CPU frekvens ufrivillig underclocked!!
Fra : jakobthomassen@hotma~

Dato : 30-10-06 10:15

Hejsa,

håber der er en gæv hardware gut der kan hjælpe..

Min Athlon 3000+ er pludselig blevet til en 1700+. Når jeg rebooter
står der: 13 x 100MHz dvs den kun kører 1,3GHz istedet for 2,158GHz
(13 x 166MHz).

Hvis jeg går i BIOS kan jeg indstille FSB den manualt eller efter
jumper - ligemeget hjælper det. FSB'en på cpu'en er normalt 333MHz
hvilket jeg regner med svarer til det halve (166MHz) der hvor jeg
indstiller det I BIOS.

Men een ting hjælper midlertidigt: Hvis jeg bytter lidt rundt på
jumperne på boardet til feks 400MHz FSB (giver sort skærm når den
prøver et boote) og sætter dem tilbage til 333MHz så vil den godt
køre med 333MHz FSB, men kun ved første boot - dernæst går den
tilbage til 200MHz FSB og "låser" fast dér.

På forhånd tak
Jakob