IE kontra Firefox - igen
Fra : Jørgen Grandt

Dato : 24-11-06 10:09

Når man i Firefox læser tekst på en webside (en af mine for eksempel),
så accepterer den browser tilsyneladende ikke orddelingsbindestreger,
når et langt eller sammensat ord skal deles over to linjer. Men i IE er
der ingen problemer, den deler som den skal.

Kan man indsætte en kode før og/eller efter en sådan bindestreg og på
den måde fortælle Firefox (uden at koden går ud over IE) at ordet skal
deles ved linjeslut?

Se blandt andet de sidste linjer i rammen på
http://www.grandts.dk/Skolen/big.htm

--
Jørgen Grandt
www.hamigen.dk - www.stornotime.dk

Fra : ThomasD \(dk\)

Dato : 24-11-06 12:05

Jørgen Grandt skrev:

> [...]
> orddelingsbindestreger, når et langt eller sammensat ord skal
> deles over to linjer. Men i IE er der ingen problemer, den deler
Hej, ja, det har jeg også konstateret! Men har fundet løsningen. Du
sætter i FP cursoren dér, hvor ordet skal deles og slår Enter med
Shift nede. Derefter sætter du bindestregen. Så virker det også i
FF. Se f.ex. http://www.dansk-oss.com/malaga/blad.htm, tredje lille
artikel i højre side "GENSYNSFEST I KLUBBEN DEN 21. OKTOBER". Det er
muligt, du kan finde steder på siden, hvor det ikke er korrekt. Så
er det bare fordi, jeg ikke har opdaget dem endnu.

Jeg har f.ø. været glad for at læse dine sites fra Amager. Jeg er
født og opvokset på Højdevej. Tak for dem.

mvh thomas
--
En smuk sang
http://www.meditationsferie.net/festsang/03%20Pista%203.wma

Fra : ThomasD \(dk\)

Dato : 24-11-06 12:13

ThomasD (dk) skrev:

> [...]
> OKTOBER". Det er muligt, du kan finde steder på siden, hvor det
> ikke er korrekt. Så er det bare fordi, jeg ikke har opdaget dem
PS Der er en anden lille ting med FF, der irriterer mig. Forneden på
ovennævnte artikel er der et link til "Hør Leticia synge og fløjte
her", i IE starter Windows Media Player med det samme, mens FF
serverer et skilt, om man vil åbne eller gemme. Kan man ikke slippe
af med det?
thomas
En smuk sang
http://www.dansk-oss.com/malaga/diananavarro_Paraquenoteolvidesdemi_v.asx
og lidt om sangerinden http://www.dansk-oss.com/malaga/diana.htm

Fra : Jørgen Grandt

Dato : 24-11-06 16:20

ThomasD (dk) skrev bl.a.:

> Hej, ja, det har jeg også konstateret! Men har fundet løsningen. Du
> sætter i FP cursoren dér, hvor ordet skal deles og slår Enter med
> Shift nede. Derefter sætter du bindestregen.

Tak! Ja, det ser ud til at funke.

> Jeg har f.ø. været glad for at læse dine sites fra Amager. Jeg er født
> og opvokset på Højdevej. Tak for dem.

Og selv tak! Måske du kunne supplere siderne med et ældre foto af
værtshuset som lå tæt ved Kirkegårdsvej? Jeg har glemt hvad det hed - og
nåede ikke at fotografere det.

Mvh.: Jørgen