Sortere nyhedsgrupper mapper - thunderbird
Fra : Gadunka

Dato : 10-11-06 21:26

Hej

Hvis man er lidt en nyhedsjunkie og benytter Thunderbird, kan det med
tiden blive uoverskueligt.

Er der en mulighed, i Thundrbird, for at inddele grupper i 'folders'
lidt ligesom bookmarks ?

mvh
Christian

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 10-11-06 21:44

Den 10-11-06 21.25 skrev Gadunka følgende:

> Er der en mulighed, i Thundrbird, for at inddele grupper i 'folders'
> lidt ligesom bookmarks ?

Ikke umiddelbart, men du kan muligvis snyde lidt. I stedet for at have
alle nyhedsgrupper liggende under den samme server, kan du opdele
grupperne under flere forskellige servere. Deværre tjekker Thunderbird,
om en server allerede er i brug, så metoden kan kun bruges, hvis man har
adgang til mere end én nyhedsserver. Det har man fx hos TDC.

Jeg ved ikke, om TELE2 har mere end en server, men ellers kan man bruge
en server som fx Sunsite. Desværre er det begrænset, hvor meget man kan
opdele grupperne på denne måde, da det er begrænset, hvor mange servere,
man har adgang til.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Tipi: Nøjagtig opmåling af arealet på et indianertelt...

Fra : Gadunka

Dato : 10-11-06 22:04

Kim Ludvigsen den 10-11-2006 21:43:

> [...]
> en server som fx Sunsite. Desværre er det begrænset, hvor meget man kan
> opdele grupperne på denne måde, da det er begrænset, hvor mange servere,

Hej Kim
Tak for dit svar og som du er inde på, er jeg Tele2 kunde men bortset
fra binært som er inddelt efter T2, poster jeg via Sunsite.

Det er lidt trist at man ikke kan inddele grupperne lidt bedre.
- hermed en bold sparket afsted til en venlig sjæl der evner at
implementere dette.

mvh
Christian

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 10-11-06 22:25

Den 10-11-06 22.04 skrev Gadunka følgende:

> Det er lidt trist at man ikke kan inddele grupperne lidt bedre.
> - hermed en bold sparket afsted til en venlig sjæl der evner at
> implementere dette.

Hvis vi er heldige er det med i Thunderbird 2, jeg har ikke lige tjek
på, hvad der sker af ændringer der.

Og så lige en advarsel!

Jeg prøvede at oprette en ny konto med samme server for at se, om det
kunne lade sig gøre. Jeg fik en advarsel om, at serveren allerede var i
brug, men ellers så alt fint ud. Men ikke efter en genstart af
Thunderbird, der var alle grupperne ødelagt.

Hver gang jeg gik ind i en gruppe, kom Thunderbird og spurgte, om jeg
ville abonnere på den, og jeg havde fået oprettet en spøgelsesserver i
kontoindstillingerne. Eneste løsning var at slette serveren og
spøgelsesserveren og så starte forfra (dog med backup af filen med
oversigt over læste mails). Så børn, prøv ikke dette derhjemme, det
kræver en trænet fagmand!

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Kovending: Populær sport på landet...

Fra : Gadunka

Dato : 10-11-06 22:35

Kim Ludvigsen den 10-11-2006 22:25:

> [...]
> spøgelsesserveren og så starte forfra (dog med backup af filen med
> oversigt over læste mails). Så børn, prøv ikke dette derhjemme, det

Haha du er sq fjong Kim! - tak for indsatsen.

Jeg prøver lige at se på det i morgen en gang når jeg ikke trykker alt
for forkert på tasterne.

Tak for nu.
mvh
Christian