skærmbredden
Fra : oz

Dato : 28-11-06 00:22

Hej, jeg ved ikke om det er lige denne gruppe.

Jeg har installeret FrontPage på min barbar pc (hvor skærmbredden er bredder
end på alm. Pc'er)
Når jeg designer en side med FrontPage (tekst og tabeler) på min barbar, og
se den på en min alm. Pc'er
se det hel anderledes ud. Hvad kan jeg gøre?,
Jeg vil gerne have at andre kan se et på sammen måde som det oprigtiglige
skulle se ud,
som jeg ellers se det på min barbar pc'er.

På min alm. Pc'er kan det ikke lade sig gøre at installere FrontPage.

JB

Fra : Hagar

Dato : 28-11-06 01:35

"oz" <xxxxxx@privat.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> som jeg ellers se det på min barbar pc'er.
>
> På min alm. Pc'er kan det ikke lade sig gøre at installere FrontPage.

Undskyld mig, men der er da ikke nogen ide i at designe en hjemmeside der
passer til et bred-format når de fleste endnu bruger "almindelig"
skærmbrede. Sæt du hellere tabellerne til at være 800 eller 1024 i bredden,
så kan alle være med.

Hagar

Fra : oz

Dato : 28-11-06 02:06

tak for svaret, fortsat god nat

JB

Hagar <nogo31@hotmail.com> skrev i en
nyhedsmeddelelse:456b842b$0$194$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...

Fra : John Senius-Jørgense~

Dato : 28-11-06 17:19

Kan da ikke lade være med at undre mig over, at du har fået tidligere - og
forkerte svar!
Man tilpasser ikke til et skærmbillede i antal pixels, men gør i stedet
tabeller m.m. i for eksempel 80 % - På den måde kan netop ALLE være med, da
tabeller ogl så vil vises i 80 % af alle skærmstørrelser

John
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=1071

Fra : Carsten Krog

Dato : 28-11-06 18:08

John Senius-Jørgensen wrote in dk.edb.internet.webdesign.frontpage:
> [...]
> tabeller m.m. i for eksempel 80 % - På den måde kan netop ALLE være med, da
> tabeller ogl så vil vises i 80 % af alle skærmstørrelser

Jeg synes nu mere at dit svar er det forkerte. Tilpasser man tabelbredden i
procent vises siden jo netop forskelligt på diverse skærme. Billeder og txt
vil blive spredt forskelligt ud i forhold til oplægget.
Sætter man derimod tabelbredde i px vil tabellen altid blive vist ens, det vil
blot være forskelligt hvor meget luft der er omkring tabellen.

Carsten

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : oz

Dato : 28-11-06 21:02

tak for alle svarene.
Jeg vil så bruge px.
det der forvirre mig er, de side jeg laver visse meget i venstre side på min
barbar, og ikke i centrum,
derimod de sider jeg se på nette er i centrum, både på min barbar og den alm
pc'er

i må alle have en god aften/nat

JB

Carsten Krog <carsten@fjerndette-krogsten.com> skrev i en
nyhedsmeddelelse:456c6cd8$0$49205$14726298@news.sunsite.dk...

Fra : oz

Dato : 28-11-06 22:39

Hej igen

jeg har funde ud af det, jeg valgte at bruge tabeler i tabel
og <div align="center"> px i den ene tabel og % i de andre tabler
så det virker nu på alle skærme
kan evt se kilde på link http://home20.inet.tele.dk/bodholdt/kost.htm

Fra : John Senius-Jørgense~

Dato : 29-11-06 16:39

Du har selvfølgelig ret til at men at jeg ikke har ret, men det er et
faktum, at den mest almindelige fejlmeddelelse på nettet er denne "Denne
side er optimeret til 1024'768"
Det er det samme som at skrive "Jeg skider på hvor mange der bruger 800*600"
i skærmopløsning

Fra : Hagar

Dato : 29-11-06 17:23

"John Senius-Jørgensen" <sletaltfoerdettetjsj@senius.dk> skrev i en
meddelelse news:456da9bc$0$145$157c6196@dreader2.cybercity.dk...
> [...]
> side er optimeret til 1024'768"
> Det er det samme som at skrive "Jeg skider på hvor mange der bruger

Før i tiden, så tog man også hensyn til folk med 640x480 og til dem med
modem, det gør man ikke mere. Jeg tror de færreste bruger 800x600, og de må
så efterhånden følge med tiden. Når jeg laver hjemmesider, så bruger jeg
1024x768 med mindre der er andre ønsker fra den der bestiller.

Hagar

Fra : Charlotte Eglin

Dato : 30-11-06 00:50

> Før i tiden, så tog man også hensyn til folk med 640x480 og til dem med
> modem, det gør man ikke mere. Jeg tror de færreste bruger 800x600, og de

> så efterhånden følge med tiden. >
> Hagar

Ja undskyld, men det var dog en arrogant og overlegen holdning til dem der
stadig har modem og lav skærmopløsning.
Jeg håber at dem der ikke er "fulgt med tiden" ikke lander på én af dine
hjemmesider...

Mvh Charlotte

Fra : Hagar

Dato : 30-11-06 02:03

"Charlotte Eglin" <mail@candour.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> stadig har modem og lav skærmopløsning.
> Jeg håber at dem der ikke er "fulgt med tiden" ikke lander på én af dine

Arrogant, nej da, jeg laver dem stadig så selv modem kan følge med, det går
bare det langsommere, jeg optimere grafikken så det kommer til at passe, men
man kan jo ikke blive ved med at lave sider i 256 farver og i 640x480 for at
tilfredsstille den lille skare der er med modem, så får man bare de andre på
nakken

Hagar

Fra : Jens Peter Karlsen [~

Dato : 01-12-06 11:06

Du glemmer at selve skærmopløsningen er irrelevant. Det er browserens
viewport der er relevant.
For det første er det forholdvis sjældent at folk med høje opløsninger
kører med browseren maximeret. Derudover er der diverse toolbars og
sidebars der kan være åbne.