iMac med windows
Fra : Ukendt

Dato : 11-11-06 16:44

Jeg overvejer at købe en iMac 20'' men at køre windows på den.
Kan jeg så tilkoble en mus med 2-3 knapper? Mac-mus har jo kun én knap.

Er der ellers nogen problemer der ligger og venter, hvis man vil køre
windows på den?

/ Jesper

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 11-11-06 18:49

Jesper skrev følgende i et indlæg på Usenet:
> Jeg overvejer at købe en iMac 20'' men at køre windows på den.
> Kan jeg så tilkoble en mus med 2-3 knapper? Mac-mus har jo kun
> én knap.

Det er nok mere relevant at spørge i Mac-gruppen - der burde være
nogle, der ved det ?

News:dk.edb.mac

Jan

Fra : Skovtrolden

Dato : 11-11-06 20:18

Hej
kører med en IMAC 20
xp kører som på en pc
og du kan bruge alle mus

Fra : Ukendt

Dato : 12-11-06 01:48

> kører med en IMAC 20
> xp kører som på en pc
> og du kan bruge alle mus

Kanon. Er du glad for den? Bruger du MacOS?
Købte du den til at køre windows?

Fra : Skovtrolden

Dato : 12-11-06 08:47

Købte den p.g.a flot design
og ja bruger også Macos

Fra : Morten Fjendbo

Dato : 12-11-06 12:18

"Skovtrolden" <skovtrolden@nrdc.dk> skrev i en meddelelse
> Købte den p.g.a flot design
> og ja bruger også Macos
>

> "Jesper" <vvv> skrev i en meddelelse

Og du har ikke nogle driver problemer med windows?

Mvh Morten Fjendbo

Fra : Skovtrolden

Dato : 12-11-06 22:59

Nej

Fra : Jesper Mehlsen

Dato : 12-11-06 12:10

Jesper skrev:
> [...]
> Kan jeg så tilkoble en mus med 2-3 knapper? Mac-mus har jo kun én knap.
>
> Er der ellers nogen problemer der ligger og venter, hvis man vil køre

Bare nysgerrighed.

'Hvorfor købe en Imac og køre windows på den?

Jeg selv kører MacOSX på min MacBook. Windows er en mulighed, men jeg
har ikke haft brug for det endnu. Alle opgaver kan løses fint i MacOSX.

Jesper

Fra : J.K.Arning

Dato : 12-11-06 12:54

On Sun, 12 Nov 2006 12:10:20 +0100, Jesper Mehlsen wrote:

> [...]
>
> Jeg selv kører MacOSX på min MacBook. Windows er en mulighed, men jeg
> har ikke haft brug for det endnu. Alle opgaver kan løses fint i MacOSX.

Fordi nogle rent faktisk syntes at Windows XP er et glimrende OS, fordi de
er vant til det, fordi nogle ting fungerer smidigere på XP så som en del
streaming, netbanker m.m., fordi det ikke er helligbrøde for nogle der ikke
har et så, næsten, religiøst forhold til en Mac.

Apple skiftede platform (intel) og lukkede Microsoft ind i varmen, det kan
man vælge at se som et knæfald for Gates, som en klog beslutning eller som
en dumhed uden grænser, men faktum er at "alle" hader Gates for monopolet
og nu da Apple dropper deres monopol er det pludseligt blevet til en
provokation for mange Mac entusiaster at Gates finder vej til deres ikon.

Dermed ikke sagt at du føler dig provokeret.
Dermed ikke sat at jeg ville køre Xp på en mac.
Dermed ikke sagt noget som helst.
Dermed bare forsøgt at give nogle grunde til hvorfor dit og hvorfor dat.

--
:: J.K.Arning :: http://arning.dk :: & mig ubekendte personer bedes undlade
at afslutte deres skriverier til mig med "KH dit og dat", så gode venner er

Fra : Jesper Mehlsen

Dato : 12-11-06 14:17

J.K.Arning skrev:

> [...]
> og nu da Apple dropper deres monopol er det pludseligt blevet til en
> provokation for mange Mac entusiaster at Gates finder vej til deres ikon.

Intels processorer er bedre end de gamle PowerPC processorer. Det var en
væsentlig årsag til skiftet. De gamle chips var svære at udvikle
yderligere og det var naturligt at skifte til Intel. Men det ser jeg
ikke umiddelbart har noget at gøre med knæfald overfor Microsoft.

Microsofts programmer er da sådan set udmærkede. Jeg bruger selv Office
til Mac fordi det har nogle funktioner jeg ikke kan finde med
tilsvarende openoffice program. Jeg har ikke noget specielt imod
Microsoft. Det der bare undrer mig er, at man ville købe en Mac med det
formål alene at køre XP. Computeren er designet til og leveres med
MacOS. For at afvikle windows skal man aktivt ændre opsætningen for at
det virker. Jeg tænker, at det ville være langt nemmere bare at købe en
almindelig winPC fra starten, og så slippe for bøvlet med dualboot osv.

Angående netbanker, så har det ikke noget med mac OS eller Win XP at
gøre. Man skal på begge platforme bruge en browser der understøtter
funktionen. Mozilla Firefox klarer dette fint på alle platforme.

> Dermed ikke sagt at du føler dig provokeret.
Føler du dig provokeret ?

> Dermed ikke sat at jeg ville køre Xp på en mac.
OK

> Dermed ikke sagt noget som helst.

> Dermed bare forsøgt at give nogle grunde til hvorfor dit og hvorfor dat.Det
Det er da også fint. Jeg synes dog du drev det ud i en devaluerende
tone, for hvilken jeg ikke har fundet nogen anledning til.

Hilsen
Jesper.
(Ikke-religiøs ... )

Fra : J.K.Arning

Dato : 12-11-06 16:03

On Sun, 12 Nov 2006 14:17:09 +0100, Jesper Mehlsen wrote:

> Det er da også fint. Jeg synes dog du drev det ud i en devaluerende
> tone, for hvilken jeg ikke har fundet nogen anledning til.

Det er muligt du syntes det, men jeg gjore opmærksom på at det ikke var
hensigten. Der hersker blandt nogle Mac brugere en nærmest fanatisk uvilje
imod Gates og jeg ville egentligt bare gøre opmærksom på at der ikke er
noget underligt i at købe noget hardware og derefter installere det OS man
nu foretrækker.

For mange Mac brugere er det bare en ny tanke at nogle kan finde på at
foretrække noget andet end OSX.

Fra : Ole Laursen

Dato : 12-11-06 16:18

Jesper Mehlsen <jesperSLETDETTEmehlsen@gmail.com> writes:

> [...]
> virker. Jeg tænker, at det ville være langt nemmere bare at købe en
> almindelig winPC fra starten, og så slippe for bøvlet med dualboot

Desværre er der ikke så mange pc-fabrikanter der fatter det der med
systemdesign i helt samme grad som Apple (til tider) gør.

> Angående netbanker, så har det ikke noget med mac OS eller Win XP at
> gøre. Man skal på begge platforme bruge en browser der understøtter
> funktionen. Mozilla Firefox klarer dette fint på alle platforme.

Jeg kører selv Linux, og der er desværre stadig nogle amatøragtige
sider som kræver Internet Explorer. F.eks. www.gf-forsikring.dk. Ikke
at jeg personligt kunne finde på at skifte af den grund.

--
Ole Laursen
http://www.iola.dk/

Fra : Jesper Mehlsen

Dato : 13-11-06 10:59

> Jeg kører selv Linux, og der er desværre stadig nogle amatøragtige
> sider som kræver Internet Explorer. F.eks. www.gf-forsikring.dk. Ikke
> at jeg personligt kunne finde på at skifte af den grund.

PUHA. Jeg tjekkede lige GFs hjemmeside og den side er da ikke lavet for
at hjælpe nye kunder ind i folden. Snarere tværtimod!

Jesper

Fra : Holst

Dato : 13-11-06 11:07

Ole Laursen wrote:

> Jeg kører selv Linux, og der er desværre stadig nogle amatøragtige
> sider som kræver Internet Explorer. F.eks. www.gf-forsikring.dk. Ikke
> at jeg personligt kunne finde på at skifte af den grund.

Du skal bare ændre no til yes i den URL, der fremkommer:

<http://www.gf-forsikring.dk/40CE8743-2EF3-4598-955D-7E59F91E6928.W5Doc?frames=no>

for så kommer man i hvert fald ind. Hvor meget og hvor lidt, man så kan,
ved jeg ikke, for jeg skulle bare finde en adresse og et telefonnummer.

Fra : Ole Laursen

Dato : 13-11-06 16:23

Holst <newsnov06@shelter.dk> writes:

> [...]
>
> for så kommer man i hvert fald ind. Hvor meget og hvor lidt, man så
> kan, ved jeg ikke, for jeg skulle bare finde en adresse og et

Ja, jeg ved det godt, jeg skrev for nogle år siden til webmasteren at
det var en mærkelig facon når siden nu faktisk virker hvis man ændrer
URL'en, men han var totalt ligeglad. Jeg håber et sikkerhedshul i IE
får ram på hans computer en eller anden dag.

--
Ole Laursen
http://www.iola.dk/