Hvordan identificerer jeg hvilken ram type~
Fra : Janner

Dato : 05-11-06 12:18

skal have bestile 1 gb ram mere til min pc men er i tvivl om hvilken slags
vbil tro det er noget ddr2 men der er jo også indtil flere slags

/Jan

Fra : Klaus H

Dato : 05-11-06 13:21

Janner wrote:
> skal have bestile 1 gb ram mere til min pc men er i tvivl om hvilken
> slags vbil tro det er noget ddr2 men der er jo også indtil flere slags
>
> /Jan

Gå på nettet og hent Everest Home Edition og kør programmet. Så får du alt
om maskinens indhold.

Klaus H

Fra : Rudi Stegen

Dato : 05-11-06 13:59

Hej Klaus H, du skrev i dk.edb.hardware:

> Gå på nettet og hent Everest Home Edition og kør programmet. Så
> får du alt om maskinens indhold.

Men de har ikke længere gratisudgaven på deres eget site (så vidt jeg
kan se da). Den kan dog hentes hos fx
<http://www.majorgeeks.com/download4181.html>.

Jeg kender ikke den nye ver. 2.00, kun den gamle ver. 1.51.
Og hvis den nye ikke er væsentlig mere pålidelig end den gamle mht.
lige netop til Janners formål, ville jeg bruge det lille cpu-z i stedet
for. Det er *meget* detaljeret og pålidelig mht. dets oplysninger.

Det kan hentes hos dem selv på <http://www.cpuid.com/cpuz.php>.
Og et pragtprogram: Ingen installation, ingen slaggeri, ingen
knaldperler - kun pålidelige og detaljerede oplysninger.

Man pakker den lille zip-fil (indeholdende 4 små filer) ud i en folder.
"Programmet" er så exe-filen.

PS: Jo, jeg ved det. Everest Home ver. 1.51 kræver heller ikke
installation. Formentlig/-håbentlig gør ver. 2.00 heller ikke, men jeg
har ikke prøvet den. Den ligger desværre ikke i en zip-fil men en
selvudpakkende exe-fil i et format, som Windows Commander ikke
genkender.
--
Hygge fra Århus - Rudi
(som stadig kun sporadisk er på Usenet)

Fra : Janner

Dato : 06-11-06 20:21

> [...]
> knaldperler - kun pålidelige og detaljerede oplysninger.
>
> Man pakker den lille zip-fil (indeholdende 4 små filer) ud i en folder.

Siger DDR2 266 MHZ så skal jeg bare have det omsat til en ram type ved
ww.shg.dk

/Jan

og takker

Fra : Rudi Stegen

Dato : 06-11-06 22:12

Hej Janner, du skrev i dk.edb.hardware:

> Siger DDR2 266 MHZ så skal jeg bare have det omsat til en ram type
> ved ww.shg.dk

Er det under SPD-fanen (næstsidste fane i cpu-z)?

Den burde være mere oplysende og vise hele smøren (modsat fx Memory-
fanen).

--
Hygge fra Århus - Rudi
http://stegen.dk/pclinks1.htm

Fra : Janner

Dato : 07-11-06 16:53

"Rudi Stegen" <newsnospam@stegen.dk> skrev i en meddelelse

> Er det under SPD-fanen (næstsidste fane i cpu-z)?
>
> Den burde være mere oplysende og vise hele smøren (modsat fx Memory-
> [...]

Her står

PC 4300 266 MHZ

Fra : Janner

Dato : 07-11-06 16:55

Og halløj:

Number of processors 1
Number of cores 2 per processor
Number of threads 2 (max 2) per processor
Name Intel Pentium D 830
Code Name SmithField
Specification Intel(R) Pentium(R) D CPU 3.00GHz
Package Socket 775 LGA
Family/Model/Stepping F.4.7
Extended Family/Model F.4
Core Stepping B0
Technology 90 nm
Core Speed 2992.6 MHz
Multiplier x Bus speed 15.0 x 199.5 MHz
Rated Bus speed 798.0 MHz
Stock frequency 3000 MHz
Instruction sets MMX, SSE, SSE2, SSE3, EM64T
L1 Data cache 2 x 16 KBytes, 8-way set associative, 64-byte line
size
Trace cache 2 x 12 Kuops, 8-way set associative
L2 cache 2 x 1024 KBytes, 8-way set associative, 64-byte line
size

Chipset & Memory

Northbridge Intel i945P rev. A1
Southbridge Intel 82801GB (ICH7) rev. 01
Graphic Interface PCI-Express
PCI-E Link Width x16
PCI-E Max Link Width x16
Memory Type DDR2
Memory Size 1024 MBytes
Memory Frequency 266.0 MHz (3:4)
CAS# Latency (tCL) 4.0 clocks
RAS# to CAS# (tRDC) 4 clocks
RAS# Precharge (tRP) 4 clocks
Cycle Time (tRAS) 12 clocks
Bank Cycle Time (tRC) 16 clocks

System

System Manufacturer MEDIONPC
System Name MS-7204
System S/N
Mainboard Vendor MICRO-STAR INTERNATIONAL CO., LTD
Mainboard Model MS-7204
BIOS Vendor Phoenix Technologies, LTD
BIOS Version 6.00 PG
BIOS Date 01/13/2006

Memory SPD

Module 1 DDR2, PC2-4300 (266 MHz), 512 MBytes, Infineon
Module 2 DDR2, PC2-4300 (266 MHz), 512 MBytes, Infineon

Software

Windows Version Microsoft Windows XP Home Edition Service Pack 2
(Build 2600)
DirectX Version 9.0c

Fra : Rudi Stegen

Dato : 08-11-06 00:55

Hej Janner, du skrev i dk.edb.hardware:

> Og halløj:

Bingo!

> [...]
> RAS# Precharge (tRP) 4 clocks

> Module 1 DDR2, PC2-4300 (266 MHz), 512 MBytes,
> Infineon Module 2 DDR2, PC2-4300 (266 MHz), 512

Dvs. det må - bortset fra producenten - så vidt jeg kan se være noget a
la <http://www.zitech.dk/product/Details.aspx?ID=157752>, du har i.

NB: Jeg er ikke personlig på hjemmebane mht. DDR2 RAM, hvorfor jeg fint
kan tage forkert. Er du ikke sikker selv, er der nok en anden der er.

--
Hygge fra Århus - Rudi
http://stegen.dk/pclinks1.htm

Fra : JK

Dato : 05-11-06 13:40

On Sun, 5 Nov 2006 12:18:14 +0100, "Janner"
<NOTVALID@NOTVALID@NOTVALID> wrote:

>skal have bestile 1 gb ram mere til min pc men er i tvivl om hvilken slags
>vbil tro det er noget ddr2 men der er jo også indtil flere slags

Kig også i PC'en for at se, hvor mange ledige slots, du har. Er der
ingen ledige, skal du jo sælge de nuværende, - efter at have fået
nogle nye større moduler i.

Desuden kan et øvet øje se på soklerne, hvilke type ram, det er.

Hvis du køber pc3200 moduler, får du de billigste, og hvis du ikke
overclocker, er det fuldt tilstrækkeligt.

mvh

John