Hvilket skærmvalg?
Fra : SuSanne

Dato : 05-11-06 14:43

Hej,

Min HP71 17" monster skal udskiftes med en fladskærm, men jeg er
i tvivl om, hvor jeg får mest kvalitet for pengene og kunne godt
tænke mig at høre jeres erfaringer om kvaliteten på disse
modeller:

Philips 170S6FS - 17" - 1280x1024 SXGA opløsning
Acer Value Line AL2017 20" - 1400x1050 SXGA+ opløsning
Sony HS75/S - 17" TFT
ViewSonic VA 902 - 19" 1280x1024 SXGA opløsning

Yderligere specifikationer evt. her: http://www.scidata.dk/ under
Skærme ...

De tekniske specifikationer siger mig ikke meget, og jeg har ikke
fundet sammenlignelige tests på nettet, men da jeg bruger en del
tid på billedbehandling o.lign. er det vigtigt, at kontrast og
farver er rigtig gode og klare (til en overkommelig pris).

Venlig hilsen
Susanne

Fra : frede

Dato : 05-11-06 15:18

"SuSanne" <sus@nne.vindinggaard.dk> wrote in message
> [...]
> tid på billedbehandling o.lign. er det vigtigt, at kontrast og
> farver er rigtig gode og klare (til en overkommelig pris).

Hej

Jeg kender ikke rigtigt nogle af de nævnte skærme, men jeg vil henvise dig
til at læse lidt på http://www.flatpanels.dk/ før du køber.

Derudover håber jeg ikke at du har tænkt dig at købe skærmen hos
www.scidata.dk - det kan gøres meget billigere!!. Prøv at lav et opslag på
http://www.edbpriser.dk for de pågældende skærme. Så vidt jeg kan se se kan
der spares +500kr ved at købe andre steder.

Frede

Fra : SuSanne

Dato : 05-11-06 17:22

"frede" <nomail@please.invalid.com> skrev i en meddelelse
> Hej
>
> Jeg kender ikke rigtigt nogle af de nævnte skærme, men jeg vil
henvise dig
> til at læse lidt på http://www.flatpanels.dk/ før du køber.

***
Hej Frede,

Tak for for hurtigt svar og linket til flatpanels, som indeholder
rigtig meget nyttig og god information, men som alligevel næsten
gør beslutningen sværere ...
***

> [...]
> http://www.edbpriser.dk for de pågældende skærme. Så vidt jeg
kan se se kan
> der spares +500kr ved at købe andre steder.

Helt enig - SCI-data er ikke billigst, og skærmen bliver heller
ikke nødvendigvis købt der, men det var min lokale/kendte
mulighed for at se på valgmuligheder i første omgang - men jeg er
åben for andre og bedre køb i forhold til mit behov, hvis nogen
her i gruppen siger ok for kvaliteten ...
www.edb.priser.dk er et godt udgangspunkt, men jeg må lige vide,
hvilken model jeg skal lede efter først

Hilsen Susanne

Fra : Kim

Dato : 06-11-06 10:34

On Sun, 5 Nov 2006 14:43:17 +0100, "SuSanne" <sus@nne.vindinggaard.dk>
wrote:

> [...]
>i tvivl om, hvor jeg får mest kvalitet for pengene og kunne godt
>tænke mig at høre jeres erfaringer om kvaliteten på disse

Spørg i den rette gruppe : news:dk.edb.hardware.skaerm

fut : dk.admin.netikette
--
Kim