Problem med Logitech-tastatur
Fra : Holst

Dato : 17-11-06 00:17

Jeg har sådan et kombineret sæt af trådløst tastatur og mus fra
Logitech. Præcis hvad tastaturet hedder, ved jeg ikke, men musen er en
Mx 700.

Her til aften, da jeg starter computeren igen, virker tastaturet ganske
pludseligt ikke længere. Jeg trykker nogle gange på 'Connect' på
modtageren (Cordless Destop Receiver, som der står i bunden af den) og
efterfølgende på 'Connect' på tastaturet, men lige meget hjælper det.

Når jeg trykker på 'Connect' på tastaturet blinker det grønne lys i
modtageren, så der burde være en form for kontakt. Men ingen bogstaver
eller andet dukker op på skærmen, når jeg bruger tastaturet.

Musen virker upåklageligt.

På modtageren er der til venstre et grønt lys med teksten "A 1". Det er
normalt slukket, men blinker, når der trykkes 'Connect'. Til højre er
der et grønt lys med teksten "FLock", og det lyser konstant grønt,
blinker dog når der trykkes 'Connect'.

Hvad kan der være galt. Jeg har sat friske batterier i tastaturet bare
for en god ordens skyld.

Fra : Ukendt

Dato : 17-11-06 03:01

"Holst" <newsnov06@shelter.dk> wrote in message

> [...]
> Præcis hvad tastaturet hedder, ved jeg ikke, men musen er en Mx 700.
>
> Her til aften, da jeg starter computeren igen, virker tastaturet ganske

Prøv at skifte USB port - giv den 30 sek. og tryk Connect i begge enheder.

mvh
///M

Fra : Holst

Dato : 17-11-06 10:22

///M wrote:

> Prøv at skifte USB port - giv den 30 sek. og tryk Connect i begge enheder.

Faktisk sidder USB-stikket i en sådan medfølgende adapter, hvorfra der
går ledninger til henholdsvis et tastatur- og musestik bag på
computeren. Så de er som sådan ikke tilsluttet direkte til en USB-port.

Men jeg vil da prøve det.

Fra : lindenskov

Dato : 17-11-06 04:44

> [...]
> når der trykkes 'Connect'.
>
> Hvad kan der være galt. Jeg har sat friske batterier i tastaturet bare for

Ovenstående er lige præcist hvorfor jeg hader trådløst mus og tastetur. Jeg
har bare oplevet det SÅ mange gange. Jeg har aldrig selv ejet sådan et sæt,
men kender mange der har.

Fra : Holst

Dato : 17-11-06 10:23

lindenskov wrote:

> Ovenstående er lige præcist hvorfor jeg hader trådløst mus og tastetur. Jeg
> har bare oplevet det SÅ mange gange. Jeg har aldrig selv ejet sådan et sæt,
> men kender mange der har.

Jeg har nu haft det i snart tre år, og det er første gang overhovedet,
hvor et problem ikke kan afhjælpes med friske batterier. Ellers har det
virket upåklageligt.

Fra : oh@paradis.dk

Dato : 17-11-06 10:56

Holst skrev:

> Jeg har nu haft det i snart tre år, og det er første gang overhovedet,
> hvor et problem ikke kan afhjælpes med friske batterier. Ellers har det
> virket upåklageligt.
prøv at skifte kanal
du har vel strøm nok

fra
Jørgen

Fra : Holst

Dato : 17-11-06 11:45

oh@paradis.dk wrote:

> prøv at skifte kanal
> du har vel strøm nok

Jeg burde nok ikke spørge sådant, for det kan jo nok læses i manualen,
men som det ofte er med manualer, så forsvinder de i rodet. Hvordan
skifter jeg kanal? Var slet ikke klar over, at man kunne det?

Fra : oh@paradis.dk

Dato : 17-11-06 11:58

Holst skrev:

> Jeg burde nok ikke spørge sådant, for det kan jo nok læses i manualen,
> men som det ofte er med manualer, så forsvinder de i rodet. Hvordan
> skifter jeg kanal? Var slet ikke klar over, at man kunne det?

formentlig nede hvor batterier ligger eller en omskifter under bunden

Jeg har gjort det et par gange hvor signalet er forsvundet

fra
Jørgen

Fra : Ukendt

Dato : 17-11-06 12:50

"oh@paradis.dk" <0h@paradis.dk> wrote in message

> formentlig nede hvor batterier ligger eller en omskifter under bunden

Det er ikke alle modeller man kan gøre det via en switch. Nogle modeller kan
slet ikke, og andre skal man holde connect knappen nede i 15 s. Ergo: Han må
nok læse manualen - den findes også online :)

mvh
///M

Fra : Marianne

Dato : 17-11-06 20:42

> Hvad kan der være galt. Jeg har sat friske batterier i tastaturet bare for
> en god ordens skyld.

Har der været en anden trådløs ting forbi? Det kan lave kludder.

Jeg har haft held med følgende (råd, som jeg fik at en edb-mand engang):

* Batterierne ud i 15 min
* Sluk maskinen
* Efter 15 min sættes batterierne i, og du starter maskinen
* Connect

Dette virker i hvert fald på døde mus

mvh
marianne

Fra : Holst

Dato : 18-11-06 00:24

Marianne wrote:

> Har der været en anden trådløs ting forbi? Det kan lave kludder.

Det har der nemlig, og jeg gav også indledningsvis noget interferrens
skylden.

Dette forstyrrende udstyr blev bortskaffet og alt blev forsøgt
nulstillet. Ligemeget hjalp det.

> Dette virker i hvert fald på døde mus

Jeg besluttede mig for at køre forbi en computerbiks og købe et eller
andet billigt skodtastatur i dag for bare at have et, så jeg kan få
lavet mit arbejde, og jeg håbede jo fortsat på at vække mit gamle
Logitech til live igen.

Her for et par timer siden, ville jeg så lige tilslutte det nye tastatur
til dockingstationen, selvom jeg sidder i sofaen med computeren. Og hvad
konstaterer jeg? At stikket til tastaturet nok sad lidt voldsomt langt
ude, hvorimod stikket til musen sad fint inde.

Jeg har ikke turdet smække computeren i dockingstationen endnu for at
se, om det gamle tastatur virker. For virker det, så er jeg da godt nok
en idiot, at jeg ikke for længst havde tjekket, om kablerne sad
ordentligt i.

Havde tastaturet ikke været trådløst, så var det jo det første, jeg
havde tjekket.

Fra : Holst

Dato : 18-11-06 16:11

Holst wrote:

> [...]
> se, om det gamle tastatur virker. For virker det, så er jeg da godt nok
> en idiot, at jeg ikke for længst havde tjekket, om kablerne sad

Alle må hermed gerne kalde mig idiot resten af ugen.