Thunderbird filtre?
Fra : Palle Jensen

Dato : 16-10-06 18:59

Hej,

Thunderbird driller mig lidt.

Jeg har nogle filtre. Fint.

Jeg vil gerne manuelt kunne køre disse filtre. Dvs. jeg modtager min
mails i indbakken. Når jeg har fået slettet mails der er ligegyldige,
så vil jeg være i stand til at køre en filtrering. Kan man det?

Umiddelbart ser det jo ud til at man kan for jeg kan se at der i
"Tools" er en menu der hedder: "Run filters on folder", men det
virker ikke?

Any ideas?

--
Venlig hilsen / Regards
Palle Jensen

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 16-10-06 19:50

Den 16-10-06 19.58 skrev Palle Jensen følgende:

> Jeg vil gerne manuelt kunne køre disse filtre ... Kan man det?

Ja.

> Umiddelbart ser det jo ud til at man kan for jeg kan se at der i
> "Tools" er en menu der hedder: "Run filters on folder", men det
> virker ikke?

Fordi menupunktet er grået ud? I så fald er det nok fordi, filtret ikke
er oprettet for den pågældende mappe.

Du kan gøre den manuelle brug af filtre nemmere med udvidelsen
RunFilterInFolder. Du kan højreklikke på den ønskede mappe, og via en
undermenu kan du vælge det ønskede filter:
http://www.extensionsmirror.nl/index.php?showtopic=5506
Du skal selvfølgelig slå filtret fra i filterindstillingerne, ellers
aktiveres det når mailen kommer ind i mappen.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Rette smed for bager: En dårlig vane med fatale følger...

Fra : Palle Jensen

Dato : 16-10-06 22:14

On 16 okt 2006, Kim Ludvigsen wrote in
dk.edb.internet.software.mail+news:

> Fordi menupunktet er grået ud? I så fald er det nok fordi,
> filtret ikke er oprettet for den pågældende mappe.

Nej. Filteret virker fint hvis det er enablet inde hvor jeg har lavet
filteret. Men jeg bliver nødt til at disable det, ellers bliver
filtret kør når beskederne ankommer.

Når jeg kører Run filtert on folder så sker der intet (Sikkert fordi
filteret er disablet, men så fatter jeg ikke hvad man skal bruge "run
filters on folder" til?!

> [...]
> Du skal selvfølgelig slå filtret fra i filterindstillingerne,
> ellers aktiveres det når mailen kommer ind i mappen.

OK. Kigger på det. Havde håbet på at kunne klare det uden extension.
Umiddelbart ser det ud som om man kan gøre det, men

--
Venlig hilsen / Regards
Palle Jensen