Stort LED panel (gerne med netværk)?
Fra : Doe

Dato : 02-11-06 18:06

Igennem mange år, har jeg gerne ville have et LED panel som man kan sætte
til sin computer og programmere lige hvad man vil til den - f.eks. "du har 1
ny email" eller lignende. Jeg har en Unix server, som jeg gerne vil koble
den til og så kan jeg jo nemt hive diverse ud af den.
Men... hvad findes der af gode LED paneler og hvor køber man dem (gerne i
DK)?
Jeg vil jeg allerhelst have, at panelet kan virke trådløst, da man så nemt
kan sætte den ind i f.eks. stuen eller bare flytte den, hvis man har brug
for det, men ellers kan man måske få en konverter, som kan konvertere fra
parallel/seriel -> trådløs og omvendt ved panelet?

Det må da findes? Jeg er godt klar over, at det koster (mange) penge, men
jeg har f.eks. ikke 10.000 kroner at smide i det men der må da findes noget
til en rimelig pris for en privat person?

Fra : Lasse Jensen

Dato : 02-11-06 22:15

Doe wrote:

> [...]
> jeg har f.eks. ikke 10.000 kroner at smide i det men der må da findes
> noget til en rimelig pris for en privat person?

Jeg mener at have set dem på QXL. Det bliver nok dyrt at finde noget
trådløst. Vil tro de fleste har RS232 interface.

--
Lasse Jensen [fafler at g mail dot com]
Linux, the choice of a GNU generation.

Fra : Doe

Dato : 02-11-06 23:00

> Jeg mener at have set dem på QXL. Det bliver nok dyrt at finde noget
> trådløst. Vil tro de fleste har RS232 interface.

Jeg tror også de fleste har RS232 men det er da også bedre end ingenting.
Jeg synes ikke at kunne finde nogen på QXL?

Jeg har fundet lidt på
http://www.led-signs.com/displays/led_display_sales.htm

F.eks. enten denne http://www.led-signs.com/displays/images/lso2_170c.jpg
eller denne http://www.led-signs.com/displays/images/lso4_170c.jpg

LAN Ethernet Adapter, http://www.led-signs.com/displays/images/ethernet.jpg
Jeg går ud fra, at der må sidde et RS232 stik på denne, på både PC og panel
boksen?

De har også et wireless kits, men dem står der slet ingen info om:
Wireless Ethernet Adapter Kit 802.11b, $600
Wireless Ethernet Sign Adapter 802.11b, $400

(men det løber jo hurtigt op)

Fra : Brian Lassen

Dato : 03-11-06 04:09
Fra : Doe

Dato : 03-11-06 16:01

> Hvis du kan bruge lcd istedet for, så findes der mange forskellige typer,
> også farve.

Nej, det skal være LED.