mail() funktion på Windows NT server
Fra : Michael Christoffers~

Dato : 15-11-06 20:43

Nogen der har et script så man kan bruge mail() funktionen på en windows
NT server.

Den her virker ikke:
mail($email_receiver, $email_subject, $clear_text, "From: $email_address");

....virker fint på en Apache server

Michael

Fra : Martin

Dato : 15-11-06 20:51

Michael Christoffersen wrote:
> Nogen der har et script så man kan bruge mail() funktionen på en windows
> NT server.

Hvad er Windows NT Server? - Jeg kender kun til Windows NT4, Windows
2000 og Windows 2003 webedition (og andre editions)

Med IIS webserver?

> Den her virker ikke:
> mail($email_receiver, $email_subject, $clear_text, "From: $email_address");

Hvad får du af fejl?
Hvis mail() ikke virker, så er det nogle indstillinger i din php.ini du
skal kigge på.
Læs evt. http://de.php.net/mail

> ...virker fint på en Apache server

Apache kører skam også fint under Windows NT

Fra : Michael Christoffers~

Dato : 15-11-06 20:56

Martin wrote:

> Hvad er Windows NT Server? - Jeg kender kun til Windows NT4, Windows
> 2000 og Windows 2003 webedition (og andre editions)
>
> Med IIS webserver?

System       Windows NT WEB01 5.2 build 3790
Build Date    May 28 2003 15:06:05
Server API    ISAPI
Virtual Directory Support    enabled
Configuration File (php.ini) Path    C:\WINDOWS\php.ini
PHP API    20020918
PHP Extension    20020429
Zend Extension    20021010
Debug Build    no
Thread Safety    enabled
Registered PHP Streams    php, http, ftp, compress.zlib

> Hvad får du af fejl?
> Hvis mail() ikke virker, så er det nogle indstillinger i din php.ini du
> skal kigge på.
> Læs evt. http://de.php.net/mail

Jeg får ingen fejl meddelelse. Mailen kommer bare aldrig frem.

Og jeg har ingen mulighed for at rette i php.ini filen, da det er på et
webhotel

Fra : Martin

Dato : 16-11-06 09:27

> Jeg får ingen fejl meddelelse. Mailen kommer bare aldrig frem.

Nå dada...

Jamen så er det helt sikkert en af variablerne som ikke er skrevet rigtigt:

Prøv evt bare at hardcode en mail:
$mail = "din_mail_adresse";
mail($mail,"Test","Test");

og smid det ind i en php fil og kør den et par gange...
For du så en mail ?

> Og jeg har ingen mulighed for at rette i php.ini filen, da det er på et
> webhotel

Jeg tror ikk på at et webhotel ikke har sikret sig at mailsystemet ikke
virker. Så jeg må indrømme at jeg er 90% sikker på at det er dine
variabler i din mail() der ikke er noget tekst i

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 16-11-06 12:24

Martin skrev:

> Jeg tror ikk på at et webhotel ikke har sikret sig at mailsystemet ikke
> virker.

Jeg tror nu at de har sikret sig at det virker.

--
Bertel

Fra : Martin

Dato : 16-11-06 18:39

Bertel Lund Hansen wrote:

> Jeg tror nu at de har sikret sig at det virker.

Hehe - ja der kom vidst lidt for mange ikke'er ind i den sætning :)

Fra : Michael Christoffers~

Dato : 23-11-06 17:14

Martin wrote:

> Nå dada...
>
> Jamen så er det helt sikkert en af variablerne som ikke er skrevet rigtigt:

> [...]

Har testet dit korte script på serveren med Windows NT WEB01 5.2 build 3790.
Virkede ikke

Det virker fint på: System: Linux

Fra : Peter Brodersen

Dato : 24-11-06 00:26

On Thu, 23 Nov 2006 17:13:36 +0100, Michael Christoffersen
<news@SLETsomething.dk> wrote:

>Har testet dit korte script på serveren med Windows NT WEB01 5.2 build 3790.
>Virkede ikke

Tjek mail-.indstillingerne den i php.ini, der bliver benyttet. At
dømme på et tidligere indlæg, ligger den i C:\WINDOWS\php.ini :

I php.ini skal du angive en smtp-server, fx:

SMTP = localhost

... hvis der kører en SMTP-server på maskinen (som rent faktisk leverer
mailen videre). Ellers fx:

SMTP = smtp-server-på-lokalnetværket

SMTP = smtp.din-udbyder.dk

--