8,5 Gb DVD DoubleLayer
Fra : TBJ3300

Dato : 06-11-06 19:47

Hejsa

Jeg købte nogle 8,5 Gb DVD Double Layer skiver hos Zitech og fik at vide
disse kunne anvendes i mit almindelige DVD drev, dette får jeg dog ikke til
at virke, er der noget jeg har misforstået ?

Hilsen
Torben

Fra : Hr. Pedersen

Dato : 06-11-06 20:42

Du skulle jo nok også gerne kunne læse dem i dit alm. drev, men der skal jo
brændes noget på dem først.

Johny P.

Fra : TBJ3300

Dato : 06-11-06 20:46

Det var det jeg gerne ville, har en film på ca. 7Gb
//Torben

Fra : Peter T.

Dato : 06-11-06 21:16

TBJ3300 udviste en rettidig omhu og skrev:

> Det var det jeg gerne ville, har en film på ca. 7Gb

Du kan ikke brænde mere end 4.6 GB i en almindelig dvd-brænder. Men derfor
kan du stadig bruge skiverne - blot med en 4.6 GB begrænsning.

--
Mvh. Peter T.

FreeCell-statistik pr. 9. oktober 2006 (opdateres vilkårligt):
Total: won/lost 183/61 (75%). Streaks: wins/losses/current 18/5/3 win

Fra : Hans

Dato : 06-11-06 23:19

"Peter T." <pinoc10@hotmail.GEBIScom> skrev i en meddelelse

> Du kan ikke brænde mere end 4.6 GB i en almindelig dvd-brænder. Men
derfor
> kan du stadig bruge skiverne - blot med en 4.6 GB begrænsning.

Nu er det vist mange år siden, at en 'almindelig dvd-brænder' IKKE har
understøttet DL...

Fra : Mads

Dato : 06-11-06 23:56

On Mon, 6 Nov 2006 23:19:25 +0100, "Hans" <Hans@æøå.då> wrote:

>Nu er det vist mange år siden, at en 'almindelig dvd-brænder' IKKE har
>understøttet DL...

Nå nå, der sælges da stadig masser af DVD brændere der ikke
understøtter DL og det er da endnu ikke et år siden at det kun
var få af dem der gjorde.
Tiden må gå meget hurtigt for dig.

Forøvrigt har jeg endnu ikke fundet andvendelse for DL.
Med den pris der er på medierne kommer det sikkert også
til at vare længe endnu.

Fra : Peter T.

Dato : 07-11-06 11:58

Hans udviste en rettidig omhu og skrev:

> Nu er det vist mange år siden, at en 'almindelig dvd-brænder' IKKE har
> understøttet DL...

Jeg tror, at din tidsfornemmelse er helt i skoven. :)

Fra : Lasse Jensen

Dato : 07-11-06 14:01

Peter T. wrote:

> Jeg tror, at din tidsfornemmelse er helt i skoven. :)

Det ved jeg nu ikke. Min NEC ND-3500 er da et par år gammel nu og den kan
DL. Gav omkring en plov for den, så det har ikke været en af de dyre
modeller på markedet.

--
Lasse Jensen [fafler at g mail dot com]
Linux, the choice of a GNU generation.

Fra : Mads

Dato : 06-11-06 21:21

On Mon, 6 Nov 2006 20:46:18 +0100, "TBJ3300"
<torbenFJERN-DETTE@hane.dk> wrote:

>Det var det jeg gerne ville, har en film på ca. 7Gb
>//Torben

En almindelig DVD brænder kan ikke brænde Dual Layer
skiver. Det kræves der er D.L. brænder til.

Men du kan komprimere filmen så den fylder mindre,
så den kan være på en almindelig DVD skive.
Det er nemt og gratis med DVDshrink

( og så havde du ikke behøvet smide penge ud på
de dyre DL skiver )

mvh Mads

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 07-11-06 01:54

TBJ3300 wrote:
> Jeg købte nogle 8,5 Gb DVD Double Layer skiver hos Zitech og
> fik at vide disse kunne anvendes i mit almindelige DVD drev,
> dette får jeg dog ikke til at virke, er der noget jeg har
> misforstået ?

De burde virke - men er noget spild af penge, hvis du ikke har en
brænder, der kan udnytte dem.

De koster væsentlig mere end single layer skiver.

I øvrigt hører dit indlæg hjemme i news:dk.edb.hardware.drev.dvd
og ikke her.

Jan

--
Med venlig hilsen Jan Vestergaard

Fra : TBJ3300

Dato : 07-11-06 16:54

Hejsa

Løsningen blev at pakke filen og levere DVD'erne retur

// Torben