Hvilket lydkort
Fra : Ivan

Dato : 22-11-06 15:41

Hej

Hvilket lydkort til under 500,- kan anbefales? Benytter primært PC´en til
spil. Jeg vil gerne opnå en god lyd og evt. et fald i processorkraft brugt.
Gerne med Digital udgang.

Trust har et på EDB-priser til under 200 (!) som faktisk får ok
bemærkninger.

Og jeg er jo ikke den store lydentusiast. Jeg vil bare gerne have noget der
er bedre en det onboard (med støj når jeg bevæger musen!) der sidder på mit
bundkort. (Asus P4C-800 E Deluxe)

Ivan

Fra : Dr.Phil

Dato : 22-11-06 17:04

"Ivan" <min@egen.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> der er bedre en det onboard (med støj når jeg bevæger musen!) der sidder
> på mit bundkort. (Asus P4C-800 E Deluxe)

Hmm generelt er indstillingen,at enhver PCI kort er bedre end Onboard
lyd........(undtagen for mit SoundStorm på Abit NF7-S V2.0 ;) )

Fra : Claus Tersgov

Dato : 23-11-06 14:55

> Hmm generelt er indstillingen,at enhver PCI kort er bedre end Onboard
> lyd........(undtagen for mit SoundStorm på Abit NF7-S V2.0 ;) )

Hmmm...

Jeg har en billig Medion (MSI) med Intel High Definition (24/96) onboard
lyd, og det spiller simpelthen fremragende!

Det spiller så godt, at jeg bruger det fast til at afvikle VST instrumenter,
og det er uden nogen latency med standard drivere.

Claus

Fra : Mads

Dato : 22-11-06 18:03

On Wed, 22 Nov 2006 15:40:46 +0100, "Ivan" <min@egen.com> wrote:

>Hej
>
>Hvilket lydkort til under 500,- kan anbefales?

Det bedste du kan få til under 500,- er nok et Creative X-Fi
til omkring 300 kr
Jeg har selv et og det leverer en kanon lyd i både spil, film
og musik

mvh Mads

Fra : Ukendt

Dato : 22-11-06 22:04

> Det bedste du kan få til under 500,- er nok et Creative X-Fi
> til omkring 300 kr
> Jeg har selv et og det leverer en kanon lyd i både spil, film
> og musik

Hvilken en af modellerne? Det ser ikke ud som om nogen af de små modeller
har digital ud?

Lurer lidt på http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=97178

Audiotrak.....kender ikke rigtigt mærket, men de får jo flotte roser....

Fra : Claus Tersgov

Dato : 23-11-06 14:59

> Hvilken en af modellerne? Det ser ikke ud som om nogen af de små
> modeller har digital ud?

Kig på Terratec.

Lyden er uovertruffen til prisen, og så er de 112% eksperter i at lave gode
drivere.

Jeg har selv Terratec og har haft mange af deres små kort, og kan kun give
dem min bedste anbefaling.

Jeg ville til enhver tid foretrække Terratec fremfor SB.

Claus