E6600 strømforbrug
Fra : f00ge

Dato : 23-11-06 16:37

Sluger en Intel E6600 CPU mere strøm end fx. en gammel AMD64 3200+ ?

Har lidt problemer med spontane reboots. Prøver at finde ud af, om problemet
ligger med PSU.

Fra : Lars Jørgensen

Dato : 23-11-06 19:54

f00ge wrote:

> Sluger en Intel E6600 CPU mere strøm end fx. en gammel AMD64 3200+ ?

Intel'en er nok den bedste der. Designet på kernen er noget nyere end i
AMD'en. Ikke dermed sagt at AMD'ens design er dårligt.
http://users.erols.com/chare/elec.htm

> Har lidt problemer med spontane reboots. Prøver at finde ud af, om problemet
> ligger med PSU.

Kik på bundkortet efter "bad caps". Kondensatorer der begynder at svulme op
kan godt give spontane reboots. Jeg havde et bundkort der fik det problem
efter kun et par år

http://www.badcaps.net/ident/
http://images.google.com/images?client=opera&rls=en&q=%22bad+caps%22&sourceid=opera&ie=UTF-8&oe=UTF-8&sa=N&tab=wi

--
Mvh. Lars

Fra : f00ge

Dato : 24-11-06 03:02

"Lars Jørgensen" <no@email.invalid> wrote

> Jeg havde et bundkort der fik det problem
> efter kun et par år

Mit bundkort er en uge gammelt :)