Printer til skilte
Fra : Tico

Dato : 04-11-06 19:51

Hej,

Jeg har pt. en Canon BJC 5100 inkjet printer, der er utrolig god til at
skrive på skilte i karton. Desværre er denne printer ved at være slidt op og
jeg skal finde en afløser til den. Jeg har imidlertid svært ved at finde en,
der kan printe ud på karton A4 størrelse (2-3 mm tyk) og som man kan føde
manuelt (sådan at karton ikke bliver bøjet). Er der nogen, der har et
forslag til en afløser?

Med venlig hilsen

Bios

Fra : J.K.Arning

Dato : 04-11-06 20:54

On Sat, 4 Nov 2006 19:50:30 +0100, Tico wrote:

> Er der nogen, der har et forslag til en afløser?

Jeg vil mene hele IP serien burde være et godt bud.

--
:: J.K.Arning :: http://arning.dk :: & mig ubekendte personer bedes undlade
at afslutte deres skriverier til mig med "KH dit og dat", så gode venner er

Fra : Max

Dato : 06-11-06 08:09

Hej Bios

> svært ved at finde en, der kan printe ud på karton A4 størrelse (2-3
> mm tyk) og som man kan føde manuelt (sådan at karton ikke bliver
> bøjet). Er der nogen, der har et forslag til en afløser?

Hvis du finder en afløser, ja så må du gerne fortælle om det. Min
gamle, nu afdøde, CANON BJC2000 printer kunne skrive på
tynde træplader, meget nemt til løvssavsarbejde og model
byggeri. Den funktion savner jeg og umiddelbart har jeg ikke
fundet en printer hvor mediet køre direkte igennem.

Mvh Max

Fra : Nick

Dato : 12-11-06 09:17

"Max" skrev i en meddelelse...
> Hvis du finder en afløser, ja så må du gerne fortælle om det. Min
> gamle, nu afdøde, CANON BJC2000 printer kunne skrive på
> tynde træplader, meget nemt til løvssavsarbejde og model
> byggeri.

Hej Max,

Kan du ikke fortælle lidt mere om det? Jeg har en idé om at bygge små
dukkehuse til min datter, og det lyder ret fikst, det med at printe direkte
på træplader. Hvilken type træ brugte du, f.eks.?

/Nick

Fra : Max

Dato : 13-11-06 08:06

Hej Nick

> direkte på træplader. Hvilken type træ brugte du, f.eks.?

Jeg brugte almindeligt finer og 2 mm. krydsfiner, men
så vidt jeg husker skulle der ikke være noget i vejen
for at putte tykkere plader igennem.

Mvh Max