Jeg er ved at undersøge mulighederne for at indføre
projektstyringsværktøj på min arbejdplads hvor vi arbejder i mindre
arbejdsgrupper. (Vi er en medlemsorganisation hvor arbejdet er
'tekstbaseret'). Min tilgang er, at et projektstyringsværktøj
skal bidrage til at give overblik på flere niveauer: Det overordnede
forkromede overblik som måske er mest rettet til
direktion/projektleder som fortæller noget: hvad har vi gang i? Bliver
tidsplan og budget overholdt, osv.
På detailniveau skal det omvendt kunne give overblik over de konkrete
opgaver som er forbundet til det enkelte projekt og den enkelte
projektmedarbejder med mulighed for at generere todo-lister med
deadlines for de enkelte opgaver.
Vi er mest interesserede i serversided software så vi er
platformsuafhængige. I øjeblikket prøvekører vi en model med
Webcollab (
http://webcollab.sourceforge.net) som egentlig er
tilfredsstillende, men også en smule primitiv. Der er bl.a. nogle
restriktioner for hvor store filer det håndterer (noget man måske
kunne ændre uden større ståhej). Til formålet har vi en gammel
server stående med FreeBSD, Apache, MySQL og PHP.
Mine spørgsmål:
(1) Kender du til et projekstyringsværktøj som du kan anbefale?
(2) Kan du anbefale nogle af disse værktøjer, som vi også har kigget
på?
(3) Har du erfaringer med at bruge et projektstyringsværktøj som man
abonnerer på (som fx Teamspace der er nævnt nedenfor)?
Mvh.
Thomas
Groove:
http://www.groove.net/home/index.cfm
Emcinsignia:
http://www.emcinsignia.com/products/smb/eroom/
Zoho:
http://www.zoho.com/virtual-office/?gclid=CMazoI2v_ocCFS1gMAod9GCYIQ
Teamspace:
http://www.teamspace.com/?gclid=CK2n99va_4cCFQNZUgodNjvTFg
SharePoint:
http://www.flowit.dk/page.asp?sideid=40&zcs=2
eGroupware:
http://www.egroupware.org/