Capturekort til mere end 1 camera
Fra : Sten Larsen

Dato : 22-11-06 23:39

Jeg vil have 2 camera ( analog ) til min PC. Altså skal jeg bruge et capturekort med 2 eller flere analoge indgange. Men hvor finder
jeg sådan et?
/StenL

Fra : LarsJ

Dato : 23-11-06 00:00

Sten Larsen skrev:
> Jeg vil have 2 camera ( analog ) til min PC. Altså skal jeg bruge et capturekort med 2 eller flere analoge indgange. Men hvor finder
> jeg sådan et?
> /StenL

Ved ikke lige hvor du finder et kort med to indgange, men alternativet
(det billige) kunne jo være at købe to alm. kort - hvad skal du bruge
det til?

Lars

Fra : Sten Larsen

Dato : 24-11-06 00:25

> Ved ikke lige hvor du finder et kort med to indgange, men alternativet (det billige) kunne jo være at købe to alm. kort - hvad
> skal du bruge det til?
> Lars

Lyder fornuftigt. Men hvor finder man sådan et? Jeg har søgt, men synes ikke jeg kan finde noget. Jeg leger med noget camera
overvågning, og vil finde den optimale ( læs=billigste) metode. De analoge camera koster jo efterhånden ikke en ret meget.
/StenL

Fra : LarsJ

Dato : 24-11-06 07:47

Sten Larsen skrev:

> [...]
> overvågning, og vil finde den optimale ( læs=billigste) metode. De analoge camera koster jo efterhånden ikke en ret meget.

Et alm. videocapturekort finder du f.eks. på edbpriser.dk - der er
masser at vælge imellem. Muligvis er det billigste i virkeligheden at
købe tv-tuner kort. Priser fra ca. 200 kr.

Nu du skriver kamera-overvågning, så kom jeg lige i tanke om, at der
faktisk findes nogle kort med flere videoindgange, netop beregnet på det
formål. men det er ikke udpræget billigt.

F.eks:
http://www.hjemmealarmer.dk/secumaster-ports-real-time-digitalt-overv%E5gningssystem-dvr-254-bps-p-392.html
http://www.spyman.dk/shop/geovision_video_capture_card_25_fps_4_cam_version-p-131.html?cPath=27_6504&osCsid=546ac99a56107eb6a5c13f0b0999632f

Men hvis det gælder om at finde den absolut billigste metode til
overvågning, så er et antal webkameraer m. USB-tilslutning formentlig
den billigste metode - disse kameraer fås jo ret billige i nogenlunde
kvalitet, og så slipper du for capturekortene.

Lars

Fra : Sten Larsen

Dato : 24-11-06 15:27

> [...]
> formentlig den billigste metode - disse kameraer fås jo ret billige i nogenlunde kvalitet, og så slipper du for capturekortene.

Tak for link og input. Lige hvad jeg havde brug for. Ikke fordi det skulle være specielt billigt, men "let at gå til". Jeg har
overvejet USB, men det duer jo ikke rigtigt, hvis det skal være over længere afstande ( 25-30 m.). Og det er jo smart med de der
trådløse (Analoge).
/StenL

Fra : Anders Majland

Dato : 28-11-06 18:21

> [...]
> duer jo ikke rigtigt, hvis det skal være over længere afstande ( 25-30
> m.). Og det er jo smart med de der trådløse (Analoge).

Matrox's framgrabbere plejer der ikke at være bøvl med - men betyder "Jeg
leger med noget camera overvågning" at du selv programmerer noget eller at
du anvender noget færdigt software ? Hvis det sidste så har de sikkert
enliste med anbefalet hardware ...