Distinct groue by
Fra : Torben

Dato : 24-11-06 01:56

Er der en smart måde at lave følgende:

En ordreliste med bestilte varer fra flere forskellige leverandører?

Mao. Jeg selecter fra en mysql-db reslutatet kunne sådan ud

Forhandler A
Hvide bolde 4 stk. kr. 34.00
Røde bolde 15 stk. kr. 123.00
Blå bolde 1 stk. kr. 15.00
ialt kr. 172,00
Forhandler B
Grønne bolde 3 stk. 45.00
Trekantede bolde 2 stk. 50.00
ialt kr. 95,00
Samlet pris kr. 267.00

Det er ikke nødvendigt at sortere på forhandler

Fra : Christian Joergensen

Dato : 26-11-06 14:36

"Torben" <peterH@mail.dk> writes:

> [...]
> ialt kr. 95,00
> Samlet pris kr. 267.00
>
> Det er ikke nødvendigt at sortere på forhandler

Hvad er det du skal bruge hjaelp til? At udvaelge data eller
at praesentere data?

--
Christian Joergensen | Linux, programming or web consultancy
http://www.razor.dk | Visit us at: http://www.gmta.info

Fra : Torben

Dato : 28-11-06 12:49

Hi
> Hvad er det du skal bruge hjaelp til? At udvaelge data eller
> at praesentere data?

Jeg skulle bruge nogle sql-forespørgsler, der snildt kunne flettes sammen
til en præsentation som skitseret. Jeg gik selv videre og det er nu på
plads. Ellers tak for hjælpen.