Advarsel mod for varm grafikkort, muligvis~
Fra : Ukendt

Dato : 04-11-06 13:45

Håber det er det rigtige sted.

Har et asus eax800xt pe grafikkort, smartdoctor kommer med en advarsel om at
kortet er for varmt 81 grader.

Kan en for svag PSU være problemet, har en psu på 350 Watt i det her system.

Intel® Pentium 4® processor 550 med Hyper Threading 3.4 GHz, 800 MHz fsb,1
mb L2 cache
Chipsæt i915P/ICH6R
Midi ATX formfactor
PCI Express
RAID
Green & Silent motherboard
2048 MB DDR RAM /400MHz /PC3200
250 GB HDD SATA 7200 RPM
ASUS EAX 800 XT PE 256 MB DDR, PCIexpress, VIVO, DVI
LAN, firewire
WLAN 802.11g
DVD Drev
DVD brænder drev (double layer) +/- format, inkl. Software
Cardreader

skriv venligst hvis der ønskes flere informationer.

--

Med Venlig Hilsen

Kimila.

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 04-11-06 14:01

"kimila" <kimila snabel a mail dot dk> wrote:

>Har et asus eax800xt pe grafikkort, smartdoctor kommer med en advarsel om at
>kortet er for varmt 81 grader.

Hvis du ellers kan stole på smartdoctor, så er grafikkortet meget varmt.

Og så er bedre køling en god ide - Den kan være en bedre køler til selve
grafikkortet, eller måske en til to store kabinet-kølere der sikrer
optimal køling af hele kabinettet...

>Kan en for svag PSU være problemet, har en psu på 350 Watt i det her system.

Nope...

<mlr>

Fra : Ukendt

Dato : 04-11-06 19:13

> [...]
>
> Og så er bedre køling en god ide - Den kan være en bedre køler til selve
> grafikkortet, eller måske en til to store kabinet-kølere der sikrer

Det er da for dårlig at man skal monterer en anden køler, jeg regnede med at
den originale er god nok til et kort som havde en pris af 2800,- for ½ år
siden.

Tak for svaret, jeg prøver lige i grafik gruppen.

--

Med Venlig Hilsen

Kimila.

Fra : Mads

Dato : 04-11-06 20:14

On Sat, 4 Nov 2006 19:12:44 +0100, "kimila" <kimila snabel a mail dot
dk> wrote:

>Det er da for dårlig at man skal monterer en anden køler, jeg regnede med at
>den originale er god nok til et kort som havde en pris af 2800,- for ½ år
>siden.

Køleren på grafikkortet kan sagtens være god nok, men hvis den
kun har varm luft at arbejde med, så hjælper selv den bedste
køler ikke en disse.
Hvad jeg mener er at problemet kan være luftgennemstrømningen
i dit kabinet. Prøv f.eks. at fjerne den ene side af kabinettet hvis
det er muligt og se så om det løser problemet. I så fald skal du bare
have monteret en kabinetblæser til at sætte lidt mere skub i luften,
f.eks. en der suger kølig luft ind nederst i fronten. Det plejer at
give den bedste gennemstrømning.

mvh Mads

Fra : Ukendt

Dato : 05-11-06 00:32

> [...]
> have monteret en kabinetblæser til at sætte lidt mere skub i luften,
> f.eks. en der suger kølig luft ind nederst i fronten. Det plejer at

Du har fuldstændig ret, har afmonteret den ene side af kabinettet og nu ser
det ikke ud til der er nogen problemer.

Jeg må ud og købe en blæser, har du et godt forslag.

I det kabinet jeg har kan blæseren kun sidde over pci kortene, der er 7,1 cm
mellem de to huller vandret og 10 cm diagonalt.

Tak for hjælpen.

--

Med Venlig Hilsen

Kimila.

Fra : Mads

Dato : 05-11-06 10:49

On Sun, 5 Nov 2006 00:32:06 +0100, "kimila" <kimila snabel a mail dot
dk> wrote:

> [...]
>
>I det kabinet jeg har kan blæseren kun sidde over pci kortene, der er 7,1 cm
>mellem de to huller vandret og 10 cm diagonalt.

Målene passer på en standard 80mm blæser som du burde
kunne købe i de fleste computer forretninger.
( husk at købe 4 skruer der passer )

Resten er nok mest op til din tegnebog. Gode og støjsvage
blæsere koster jo lidt mere. Priserne ligger vel fra omkring
50 kr for en billig og op til 150 for en god blæser.

Dit bundkort har sikkert et eller flere ledige strømstik til
sådanne blæsere. Der er dog også nogen blæsere der har
stik der passer til de Molex stik der hænger ned fra din
strømforsyning

Når du monterer blæseren, så kik på siden af den. De fleste
har et par pile der viser hvilken vej den blæser. Skal den sidde
over PCI kortene er det nok bedst den blæser luften ud af
kabinettet. Den varmeste luft samles jo oppe i toppen.

mvh Mads

Fra : Ukendt

Dato : 05-11-06 11:48

> [...]
> over PCI kortene er det nok bedst den blæser luften ud af
> kabinettet. Den varmeste luft samles jo oppe i toppen.

Jeg siger tak for et venligt svar.

--

Med Venlig Hilsen

Kimila.