Læserprinter
Fra : none

Dato : 19-11-06 11:26

Jeg er ude efter en laser S/H printer der skal stå et stykke fra min pc.
Men der er noget med et usb kabel ikke må være for langt.
Men er det så nemmest at installere en netværksprinter og findes de til ca.
1000 kr ?

Det er en printer jeg kun bruger en gang i mellem. så derfor må laser være
bedst da patroner tørrer ud hvis de ikke bruges ofte. Er det korrekt ?

Mvh None

Fra : Max

Dato : 19-11-06 11:47

Hej None

> Det er en printer jeg kun bruger en gang i mellem. så derfor må laser
> være bedst da patroner tørrer ud hvis de ikke bruges ofte. Er det
> korrekt ?

Ja, og hvis du så ikke har brug for farver er laser et godt valg. En
netværksprinter vil være løsningen, bare sørg for at finde en
der tænder og slukker selv.

--
Mvh Max

Fra : LarsJ

Dato : 19-11-06 19:30

none skrev:
> Jeg er ude efter en laser S/H printer der skal stå et stykke fra min pc.
> Men der er noget med et usb kabel ikke må være for langt.

Jo, cirka 5 meter, men det kan forlænges med en repeater (kræver strøm)
for hver ca. hver 5. meter.

> Men er det så nemmest at installere en netværksprinter og findes de til ca.
> 1000 kr ?

Tjah, så skal du i hvert fald kun have ét kabel.

Endnu nemmere og formentlig mindst lige så billigt er det at købe en
trådløs printserver - hvis afstanden er mindre end 10 meter kan en
Bluetooth printerserver fås for omkring 150 kr, og den kan bruges på
enhver USB-printer. BT til PC kan fås for omkring 100 kr.
Over længere afstande kan en wlan-printserver bruges til formålet.
Priserne starter ved 500-600 kr.

Lars

Fra : Jesper Hartoft

Dato : 19-11-06 19:38

none wrote:

> [...]
> Men der er noget med et usb kabel ikke må være for langt.
> Men er det så nemmest at installere en netværksprinter og findes de til ca.

Det har jeg selv gjort, efter min mening er det den bedste og letteste
løsning ift. at købe en printer og en løs printerserver. Hvis du på et
tidspunkt får flere computere i huset, er det også den bedste løsning.
Du er naturligvis bundet og kan ikke uden videre skifte printeren, så
det skal tages med i overvejelserne.
Mit bud på en printer er en Brothter 2070N til omkring 1.200,-

> Det er en printer jeg kun bruger en gang i mellem. så derfor må laser være
> bedst da patroner tørrer ud hvis de ikke bruges ofte. Er det korrekt ?

Så vidt jeg ved, ja (men jeg har ikke en blækprinter, så det er ikke
noget jeg har prøvet).

Jesper \
København

Fjern UD fra min mail ved direkte svar