Vedr. backupløsning
Fra : Studio Smalbro

Dato : 13-11-06 20:13

Jeg spurgte i dette forum for en uges tid siden til en backupløsning, der
gjorde det muligt at lave fuld systembackup. Jeg blev anbefalet en
ftpløsning og efter at have kigget på det, synes jeg det ser fornuftigt ud.
Tak for rådet.
Jeg er imidlertid kommet til at tænke på en ting ... Hvis jeg laver en fuld
systembackup - dvs reelt en komplet kopi af hele maskinens indhold - hvordan
ligger det så med at "spole" kopi tilbage hvis nu maskinen bliver væk. Så
kan jeg jo være nødt til at restore backupen på en maskine der er anderledes
konfigureret hardwaremæssigt. Vil det ikke give problemer med XP?

Kh
Bjørn

Fra : Esben

Dato : 13-11-06 21:02

"Studio Smalbro" <studio@smalbro.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> anderledes konfigureret hardwaremæssigt. Vil det ikke give problemer med

Det kan sagtens give problemer, hvis formålet er at lave en hurtig
genetablering på en anden pc. Men du kan jo altid sætte disken i som disk 2
i en anden pc, og tilgå dine data derfra. Det er mest normalt kun at tage
backup af data.

--
Esben

Fra : Pico

Dato : 13-11-06 21:10

Studio Smalbro wrote:
> [...]
> maskinen bliver væk. Så kan jeg jo være nødt til at restore backupen
> på en maskine der er anderledes konfigureret hardwaremæssigt. Vil det
Jo, men hvis du (sansynligvis) kan få XP till at starte op kan du
udskifte driverne til den nye hardware fra CD'en der hørere til
hardwaren. Jeg har gjort det et par gange når der har været en grund til
det, men det anbefales at begynde forfra så slæbes der ikke nogen
dårligdomme med.
Pico

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 13-11-06 21:20

Studio Smalbro skrev:

> Så kan jeg jo være nødt til at restore backupen på en maskine
> der er anderledes konfigureret hardwaremæssigt. Vil det ikke
> give problemer med XP?

Det skulle efter sigende kunne klares ved at lave en reparation af
installationen, når man har rullet den på en ny maskine. Jeg har
aldrig personlig rodet med det, men har hørt tale om, at det i de
fleste tilfælde fungerer.

--
Hilsen
Madsen

Fra : Claus Tersgov

Dato : 14-11-06 03:38

> [...]
> maskinen bliver væk. Så kan jeg jo være nødt til at restore backupen
> på en maskine der er anderledes konfigureret hardwaremæssigt. Vil det

Det gør du heller ikke, fordi det er der ingen grund til. Det vil alligevel
IKKE være muligt at genoprette systemet ud fra den type backup. Dertil skal
du bruge enten et fuldstændigt "image" eller windows XP egen system
gendannelse.

Du skal kun tage backup af dine arbejdsfiler samt dine personlige
indstillinger, resten lader du windows eller et andet program om.

Claus

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 14-11-06 15:17

Claus Tersgov skrev:

> [...]
> type backup. Dertil skal du bruge enten et fuldstændigt "image"
> eller windows XP egen system gendannelse.

Ja, det har du da egentlig fuldstændig ret i.
Jeg tænkte netop på imagefil, men ved nærmere nærlæsning af Bjørns
indlæg, kan jeg godt se, at det ikke er sådan en, der er tale om.

--
Hilsen
Madsen

Fra : Pico

Dato : 15-11-06 23:37

Thomas G. Madsen wrote:

> Ja, det har du da egentlig fuldstændig ret i.
> Jeg tænkte netop på imagefil, men ved nærmere nærlæsning af Bjørns
> indlæg, kan jeg godt se, at det ikke er sådan en, der er tale om.

Det gjorde jeg så også , men jeg har prøvet at sætte en harddisk med
XP installeret samt diverse programmer i en ny maskine og fået den op at
kørere ved at tilføje driverne til det forskellige hardvare, men det er
ikke en fremgangsmåde jeg vil anbefale
Pico

Fra : Studio Smalbro

Dato : 15-11-06 18:16