Ny HD
Fra : Jasper Norman Ahrens~

Dato : 08-11-06 21:50

Hej.

Jeg har købt mig en Seagate 320GB HD, for at får lidt mere fart over feltet.
Den gamle disk er en WD120GB der er delt i to.

Men får jeg glæde af den nye hurtigere disk hvis jeg blot installerer
drengens spil på den, og lader XP blive på den gl. disk? Eller er det bedste
at installere XP og spil på den nye disk, og bruge den gl. som "ekstra"
plads?

--
Mvh Jasper

e-mail: jasper@FJERNESahrensbach.dk
"FJERNES" skal, sjovt nok, slettes

Fra : Ukendt

Dato : 08-11-06 22:09

"Jasper Norman Ahrensbach" <ahrensbach@FJERNESpc.dk> skrev> Men får jeg
> [...]
> drengens spil på den, og lader XP blive på den gl. disk? Eller er det
> bedste at installere XP og spil på den nye disk, og bruge den gl. som

Det vil altid være mest optimalt at installere system på den hurtigste disk.
Men hvordan mener du den nye skulle være hurtigere?
Er det en anden type SCSI, SAS, SATA o.l.?

I alle tilfælde tror jeg ikke du vil opleve nogen for for
performance-ændring pga. den nye disk

/Martin

Fra : Jasper Norman Ahrens~

Dato : 08-11-06 22:55

> Men hvordan mener du den nye skulle være hurtigere?
> Er det en anden type SCSI, SAS, SATA o.l.?
>
> I alle tilfælde tror jeg ikke du vil opleve nogen for for
> performance-ændring pga. den nye disk

Jeg ved ikke helt hvilken type det er. Det er med sikkerhed ikke
SCSI...begge diske kører på et RAID kort, hvad det så end er.

Men jeg blev fortalt at HD sagtens kunne være skyld i, at mange af drengens,
ellers "gammeldags" spil ( C&C Generals mm), ikke kunne køre ordenligt. Og
jeg læste da også på Toms HW guide, at der er meget stor forskel på diske.
Men hvor meget det betyder i dagligdagens spil aner jeg ikke.

/Jasper

Fra : Kim

Dato : 09-11-06 09:36

On Wed, 8 Nov 2006 21:50:15 +0100, "Jasper Norman Ahrensbach"
<ahrensbach@FJERNESpc.dk> wrote:

> [...]
>at installere XP og spil på den nye disk, og bruge den gl. som "ekstra"

Spørg i den rette gruppe : news:dk.edb.hardware.drev

fut : dk.admin.netikette
--
Kim

Fra : Pe Cox

Dato : 14-11-06 14:53

"Jasper Norman Ahrensbach" <ahrensbach@FJERNESpc.dk> wrote in

> [...]
> drengens spil på den, og lader XP blive på den gl. disk? Eller er det
> bedste at installere XP og spil på den nye disk, og bruge den gl. som

Jeg vil anbefale at du installerer System osv på den nye (hurtigere?)
harddisk. Du kan vinde lidt hastighed ved at flytte Pagefilen over på den
anden disk.

VH PE