sempron mobile soc. 754
Fra : Mejer

Dato : 16-11-06 09:54

er der noget man skal være obs på når man sætter en mobile-processor i et
almindeligt bundkort?

Fra : JK

Dato : 16-11-06 13:35

On Thu, 16 Nov 2006 09:53:37 +0100, "Mejer" <jamera@FJERNsol.dk>
wrote:

>er der noget man skal være obs på når man sætter en mobile-processor i et
>almindeligt bundkort?

Ja, mobiles har power-now, som sætter dem istand til at sætte
multiplier ned til 6x.

Det betyder desværre også, at man kan risikere (især på bundkort hvor
multiplier ikke kan indstilles i bios), at den kun vil køre 6x.

Så det bedste er at søge på diverse fora for det bundkort, du har. Søg
også med mobile i søgestrengen. Evt. google.

www.amdmb.com

http://www.nforcershq.com/forum/

mvh

John

Fra : Mejer

Dato : 16-11-06 14:50

hmm....på mit bundkorts hjemmeside er mobile-cpu ikke nævnt....men jeg
prøver nok alligevel, skal lige have fat i en køler...

http://www.asrock.com/support/CPU_Support/show.asp?Model=K8NF4G-SATA2

Fra : Mejer

Dato : 18-11-06 13:04

Vil lige nævne til evt. intereserede at det fungerer fint! Jeg ved ikke hvad
multiplier den kører, i bios står den til x11.
Købte en AC Freezer 64 pro og den kan holde den på idle 26, load 32!! Men
den larmer for meget til mig....