg kan ikke få
> lov at fuldføre/opdatere installeringen hverken med originale Panther

En delvis installeret OS X på den eksterne??? Så kan den da ikke starte!

Stig Leerbeck
--
www.simplesoft.dk - www.fileoffice.dk

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 12-09-06 21:46

Hej Stig

Kan godt se, det kan misforstås. Der skal selvfølgelig stå
"...installeret OS X på QS disken". - Jeg har nu prøvet alt m.u.a. at
tage strømmen fra den interne disk....

Jeg har været ved at kigge lidt på Apples sider, og der er noget, der
tyder på, at den interne disk på en eller anden måde er låst, Desuden
har jeg set på et par artikler, der påpeger, at firmwaren til det
interne SuperDrive skal opdateres, før man kan boote fra drevet, når OS
X 10.3 eller nyere er installeret, så jeg skal se, om jeg ikke kan finde
den orig. 9.2 install CD i bunken, så jeg kan få slettet disken og
installeret en OS 9.2, så firmware kan opdateres .....aaaargh - det er
s....svært at læse hvid skrift på lysegrønt baggrund.!

mvh. Erik Richard