usb-spareskinde virker ikke på msibundkort~
Fra : not@home.se

Dato : 22-11-06 18:01

hej alle jeg har et vandkølsystem sat til min pc så det er meget
vigtigt at det tænder samtidigt og helst også slukker samtidigt som
computeren det skulle gerne være automatisk det hele.

problemet er at når jeg slukker computeren slukker vandkøl modem osv
som skulle slukke samtidigt ikke

jeg har haft to tvskinner nu er nr 2også holdt op med at slukke for
vandkøleren når jeg slukker pcen

så nu prøvede jeg at sætte en usbspareskinne til igen (jeg har to af
dem da jeg troede at den første var i stykker) så jeg ved at den
virker hvis jeg slukker computeren slukker vandkøleren ikke, men hvis
jeg tager usbstikket ud af computeren efter den er slukket så slukker
vandkøleren .

så det må være noget med at der er spænding på usbstikkene selv når
computeren er slukket, det læste jeg et sted, og der rådede de til at
man skulle sætte en adapter fra usb til keyboardstikket, det har jeg
prøvet det er så det samme.

har nogen en ide om hvad jeg kan gøre ? det er helt klart pga
bundkortet jeg har før haft asus hvor det virkede, men efter jeg fik
msi har det ikke virket, jeg har en ven som også har skiftet fra asus
til msi hans usbskinne virker heller ikke mere.

er der noget jeg kan indstille i bios ? hvad gør jeg håber at nogen
kan hjælpe.

Fra : Janner

Dato : 22-11-06 18:25

> er der noget jeg kan indstille i bios ? hvad gør jeg håber at nogen
> kan hjælpe.

Du kan prøve se i manualen fra dit bundkort om der er en switch der
bestemmer om USB er med spænding på når pjuteren er lukket ned ... Jeg har
døjet med det samme og måtte trods mange gode råd om adapter og pis og papir
smide den i fjorden ..altså spare skinnen.

Nuhar jeg sådan en tv skinne men sjovt nok vil pc'en heller ikke starte når
den er tilsluttet denne *S* LORT

/Jan

Hvis du har en udgang i din PSU til skærm kan du lave noget der ..

Fra : not@home.se

Dato : 22-11-06 20:36

On Wed, 22 Nov 2006 18:25:24 +0100, "Janner"
<NOTVALID@NOTVALID@NOTVALID> wrote:

> [...]
>den er tilsluttet denne *S* LORT
>
>/Jan
>
>Hvis du har en udgang i din PSU til skærm kan du lave noget der ..

mit problem er at jeg har lavet hul i vægen fra min stue og sat et
silverstone-kabinet igennem vægen så computeren faktisk står på en
hylde i det tilstødende værelse men det kun er fronten der kan ses her
i stuen og så er det tilsluttet fladskærmen her i stuen med suround og
det hele det hele er perfekt som jeg vil have det, BORTSET fra de skod
tvskinner og usbskinner for nu skal jeg ind i mit lille værelse og
slukke for vandkøleren og alt det andet øvøvøvøvøvø

det mærkelige er bare at tv skinnen virker i starten ? nu har jeg
heldigvis gemt bonnen denne her gang så tror jeg bare at jeg får
pengene tilbage i bauhaus orker ikke at bytte den til en ny som
sikkert også brænder af hurtigt eller hvad der nu sker

hvor har du købt din tv skinne ? jeg har kun kunne finde dem i bauhaus
gad vide om der er forskellig kvalitet af dem ? usbskinnerne kan man
jo få alle steder men tvskinnen kan jeg kun finde i bauhaus ?

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 22-11-06 22:01

"Janner" <NOTVALID@NOTVALID@NOTVALID> wrote in message

> Nuhar jeg sådan en tv skinne men sjovt nok vil pc'en heller ikke starte
> når den er tilsluttet denne *S* LORT

Det er da fordi computeren skal sidde i master stikket... ellers virker det
jo ikke

Fra : Janner

Dato : 23-11-06 16:06

> Det er da fordi computeren skal sidde i master stikket... ellers virker
> det jo ikke

Ja det er jeg udemærket klar over hvad får dig til tro den ikke gør det ?
eller gjorde det ?

Fra : Lars K.

Dato : 22-11-06 18:47

<not@home.se> skrev i en meddelelse
> [...]
> til msi hans usbskinne virker heller ikke mere.
>
> er der noget jeg kan indstille i bios ? hvad gør jeg håber at nogen

Jeg har haft samme problem, som jeg løste ved at købe et billigt pci-usb
kort, og det løste problemet.

Fra : not@home.se

Dato : 22-11-06 20:38

On Wed, 22 Nov 2006 18:47:20 +0100, "Lars K." <hellak@lars.dk> wrote:

><not@home.se> skrev i en meddelelse

>Jeg har haft samme problem, som jeg løste ved at købe et billigt pci-usb
>kort, og det løste problemet.

ok hvilket bundkort har du ? mit er et msi .... tjae måske det er
løsningen eller sidste forsøg på at få det til at virke

Fra : Henning

Dato : 22-11-06 21:05

>Jeg har haft samme problem, som jeg løste ved at købe et billigt pci-usb
>kort, og det løste problemet.

Ditto her - også på et MSI-board. Jeg tror pci-kortet kostede 99,-?

Fra : not@home.se

Dato : 22-11-06 21:39

On Wed, 22 Nov 2006 21:04:53 +0100, Henning <no.mail@all.invalid>
wrote:

>Ditto her - også på et MSI-board. Jeg tror pci-kortet kostede 99,-?

ok det kan godt være at det ender med det , sidder lige med den første
tvskinne jeg købte er ved at skille den ad med en stor skruetrækker i
afmagt der er ingen skruer i det billige lordt men der står måske
noget der kan bruges der står :

bemærk tv elspareskinnen afbryder kun automatisk for de fire slavestik
når belastningen i masterstikket er under 20 watt

kan det være noget med strømforsyningen nogle gange har mere end 20
watt og andre gange ikke ?

nå jeg må forbi elgiganten i morgen eller computercity og se om de har
et billigt kort

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 22-11-06 22:03

<not@home.se> wrote in message

> kan det være noget med strømforsyningen nogle gange har mere end 20
> watt og andre gange ikke ?

Hvis strømforsygninen bruger 20W, er det sikkert en af de billige
strømforsygninger der antænder ildebrænde og er alt for dyre i standby...
hvis strømforsygningen afgiver varme, som den nok gør hvis den bruger over
20w i standby.. så ville jeg skynde mig at købe en ny.

Fra : not@home.se

Dato : 22-11-06 22:23

On Wed, 22 Nov 2006 22:02:57 +0100, "Bjarke Hansen"
<bjarke_hansen@*.REMOVE*spamfilter.dk> wrote:

> [...]
>hvis strømforsygningen afgiver varme, som den nok gør hvis den bruger over
>20w i standby.. så ville jeg skynde mig at købe en ny.

det er ikke en billig en jeg har den kostede 500kr det er en LC 550
watt med 140 mm fan den er også temperaturstyret, jeg har ikke så
meget forstand på strøm, men tænkte bare at det kunne have noget at
gøre med de 20 watt men det mener du ikke ?

Fra : Henning

Dato : 22-11-06 22:26

>nå jeg må forbi elgiganten i morgen eller computercity og se om de har
>et billigt kort
Jeg ville nok hellere smutte i en rigtig pc-shop og ikke en
hårde-hvidevare-tv-radio-alt-mulig butik

Fra : not@home.se

Dato : 23-11-06 05:45

On Wed, 22 Nov 2006 22:25:55 +0100, Henning <no.mail@all.invalid>
wrote:

>Jeg ville nok hellere smutte i en rigtig pc-shop og ikke en
>hårde-hvidevare-tv-radio-alt-mulig butik

tror du at der er nogen forskel når det bare skal være sådan en billig
dims ? den mest rigtige pc-shopder ligger her i nærheden er vist
computercity plejer ellers at bestille pc-ting over edb-priser men
kunne ikke finde sådan en derinde

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 22-11-06 20:20

not@home.se wrote:

>er der noget jeg kan indstille i bios ? hvad gør jeg håber at nogen
>kan hjælpe.

Netop. Du skal ind i BIOS. Men præcis hvor, er svært at sige: Typisk
noget med Power Management, wake-events og PCI.

Du må prøve dig frem - Men en række bundkort har strøm på USB-portene
uanset hvad man end gør. Og så har man ingen glæde af USB-skinner...

<mlr>

Fra : not@home.se

Dato : 22-11-06 20:38

On Wed, 22 Nov 2006 20:20:23 +0100, Michael Rasmussen
<mic@NO_SPAMdou.dk> wrote:

>Netop. Du skal ind i BIOS. Men præcis hvor, er svært at sige: Typisk
>noget med Power Management, wake-events og PCI.

jeg har lige været inde og kigge i min bios og kunne kun finde disse
to muligheder for at ændre på noget med usb :

1 : usb controller : enabled

2 : usb device legacy support : disabled

vil det nytte noget at ændre på en af disse to ?

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 22-11-06 21:00

not@home.se wrote:

> [...]
>
>1 : usb controller : enabled
>
>2 : usb device legacy support : disabled
>
>vil det nytte noget at ændre på en af disse to ?

Jeg gætter på de er uden betydning - Dvs det kan måske hjælpe at
de-aktivere usb-controlleren, men det næppe lige det du ønsker

Du skal ind under Power Management, og herfra typisk ind i en 'IRQ /
Event Activity Detect' eller lignende. Der står ikke nødvendigvis noget
om USB. Men de-aktiver samtlige indstillinger, herunder ting som 'KB
wakeup from S3', 'PowerOn by PCI-card', 'Wakeup on LAN/Ring'.

Fra : not@home.se

Dato : 22-11-06 21:43

On Wed, 22 Nov 2006 20:59:32 +0100, Michael Rasmussen
<mic@NO_SPAMdou.dk> wrote:

> [...]
>om USB. Men de-aktiver samtlige indstillinger, herunder ting som 'KB
>wakeup from S3', 'PowerOn by PCI-card', 'Wakeup on LAN/Ring'.

de er slået fra det virker stadig ikke men det var da et forsøg værd

Fra : not@home.se

Dato : 23-11-06 18:13

så var jeg forbi computercity i dag og købte et pci til usb-kort det
var godt nok lidt dyrt men nu virker det sku jeg har slukket den 2
gange hvor det virkede så regner/håber på at det bliver ved med at
virke tak for rådene til alle sammen