Canon Pixma IP4200 og Blækpatron
Fra : Fietsenmaker

Dato : 14-11-06 19:54

Er der nogen som kan fortælle hvordan man får Canon pixma IP4200 til at
køre med kompatible patroner. At flytte chippen ser ikk etil at have det
ønskede effekt.
På forhånd tak.

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 14-11-06 20:56

"Fietsenmaker" <fietsen@maker.com> skrev i en meddelelse
> Er der nogen som kan fortælle hvordan man får Canon pixma IP4200 til at
> køre med kompatible patroner. At flytte chippen ser ikk etil at have det
> ønskede effekt.
> På forhånd tak.

Hvad resultat får du? Jeg har flyttet chippene, og det virker da. Men den
vil blive ved med at meddele, at patronen er tom, så det skal man selv holde
øje med.

Kurt

Fra : Fietsenmaker

Dato : 15-11-06 08:16

Kurt B. Andersen skrev:
> [...]
> vil blive ved med at meddele, at patronen er tom, så det skal man selv holde

Den bliver bare ved med at fortælle at den ikke kan genkende
blækpatronen. Det er også rimelig svær at sætte chippen fast på den nye
patron. Kan man evt. bruge dobbelklæbende tape?

Fra : Preben Kaas

Dato : 15-11-06 20:51

On Wed, 15 Nov 2006 08:15:47 +0100, Fietsenmaker <fietsen@maker.com>
wrote:

>Den bliver bare ved med at fortælle at den ikke kan genkende
>blækpatronen. Det er også rimelig svær at sætte chippen fast på den nye
>patron. Kan man evt. bruge dobbelklæbende tape?

Ja, det kan man.
Med de sidste patroner, jeg købte fulgte der både instruktion og
dobb.klæbende tape med og overflytningen går let.

mvh
Preben

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 16-11-06 01:14

> Den bliver bare ved med at fortælle at den ikke kan genkende blækpatronen.
> Det er også rimelig svær at sætte chippen fast på den nye patron. Kan man
> evt. bruge dobbelklæbende tape?

Ja, det er lige præcis det man skal gøre jfr. den medfølgende instruktion,
og tapen følger også med.
For at fjerne de værste fejlbeskeder, bl.a. når den skønner at en patron er
tom, hvorfor den ikke vil printe, skal man holde "fortsæt" knappen inde i
ca. 10 sek, så stopper den med at sige, at den er tom. Men det skal gøres
for hver patron, så 5 gange vil den altså blokere, hvor man skal holde
fortsæt inde i de 10 sekunder.

Kurt