Overclocking af Dell dimension 9200
Fra : Ukendt

Dato : 09-11-06 17:48

Hejsa

Jeg har en Dell dimension 9200 med en Core Duo 2 E6700. Jeg har hørt at den
uden problemr skulle kunne trække 2.8-3 Ghz. Men kan det passe at Dells bios
ikke understøtter NOGEN form for justering af FSB / multiplier?

Findes der BIOS opdates den kan gøre det muligt eller er det 100% lukket
land for DELL pc'er?

Anders

Fra : frede

Dato : 09-11-06 23:45

"news.tele.dk" <anders> wrote in message
> [...]
>
> Findes der BIOS opdates den kan gøre det muligt eller er det 100% lukket

Hej Anders

Jeg går også og overvejer at købe en dimension 9200 - og ville lige hører
hvilket bundkort der sidder i maskinen? ( jeg synes ikke rigtigt at det
fremgår af deres hjemmeside). Hvilket grafikkort valgte du og hvordan med
støj fra maskinen?

Jeg fandt lige et indlæg på et forum hvoraf det fremgår at det normalt ikke
er muligt at overclocke Dell's maskiner - du kan læse mere her
http://forums.extremeoverclocking.com/showthread.php?t=196767

Indlægget er dog ikke specifik for dimension 9200, men er generalt for
dell's maskiner - da indlægget er fra 2005 kan der selvfølgelig være skert
ændringer - men jeg tvivler.

Frede

Fra : Ukendt

Dato : 11-11-06 13:10

> Jeg går også og overvejer at købe en dimension 9200 - og ville lige hører
> hvilket bundkort der sidder i maskinen?

Kan ikke lige overskue at pille maskinen fra hinanden.

> ( jeg synes ikke rigtigt at det fremgår af deres hjemmeside). Hvilket
> grafikkort valgte du

7900 GS. Køre alle spil fint indtil videre i max. (Sikker godt undersøttet
at processoren)

> støj fra maskinen?

Meget lidt støj. Kabintet er meget lækkert indrettet med god
luftgennmstrømning. Maskninen lyder som en jumbo lige når den starter, men
når så den kommer ind i windows er alt fred og ro. Havde selv støjdæmpet min
gamle maskine, men Dell 9200 siger mindre end mit eget forsøg.

> [...]
> Indlægget er dog ikke specifik for dimension 9200, men er generalt for
> dell's maskiner - da indlægget er fra 2005 kan der selvfølgelig være skert

BIOS giver heller ikke det indtryk at det skullle være muligt. Sku lidt
nedtur når man nu ret smertefrit kan få 15% ekstra kraft.Men hva faen. Den
kør jo perfekt nu!

Anders

Fra : Ukendt

Dato : 11-11-06 13:14

> Jeg går også og overvejer at købe en dimension 9200 - og ville lige hører
> hvilket bundkort der sidder i maskinen? ( jeg synes ikke rigtigt at det
> fremgår af deres hjemmeside).

Via AIDA32

Motherboard Egenskaber
Motherboard ID <DMI>