Digital TV-tuner til PC (igen)
Fra : Sven

Dato : 01-11-06 22:42

Hej.
jeg har tidligere fået hjælp til at finde en digi-tuner til PC, men jeg
synes ikke jeg kan finde en der understøtter undertekster. Altså ikke
tekst-TV men subtitles på f.eks film.
Er her en I kan anbefale som understøtter dette? Enten PCI eller USB2. Der
skal også være mulighed for at optage udsendelserne på PC'en (evt med den
medfølgende software) incl subtitles.

Sven

Fra : Hans

Dato : 02-11-06 00:26

Sven wrote:
> [...]
> USB2. Der skal også være mulighed for at optage udsendelserne på
> PC'en (evt med den medfølgende software) incl subtitles.

Her er lidt at gå igang med:
http://www.recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=9938&PN=1

Hans

Fra : Sven

Dato : 02-11-06 01:37

> Her er lidt at gå igang med:
> http://www.recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=9938&PN=1
>
> Hans

Takker. Der er nok at kigge på, selvom det hele tilsyneladende er blandet
sammen til PC og standalone samt TV med indbygget digi-tuner.

Efter at have læst det hele i ovenstående tråd ser det for mig ud til, at
hauppage kort understøtter subtitles, men der skrives intet om man med det
medfølgende software kan optage en film incl subtitles, hvilket jo vil være
at foretrække Er her en der kan bekræfte dette, så vil jeg bestille mig
et hauppage NOVA-kort.

Sven

Fra : Anders Pedersen

Dato : 03-11-06 18:16

Sven skrev:

> [...]
> at foretrække Er her en der kan bekræfte dette, så vil jeg bestille mig

Når det er pc er hardware underordnet når det gælder dvbsubtitles
dvs du køber bare den dvb-t tuner du vil have

Det er først når det er standalone modtager den skal understøte dvbsubtitles

Af software kan du bruge dvbviewer der os kan optage med undertekster
Med det Hauppauge kort du nævner skal du bruge andet software for at
kunne optage med undertekster.
Det medfølgende wintv2000 kan kun vise undertekster på tv2 og problemer
på dr1.

Dvbviewer kan du købe her fra det koster 15 euro
http://www.dvbviewer.com/

Til Terratec kort kan der fåes et program der hedder Terratec home
cinama der kan optage med dvbsubtitles