Ram hjælp
Fra : Bastholm

Dato : 21-11-06 19:56

Hej NG

Jeg har brug for at doble rammen i min Fujitsu-Siemens Amilo A1650G.

Jeg har prøvet at læse tidligere råd til hvordan man "finder" den
rigtige model - og har derfor testet med Everest. Den fortæller
følgende (udvalgt efter hvad jeg tror er relevant <tryk på tror>):

CPU Type   Mobile AMD Sempron 2800+
256 MB PC2700 DDR SDRAM (2.5-3-3-7 @ 166 MHz) (2.0-3-3-6 @ 133 MHz)
CPU Hastighed   799.89 MHz
CPU FSB   199.97 MHz (original: 200 MHz)
Motherboard Chipset   ATI Radeon Xpress 200M, AMD Hammer

Så jeg konkluderer at jeg skal bruge PC2700 DDR SDRAM, og så vidt jeg
kan forstå skal det være 333mhz. Men når jeg leder på EDB-priser
finder jeg flere typer.

Skal jeg bruge 184 eller 200 pins blokke?

Jes

Fra : Thomas N.

Dato : 21-11-06 23:27

On 21 Nov 2006 10:55:40 -0800, "Bastholm" <info@troldenogfeen.dk>
wrote:

>Skal jeg bruge 184 eller 200 pins blokke?

200 pins SO DIMM blokke vil nok være valget.

www.proshop.dk har en Ram guide du evt. også kan prøve... ved ikke om
der er lige din model, men det er da et forsøg værd.

--
/Thomas

Fra : Jes Bastholm

Dato : 22-11-06 11:12

"Thomas N." <me@home.here> skrev i en meddelelse

> 200 pins SO DIMM blokke vil nok være valget.

Takker for budet.

> www.proshop.dk har en Ram guide du evt. også kan prøve... ved ikke om
> der er lige din model, men det er da et forsøg værd.

Jeg har prøvet deres guide, men resultatet giver mig kun mulighed for at
bestille produktet - uden at jeg kan se specifikationerne, så hvis jeg vil
lede efter en billigere pris er jeg lidt lost...

Jes (fra en anden pc' men stadig den samme som spurgte)

Fra : frede

Dato : 22-11-06 11:57

"Jes Bastholm" <jba@fjerndette-tekniq.dk> wrote in message
> [...]
> lede efter en billigere pris er jeg lidt lost...
>
> Jes (fra en anden pc' men stadig den samme som spurgte)

Prøv her http://shortlink.co.uk/fnx

og datablad over din maskine kan du finde her
http://www.fujitsu-siemens.com/Resources/116/1530872900.pdf

Frede

Fra : Jes Bastholm

Dato : 22-11-06 12:45

"frede" <nomail@please.invalid.com> skrev i en meddelelse
> og datablad over din maskine kan du finde her
> http://www.fujitsu-siemens.com/Resources/116/1530872900.pdf

Tak, det er mere specifikt end det jeg fik fra Fujitsu-Siemens' hotline....
Han skulle bruge lang tid på at finde ud af at der var tale om SO-DIMM.

Jes