PC fryser!
Fra : KH

Dato : 13-11-06 00:09

Min fars pc er begyndt pludselig at "fryse". Pludselig stopper alt og HD
lampen lyser konstant (dog uden at HD'en larmer). Det eneste er at genstarte
den. Jeg har formateret den, men uden resultat. Derfor tolker jeg at det
ikke er et software problem. Er der nogen som kender problemet?

Mvh

KH

Fra : Peter

Dato : 13-11-06 01:05

"KH" <de@de.de> skrev i en meddelelse
> [...]
> jeg at det ikke er et software problem. Er der nogen som kender problemet?

Prøv at tage rammerne op af soklerne, rens kontaktfladen med et stykke
viskelæder og tør smuldet af med en spritklud, og sæt dem tilbage.

Ramblokken, eller en af dem, hvis der er flere kan selvfølge være blevet
defekt, og så hjælper en rensning ikke

PeterB

Fra : Flemming M. Hansen

Dato : 13-11-06 02:01

> [...]
> jeg at det ikke er et software problem. Er der nogen som kender problemet?

Når den fryser plejer det at være køling der er problemer med. Check at
blæsere på CPU og evt. GPU kører, check også at der ikke sidder støv mellem
køleribberne.

Mvh.
Flemming

Fra : Kim S

Dato : 13-11-06 09:26

"Flemming M. Hansen" <boole@sol.dk> skrev i en meddelelse

> Når den fryser plejer det at være køling der er problemer med.
Den lader vi lige stå et øjeblik, ik' ?

Mvh, Kim

Fra : Flemming M. Hansen

Dato : 13-11-06 12:40

Fra : KH

Dato : 14-11-06 23:44

Tak for svarene. Jeg må prøve at støve den af