Aldi PC (8818)
Fra : Peter [5260]

Dato : 26-11-06 01:46

http://www.aldi-nord.de/OFFER_D/OFFER_48/P_OFF001.HTM

Så bliver den nye Medion introduceret på det tyske marked!
EUR 799 = ca. kr. 6.000,-
Det virker da temmelig billigt, eller overser jeg noget i konfig'en?
Normalt kommer den til DK i løbet af 1-2 uger.....

Nøgleord:
Intel Core 2 Duo, E6300, 1.86 GHz, 2MB L2 Cache, 1066 MHz FSB
1GB DDR2-SRAM (533MHz)
320 GB Seagate HD
GeForce 7650GS (256MB DDR2, uden køling(?))
Win XPmce --> WinVista

/Peter

Fra : frede

Dato : 26-11-06 07:04

"Peter [5260]" <aktieanalytiker@gmail.com> wrote in message
[...]

Nu så jeg den for ca 14. dage siden på en tysk hjemmeside og da aldi lige
har haft ( og stadigvæk? har ) tilbud på på 8808 (
http://www.aldi.dk:80/COMP_DK/OFFER_38/OFF02.HTM ) tivler jeg på at vi ser
den før i det nye år i DK.

Fra : Tico

Dato : 26-11-06 08:07

Hej,

Jeg har set et annoncen i avisen i dag, at se sælges i forretningerne fra d.
29.11.06. Det lyder da til at være et godt køb!

Mvh

Boi

Fra : Tico

Dato : 26-11-06 08:20

Hej,

Hvis du kører til en Aldi i Tyskland, så kan du få den for kr. 5998 (? 799).
Billig computer!

Fra : JJ

Dato : 26-11-06 09:08

"Tico" <ticho@vesanet.de> wrote in message
> Hej,
>
> Hvis du kører til en Aldi i Tyskland, så kan du få den for kr. 5998 (?
> 799). Billig computer!

Ja men det er med tysk tastatur og tysk windows.

JJ

Fra : Rudi Stegen

Dato : 26-11-06 13:29

Hej JJ, du skrev i dk.edb.hardware:

> Ja men det er med tysk tastatur og tysk windows.

Og det er så dejlig nemt at smutte omkring med den, hvis der er eller
opstår en fejl.

--
Hygge fra Århus - Rudi
http://stegen.dk/pclinks1.htm

Fra : Main

Dato : 26-11-06 11:11

"Tico" <ticho@vesanet.de> skrev

> Hvis du kører til en Aldi i Tyskland, så kan du få den for kr. 5998 (?
> 799). Billig comput

De 6500 den koster i Aldi herhjemme på onsdag er nu heller ikke ligefrem
dyrt. Og benzinen skal jo betales..

Fra : Bent Fer

Dato : 26-11-06 11:45

Jeg har model 8808 og mangler en løs harddisk som passer til gad vide om de
også kan købes på onsdag ?

Bent

Fra : LarsJ

Dato : 26-11-06 11:59

Bent Fer skrev:
> Jeg har model 8808 og mangler en løs harddisk som passer til gad vide om de
> også kan købes på onsdag ?

Det gør der - en 320 GB til 999 kr.

Lars

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 26-11-06 14:14

On Sun, 26 Nov 2006 11:59:16 +0100, LarsJ <jubija@yahoo.dk> wrote:

>Det gør der - en 320 GB til 999 kr.

Men det er jo en extern SATA disk - Og så vidt jeg husker skal der
bruges USB til den gamle model 8808 ?!

Fra : Claus Tersgov

Dato : 26-11-06 17:56

> Men det er jo en extern SATA disk - Og så vidt jeg husker skal der
> bruges USB til den gamle model 8808 ?!

Læs det med småt!!

http://www.aldi.dk/COMP_DK/OFFER_48/OFF05.HTM

Claus

Fra : Bent Fer

Dato : 26-11-06 19:08

Claus Tersgov wrote:

> Læs det med småt!!
>
> http://www.aldi.dk/COMP_DK/OFFER_48/OFF05.HTM
>
> Claus

Jeg regner med at den passer i min computer type 8808 så må jeg nøjes med at
den kører usb 2,0

Bent

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 26-11-06 20:17

On Sun, 26 Nov 2006 19:07:36 +0100, "Bent Fer"
<bent@FJERNMEDSTORTfernet.dk> wrote:

>Jeg regner med at den passer i min computer type 8808 så må jeg nøjes med at
>den kører usb 2,0

Du kan godt bruge den - Men det bliver med kabel...

Din maskine har en Medion USB Dockingstation - Men den nye maskine
kommer med en SATA Medion Dockingsation 2

Fra : Main

Dato : 26-11-06 20:43

"Michael Rasmussen"

> Du kan godt bruge den - Men det bliver med kabel...
>
> Din maskine har en Medion USB Dockingstation - Men den nye maskine
> kommer med en SATA Medion Dockingsation 2

Der står da ellers: 'Passer i den dertil indrettede docking bay på de nyeste
Medion PCíer'
Og 8808 er den sidste nye før den her

Main

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 26-11-06 20:53

On Sun, 26 Nov 2006 20:43:01 +0100, "Main" <doeFJERN@stofanet.dk>
wrote:

>Der står da ellers: 'Passer i den dertil indrettede docking bay på de nyeste
>Medion PCíer'
>Og 8808 er den sidste nye før den her

Det er ulempen ved den hurtige udvikling - Man har dårlig fået slæbt
hardware hjem før den er håbløst forældet

I følge dokumentationen her, er den nye Docking Station baseret på
SATA. Jeg har godt nok ikke prøvet den, men jeg gætter på de nye
docking stationer / HDDrive2Go ultra Speed diske er incompatible med
den gamle model...

http://www.medion.de/md8818/dk/

dvs disken kan godt bruges på den gamle - men med kabel...

Fra : Bent Fer

Dato : 26-11-06 21:11

"Michael Rasmussen" <mic@HaderSpam.dou.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> den gamle model...
>
> http://www.medion.de/md8818/dk/
>
> dvs disken kan godt bruges på den gamle - men med kabel...

Hvis jeg ser på min docking station og sammenligner med den på 8818 så
ligner den, undtagen det brede stik til venstre for usb stikket, men det må
komme an på en prøve !

Bent

Fra : Claus Tersgov

Dato : 28-11-06 14:37

> Din maskine har en Medion USB Dockingstation - Men den nye maskine
> kommer med en SATA Medion Dockingsation 2

Nej, den kommer med begge dele. Den kan også bruge de gamle diske.

Claus

Fra : Claus Tersgov

Dato : 26-11-06 17:55

> Hvis du kører til en Aldi i Tyskland, så kan du få den for kr. 5998
> (? 799). Billig computer!

Mit deutche tastatur und deutche Fenster!!!

Hvem gider det?

Claus

Fra : Leif

Dato : 26-11-06 18:02

"Claus Tersgov" <nospamnews@tersgov.dk> wrote in message

> Mit deutche tastatur und deutche Fenster!!!
>
> Hvem gider det?
>
> Claus

Især ikke hvis s'et mangler.............

/Leif

Fra : Leif

Dato : 26-11-06 14:29

[...]

Har nogenen ide om flg.:

Hvordan / kan man opdatere den processor til en hurtigere version?

Og hvordan er det lige hvis der skal 2 eller 3 GB ram i stedet for den ene?
(Der er kun en slot fri)

Mvh, Leif

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 26-11-06 16:32

Leif wrote:

> Hvordan / kan man opdatere den processor til en hurtigere version?

Piller den gamle ud og sætter en ny i?

> Og hvordan er det lige hvis der skal 2 eller 3 GB ram i stedet for
> den ene? (Der er kun en slot fri)

Er der kun to slots til memory?
En mulighed er at købe nye ram stænger

- Peter

--
Hi! I'm a .signature *virus*!

Fra : Leif

Dato : 26-11-06 18:09

"Peter Lykkegaard" <plykkegaard@gmail.com> wrote in message

> Piller den gamle ud og sætter en ny i?

> Er der kun to slots til memory?
> En mulighed er at købe nye ram stænger
>
> - Peter

Jeg troede ikke det var et dumt spørgsmål, jeg kom med, men efter svaret så
Jeg ved sg. godt hvordan det fysisk foregår.

Jeg ønsker selvfølgelig oplysninger - fra dem herinde, der ved noget om
Medion mainboards - om
der *bare* lige kan skiftes cpu til en hurtigere, herunder hvilke cpu
hastigheder der understøttes og
om ram fås i 1 eller / og 2Gb størrelser. Der er oplyst der kun er et slot
frit ( jeg formoder der sidder
2 stk. 512MB i ved købet og det er træls at skulle ud på køb & salg for at
komme af med dem).

Mvh, Leif
Der afventer et / flere relevante svar.

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 26-11-06 18:53

Leif wrote:

> Jeg ønsker selvfølgelig oplysninger - fra dem herinde, der ved noget
> om Medion mainboards - om
> der *bare* lige kan skiftes cpu til en hurtigere, herunder hvilke cpu
> hastigheder der understøttes og

Som sagt jeg vil formode at det ikke er en speciel Core Duo der er monteret
Mig bekendt findes der ikke specielle modeller

> om ram fås i 1 eller / og 2Gb størrelser. Der er oplyst der kun er et
> slot frit ( jeg formoder der sidder 2 stk. 512MB i ved købet

Hvis der kun er slot fri så er der næsten med garanti kun to slots i alt
Jeg har ikke set i MB med tre slots til memory
Selve kabinettet overholder BTX standarden så det er nok i den boldgade man
skal lede

- Peter

--
Hi! I'm a .signature *virus*!

Fra : Jørgen Nielsen

Dato : 26-11-06 19:24

"Peter Lykkegaard" <plykkegaard@gmail.com> skrev i en meddelelse
[klip]
> [...]
> Jeg har ikke set i MB med tre slots til memory
> Selve kabinettet overholder BTX standarden så det er nok i den boldgade

Jo man kan godt få bundkort til tre slot til ram.

--
Mvh. Jørgen Nielsen.
Fjern "NOMORESPAM" ved svar på e-mail.

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 26-11-06 21:05

Jørgen Nielsen wrote:

> Jo man kan godt få bundkort til tre slot til ram.

Desktop kort?
Jeg har bare ikke set det (endnu)

- Peter

--
Hi! I'm a .signature *virus*!

Fra : Jørgen Nielsen

Dato : 27-11-06 16:42

> Desktop kort?
> Jeg har bare ikke set det (endnu)

Måske jeg har misforstået dit svar, havd mener du med desktop kort?

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 27-11-06 16:48

Jørgen Nielsen wrote:

> Måske jeg har misforstået dit svar, havd mener du med desktop kort?

Bundkort til alm PC'ere
Af ren nysgerrighed så jeg da gerne se et eksempel :)

- Peter

--
Hi! I'm a .signature *virus*!

Fra : ShutEye

Dato : 27-11-06 19:34

> Bundkort til alm PC'ere
> Af ren nysgerrighed så jeg da gerne se et eksempel :)

http://www.hardocp.com/image.html?image=MTAzODgwNzQxM0JMRTFxUnViZTJfMV84X2wuanBn

Har haft et sådan i flere år :)

Fra : Jørgen Nielsen

Dato : 28-11-06 17:07

> Bundkort til alm PC'ere
> Af ren nysgerrighed så jeg da gerne se et eksempel :)

http://www.hardinfo.com/show.asp?page=1640
http://www.hardwarerating.dk/nyhedsside.asp?Indeks=220
http://www.pixmania.com/dk/dk/59841/art/asus/k8n-socket-754-amd-chipse.html
http://www.proshop.dk/ShowProduct.aspx?uid=60015&prodid=80464

Der er et par stykker eller fire

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 28-11-06 17:44

Jørgen Nielsen wrote:

> Der er et par stykker eller fire

LOL - tak
Jeg har forstået det nu :)

Men øh Core Duo ...
Er det ikke normalt med Dual ram - dvs enten 2 eller 4 slots?

- Peter

--
Hi! I'm a .signature *virus*!

Fra : Jørgen Nielsen

Dato : 28-11-06 18:34

> Men øh Core Duo ...
> Er det ikke normalt med Dual ram - dvs enten 2 eller 4 slots?

Jeg ved det faktisk ikke, men det skulle man næsten mene.

Fra : ShutEye

Dato : 28-11-06 22:38

> Jeg ved det faktisk ikke, men det skulle man næsten mene.

Det kort jeg linkede til er et nforce2, dual ram, 3 slots

Fra : Claus Tersgov

Dato : 28-11-06 14:40

> 2 stk. 512MB i ved købet og det er træls at skulle ud på køb & salg
> for at komme af med dem).

De sidste tre maskiner, Aldi har solgt, har alle været med 1gb moduler.

Claus

Fra : Michael Lund Sørense~

Dato : 26-11-06 16:00

Peter [5260] wrote:
> [...]
> 1GB DDR2-SRAM (533MHz)
> 320 GB Seagate HD
> GeForce 7650GS (256MB DDR2, uden køling(?))

Nej på onsdag

http://aldi.dk/COMP_DK/OFFER_48/OFF01.HTM
--
Hilsen

Michael Lund Sørensen
www.milux.dk
www.recordere.dk
www.gromit.dk/dvd (opdateret 7.6.2006)

Fra : Claus Tersgov

Dato : 26-11-06 17:53

> Normalt kommer den til DK i løbet af 1-2 uger.....

http://www.aldi.dk/COMP_DK/index.htm

Den er her allerede..

Claus

Fra : jerryyang_la1@yahoo.~

Dato : 26-11-06 19:47

Claus Tersgov wrote:

> http://www.aldi.dk/COMP_DK/index.htm
>
> Den er her allerede..
>
> Claus

Aldi - Medion Support Forum.
http://medion.adslweb.co.uk

Fra : Claus Tersgov

Dato : 28-11-06 14:42

> Aldi - Medion Support Forum.
> http://medion.adslweb.co.uk

Der må jeg ikke være med, fordi jeg har en Medion Life PC 3400.......

Claus

Fra : Rander

Dato : 27-11-06 19:51

25 Nov 2006 16:46:13 -0800 brugte Peter [5260] 16 linier på at fortælle
dette til dk.edb.hardware:

>http://www.aldi-nord.de/OFFER_D/OFFER_48/P_OFF001.HTM
>Så bliver den nye Medion introduceret på det tyske marked!
>EUR 799 = ca. kr. 6.000,-
>Det virker da temmelig billigt, eller overser jeg noget i konfig'en?

Den er her allerede, og hvis du overser noget er der andre der også gør
det. Alt om Data har nemlig haft fingre i maskinen og skrevet lidt om den

<http://www.altomdata.dk/index.php?module=Pagesetter&func=viewpub&tid=1&pid=1850>.
http://rander.dk (finally up again!)

Pludselig fik hun øje på mig og tabte hovedet, og vi mødtes. (Skadesanmeldelse)