Stærk og tyst pc - mangler de sidste detal~
Fra : Ukendt

Dato : 30-11-06 01:47

Jeg skal have samler en tyst og stærk pc til bl.a. videoredigering og spil.
Alt skal kunne købes hos shg, og jeg har kig på følgende:

kabinet: Antec P150 (støjdæmpet)

mobo: Asus P5B Deluxe

cpu: C2D E6600 - 2,4 GHZ

hd: Western digital 500gb (angiveligt det mest støjsvage pt. - tiderne
skifter)

-- Men med det følgende er jeg mere i tvivl:

3D-kort - her svinger jeg mellem to m. passiv køling: XFX GeForce 7950 GT
XXX (overclocket) og MSI NX7950GT-VT2D512EZ (har VIVO, er billigere)

Stock-køleren til C2D-cpuen skal vel skiftes til ngt. mere støjsvagt? Og
hvad får jeg ellers brug for af køling. Der følger vist en enkelt køler m.
kabinettet, men skal vi ikke op i noget 12cm?

RAM? skal bruge 2 gb - med mulighed for at opgradere til 4gb. Regner ikke
med det vilde oc, men rart at have muligheden, hvis det ikke koster for
meget. Får jeg nogen mærkbar gevinst ved at vælge andet end den billigste
"valueram"?

Fra : Jacob

Dato : 30-11-06 09:22

S Hansen wrote:
> [...]
> ikke med det vilde oc, men rart at have muligheden, hvis det ikke
> koster for meget. Får jeg nogen mærkbar gevinst ved at vælge andet

Eftersom jeg netop har oprettet en tråd med stort set samme spørgsmål ang.
stort set de samme komponenter, kan jeg næsten svare dig:
Dine specs. er fine, men dit budget virker heldigvis også højere end mit.
Overvej evt. 2 diske - 1 som systemdisk og 1 til dine videoprojekter.
Overvej en mere støjsvag cpu-køler, evt. en fra Scythe, som er meget populær
herinde (se min tråd). Dog skulle stock-køleren ikke larme så meget, da en
C2D ikke bliver specielt varm ved normal brug.
Der er allerede en 120 mm blæser i kabinettet, som efter sigende skulle være
rimelig støjsvag.
Ang. ram, har jeg forståelsen af at "hyperX" linien fra Kingston er mere
overclock-venlig end "Value". Du kan dog ikke køre med 4 gb, så længe du
ikke kører 64-bit (ret mig, nogen, hvis jeg tager fejl).
Ang. grafik må andre hjælpe, da jeg ikke aner meget om emnet.

Mvh Jacob

Fra : Jacob

Dato : 30-11-06 09:28

Jacob wrote:

Eftersom jeg netop har oprettet en tråd med stort set samme spørgsmål...
(i dk.edb.hardware, that is...)