Forskel på serielle porte ??
Fra : Kim S

Dato : 25-11-06 14:55

Jeg har en vejrstation, som jeg kan hente data fra via seriel-
porten på PC'en.
Når jeg sætter den på min bærbare's COM-port, fungerer
den fint. Men når jeg sætter den på en af mine stationære
PC'eres COM-port, henter vejrstationen ingen vinddata.
Alle COM-porte er så vidt jeg kan se sat ens op, med
9600 baud, og 8N1.
Hvor kan forskellen så ligge ?

Mvh, Kim

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 25-11-06 18:50

"Kim S" <JohnDoe@Falskmail.dk> wrote in message
> [...]
> PC'eres COM-port, henter vejrstationen ingen vinddata.
> Alle COM-porte er så vidt jeg kan se sat ens op, med

At comport´en nok har et andet portnummer.. Programmet skal sansynligtvis
bare sættes op til den rigtige port.... tjek under device mananer hvad
comportene heder.

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 25-11-06 22:38

"Bjarke Hansen" <bjarke_hansen@*.REMOVE*spamfilter.dk> wrote in

> At comport´en nok har et andet portnummer.. Programmet skal
> sansynligtvis bare sættes op til den rigtige port.... tjek under
> device mananer hvad comportene heder.

Evt. kan det være en konflikt på COM porten i den ene maskine. Måske deler
den adresse med en anden device?

Måske er der blevet bøjet et ben i stikket?

Fra : Kim S

Dato : 26-11-06 13:54

"Kent Oldhøj" <kent@FJERNESoldhoj.dk> skrev i en meddelelse
> "Bjarke Hansen" <bjarke_hansen@*.REMOVE*spamfilter.dk> wrote in

> Evt. kan det være en konflikt på COM porten i den ene maskine. Måske deler
> den adresse med en anden device?
>
> Måske er der blevet bøjet et ben i stikket?
Nej, har prøvet på mine 2 stationære PC'er. Der virker den ikke.
Den fungerer på min Laptop.
Et alm. modem fungerer på COM-portene.

Mvh, Kim

Fra : Lasse Jensen

Dato : 26-11-06 18:54

Kim S wrote:

> "Kent Oldhøj" <kent@FJERNESoldhoj.dk> skrev i en meddelelse

> Nej, har prøvet på mine 2 stationære PC'er. Der virker den ikke.
> Den fungerer på min Laptop.
> Et alm. modem fungerer på COM-portene.

Bruger din dims RS232 liniedrivere eller bare noget der minder om? Har set
eksempler på ting der bruger +5v for logisk 0 og 0v for logisk 1, istedet
for -12v og +12v, som standarden foreskriver. Nogle serielporte er
ligeglade, andre er ikke.

--
Lasse Jensen [fafler at g mail dot com]
Linux, the choice of a GNU generation.

Fra : Lasse Jensen

Dato : 25-11-06 19:19

Kim S wrote:

> [...]
> PC'eres COM-port, henter vejrstationen ingen vinddata.
> Alle COM-porte er så vidt jeg kan se sat ens op, med

Du har selvfølgelig testet at porten virker med andet hardware/software?