PHPmyadmin
Fra : Christine

Dato : 31-10-06 12:00

Er igang med bogen "CMS med Dreamweaver, PHP og MySQL" og det går
rigtig fint et langt stykke hen i bogen, men pludselig viser phpmyadmin
den manage-database-side uden ikoner og jeg kan ikke komme ind i min
database mere. Selvom jeg sletter det sidst lavede, kan den ikke
repareres.
Jeg er begyndt forfra adskillige gange. - Når jeg geninstallerer
EasyPHP, så ligger min database der godt nok i MySQL.
Er der nogen, som har en forklaring?
Hilsen
Christine

Fra : Jesper Brunholm

Dato : 31-10-06 12:32

Christine skrev:
> [...]
> den manage-database-side uden ikoner og jeg kan ikke komme ind i min
> database mere. Selvom jeg sletter det sidst lavede, kan den ikke

Jeg kan være helt på vildspor, for det er ret svært at udtale sig om
hvad der foregår, på så løst et grundlag, men:

1) det er ikke fordi du ikke har mere plads på den harddisk hvor de
filer du arbejder med ligger vel?
2) indtræffer "pludselig" samme sted i progressionen hver gang - og i så
fald: hvad gør du kort inden (som bogen siger du skal gøre - ja, men
alligevel )

> Jeg er begyndt forfra adskillige gange. - Når jeg geninstallerer
> EasyPHP, så ligger min database der godt nok i MySQL.

Det lyder umiddelbart som om der sker noget med nogle EasyPHP PHP eller
server-indstillinger.

Kan du åbne andre php filer på det tidspunkt hvor du ikke længere kan
åbne phpmyadmin - med samme filnavns-endelse (.php / .html osv)?

Er den phpmyadmin .htaccess-beskyttet, og i så fald: kan du åbne andre
biblioteker som ligeledes er det?

mvh

Jesper Brunholm