Firefox bogmærker
Fra : Mogens

Dato : 13-11-06 14:12

Er der nogen som kan fortælle mig hvor Firefox gemmer Bogmærkerne?

Mvh Mogens

Mogens
mohen@SLETprivat.dk

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 13-11-06 14:21

Den 13-11-06 14.12 skrev Mogens følgende:
> Er der nogen som kan fortælle mig hvor Firefox gemmer Bogmærkerne?

I profilen. Du kan finde bogmærkefilen ved at benytte dit styresystems
søgefunktion til at finde filen bookmarks.html. Eller du kan - i Windows XP:
Startknappen => Kør => skriv: %appdata%\mozilla\firefox => OK => Mappen
med profilen har et navn i stil med "tilfældigetegn".default. I den
mappe finder du bogmærkefilen og sandsynligvis en undermappe med en
række backupper af bogmærkefilen.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Rette smed for bager: En dårlig vane med fatale følger...

Fra : Mogens

Dato : 13-11-06 14:29

Kim Ludvigsen tastede følgende:

> [...]
> du bogmærkefilen og sandsynligvis en undermappe med en række backupper af

Tusind tak for hutig hjælp.

Mogens
mohen@SLETprivat.dk

Fra : Per Rønne

Dato : 14-11-06 07:11

Kim Ludvigsen <usenet@kimludvigsen.dk> wrote:

> [...]
> med profilen har et navn i stil med "tilfældigetegn".default. I den
> mappe finder du bogmærkefilen og sandsynligvis en undermappe med en

I MacOS X:

/Users/per/Library/Application%20Support/Firefox/Profiles/5ev4plyn.defau
lt/bookmarks.html

- for bruger 'per'. Ellers fik kunne man ikke sikre at individuelle
brugere fik forskellige bogmærker.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 13-11-06 15:56

Mogens skrev:

> Subject: Firefox bogmærker

Hvorfor koder Mesnews mon egentlig den emnelinje i ISO-8859-15 og
så endda tilsyneladende forkert, siden den ikke kan afkodes korrekt
her? Se evt.: <http://tgm.dyndns.dk/news/mesnews.png>.

--
Hilsen
Madsen

Fra : Mogens

Dato : 13-11-06 17:11

Følgende er skrevet af Thomas G. Madsen:

> Hvorfor koder Mesnews mon egentlig den emnelinje i ISO-8859-15 og
> så endda tilsyneladende forkert, siden den ikke kan afkodes korrekt
> her? Se evt.: <http://tgm.dyndns.dk/news/mesnews.png>.

Hej Madsen!

Jeg har nu prøvet at ændre tegnsæt til 8859-1, mon det hjælper.

Mogens
mohen@SLETc.dk

Fra : Mogens

Dato : 13-11-06 17:24

Mogens udtrykte præcist:
> Følgende er skrevet af Thomas G. Madsen:

> Hej Madsen!
>
> Jeg har nu prøvet at ændre tegnsæt til 8859-1, mon det hjælper.

Det gjrode det åbenbart ikke, den bruger stadig 8859-15

Mogens
mohen@SLETc.dk

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 13-11-06 19:52

Carl Drud skrev:

> Er det ikke efter bogen?

Det er muligt, men det undrer mig i så fald, at MorVer ikke kan
hitte ud af at afkode det korrekt.

--
Hilsen
Madsen

Fra : Dino

Dato : 13-11-06 20:08

Thomas G. Madsen har bragt dette til verden:

> Hvorfor koder Mesnews mon egentlig den emnelinje i ISO-8859-15 og
> så endda tilsyneladende forkert, siden den ikke kan afkodes korrekt
> her? Se evt.: <http://tgm.dyndns.dk/news/mesnews.png>.

Xnews er ikke den skarpeste kniv i skuffen, hvis du ønsker rigtig
(af-)kodning af meddelelser (inkl. emnelinje).

--
Dino

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 13-11-06 20:34

Dino skrev:

> Xnews er ikke den skarpeste kniv i skuffen, hvis du ønsker rigtig
> (af-)kodning af meddelelser (inkl. emnelinje).

Det ved jeg, men den plejer normalt ikke at have problemer med
afkodningen af ISO-8859-15-headere når bare MorVer er foran.

--
Hilsen
Madsen

Fra : Dino

Dato : 13-11-06 22:42

Den 13-11 2006 skrev Thomas G. Madsen i
dk.edb.internet.software.mail+news:

> Det ved jeg, men den plejer normalt ikke at have problemer med
> afkodningen af ISO-8859-15-headere når bare MorVer er foran.

Så er det Morver, måske? MesNews, XanaNews og Gravity afkoder uden
problemer...

--
Dino

<http://starcruiser.dk/conny>

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 14-11-06 15:38

Dino skrev:

> Så er det Morver, måske?

Måske ja.

--
Hilsen
Madsen

Fra : Carl Drud

Dato : 13-11-06 17:41

Thomas G. Madsen wrote:

> Hvorfor koder Mesnews mon egentlig den emnelinje i ISO-8859-15 og
> så endda tilsyneladende forkert, siden den ikke kan afkodes korrekt
> [...]

Carl

Fra : Mogens

Dato : 13-11-06 18:37

Carl Drud har bragt dette til os:

> Er det ikke efter bogen?

Jeg har forsøgt om jeg kan ændre det, menuanset hvad jeg har forsøgt
vedbliver den med at bruge 8859-15

Mogens
mohen@SLETc.dk

Fra : Dino

Dato : 13-11-06 20:08

Efter mange tanker skrev Mogens:

> Jeg har forsøgt om jeg kan ændre det, menuanset hvad jeg har forsøgt
> vedbliver den med at bruge 8859-15

Sjovt, her bruger den 8859-1... det må være et eller andet i din
opsætning...

--
Dino

Fra : Mogens

Dato : 13-11-06 20:59

Den 13-11-2006, skrev Dino:

> Sjovt, her bruger den 8859-1... det må være et eller andet i din
> opsætning...

Ja det er og min formodning, men hvor kan jeg gå ind og ændre, thats my
problem!

Mogens
mohen@SLETc.dk

Fra : Dino

Dato : 13-11-06 22:51

Den 13-11 2006 skrev Mogens i dk.edb.internet.software.mail+news:

> Den 13-11-2006, skrev Dino:
>
> Ja det er og min formodning, men hvor kan jeg gå ind og ændre, thats my
> problem!

MesNews er ikke noget jeg bruger til daglig, men det jeg kan finde her, er

Egenskaber for server - Tegnsæt
hvor der er hak i 8859-1, 8859-15 & utf-8, og i "Brug kun et tegnsæt af
gangen"

Egenskaber for (valgt) gruppe - Tegnsæt
er der hak i Brug værdier fra server-egenskaber

--
Dino

<http://starcruiser.dk/conny>

Fra : Mogens

Dato : 13-11-06 23:12

Dino forklarede:

> [...]
> gangen"
>
> Egenskaber for (valgt) gruppe - Tegnsæt
> er der hak i Brug værdier fra server-egenskaber

Nu har jeg valgt "Brug standard parameter" under server og så er der
også hak i "Brug værdier fra server egenskaber" så håber jeg falder på
plads.
Mange tak for hjælpen.

Mogens
mohen@SLETc.dk