Ekstern HD - på bar bund
Fra : Klaus Jensen

Dato : 20-11-06 16:00

Hej

Jeg skal have mig en ekstern harddisk, som jeg kan sætte til min bærbare
computer i forbindelse med en længere tur til udlandet. Den har både USB og
firewire. Jeg er ikke klar over om den har USB 2.0. Det er en to år gammel
Zepto 4200, hvis det siger nogen noget.

Den skal have min 300GB plads, og så vil jeg ellers lade prisforskellen
afgøre, hvor meget over det, jeg ender med at købe.

Er Firewire meget hurtigere end USB1/USB2.0? Hvad skal man kigge efter?

Jeg vil helst ikke brænde mere end 1200kr af på det.

Håber på nogle gode input. :)

- Klaus

Fra : JK

Dato : 20-11-06 16:13

On Mon, 20 Nov 2006 15:59:52 +0100, "Klaus Jensen"
<spammers@buninhellmotherfuckers.com> wrote:

> [...]
>afgøre, hvor meget over det, jeg ender med at købe.
>
>Er Firewire meget hurtigere end USB1/USB2.0? Hvad skal man kigge efter?

Firewire er lidt hurtigere end usb2, som er 40x hurtigere end usb1.
Desuden plejer firewire at belaste cpu mindre.

Du må se at finde ud af, om du har usb2. Kig i kontrolpanel,
enhedskontrol og se, om der en enhanced usb controller foruden den
almindelige. Samt afprøv med en stor fil på flere hundrede megabyte på
en eller anden måde.

Kig her:
http://www.zitech.dk/Product/SubCategory.aspx?SubCategoryID=8880&ProductCategoryID=284

en usb2 løsning kan du få fra Iomega til 950kr, men firewire er
dyrere.

mvh

John

Fra : Kim

Dato : 20-11-06 16:20

On Mon, 20 Nov 2006 15:59:52 +0100, "Klaus Jensen"
<spammers@buninhellmotherfuckers.com> wrote:

>Jeg skal have mig en ekstern harddisk, som jeg kan sætte til min bærbare

>Håber på nogle gode input. :)

Spørg i den rette gruppe : news:dk.edb.hardware.drev

fut : dk.admin.netikette
--
Kim